Home Άλλοι Τομείς Ομιλία επί του Σχεδίου Νόμου "Οργάνωση της νομικής μορφής των θρησκευτικών κοινοτήτων και των ενώσεων τους στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων" (Β' Μέρος)

Ομιλία επί του Σχεδίου Νόμου "Οργάνωση της νομικής μορφής των θρησκευτικών κοινοτήτων και των ενώσεων τους στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων" (Β' Μέρος)

E-mail Εκτύπωση PDF

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Θα κάνω έναν αγώνα δρόμου.

Κατ’ αρχήν, όσον αφορά τα άρθρα του σχεδίου νόμου που συζητάμε σήμερα, η κυρία Ρεπούση τοποθετήθηκε αναλυτικά. Είναι η αντίρρησή μας βασική, κυρίως στο άρθρο 2 για τον αριθμό «τριακόσια» των πιστών, για να συσταθεί μια θρησκευτική κοινότητα. Θέλουμε να είναι μικρότερος.

Στα άρθρα 3 και 4 αδικαιολόγητα επεμβαίνει στο αυτοδιοίκητο των θρησκευτικών κοινοτήτων, που θα έπρεπε στη διοίκησή τους να υπάρχει αυτό το αυτοδιοίκητο.

Για να μην χάνω, λοιπόν, χρόνο και τα αναλύω, γιατί είναι πολλές οι τροπολογίες, θα πω τελικά ότι καταψηφίζουμε τα άρθρα 2, 3, 4, 5, 10 και 24 και στα λοιπά λέμε «ΝΑΙ».

Θα ξεκινήσω, λοιπόν, με την τροπολογία 1841, που αφορά τη μείωση του συντελεστή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Με την τροπολογία προβλέπεται μείωση του Ειδικού Φόρου από 330 ευρώ το χιλιόλιτρο σε 230 ευρώ, δηλαδή κατά 30%.

Θέλω να σας θυμίσω, κύριοι συνάδελφοι, ότι ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης ήταν 21 ευρώ το χιλιόλιτρο. Το 2011 έφτασε στα 60 ευρώ και μετά, με την εξίσωση, έφτασε στα 330 ευρώ ανά χιλιόλιτρο. Δηλαδή, μιλάμε για αύξηση πάνω από 500%.

Τώρα εδώ μας λέτε -εδώ κι αν θυμίζει το ανέκδοτο του Χότζα- ότι ανακουφίζουμε τους πολίτες με 30% έκπτωση. Τον πήγαμε επάνω 500%, τώρα τον μειώνουμε 30%.

Από την άλλη πλευρά, τι παραδέχτηκε σήμερα και ο ίδιος ο Υπουργός ο κ. Στουρνάρας; Ότι κάνουμε αυτή τη μείωση και δώσαμε και τα επιδόματα, γιατί οικονομικά είναι αναποτελεσματικός ο νόμος. Μειώθηκε η κατανάλωση, δεν έγινε το ένα, δεν έγινε το άλλο. Κοινωνικά, τραγική η κατάσταση! Κοινωνικά είναι άδικος. Το είπε και ο κύριος Υπουργός. Το λέμε τώρα εδώ και πολύ καιρό όλοι μας εδώ πέρα σε αυτή την Αίθουσα. Από την άλλη πλευρά, δεν επιτεύχθηκε η πάταξη του λαθρεμπορίου. Ομολογία του κύριου Υπουργού!

Έχουμε καταθέσει ως ΔΗΜΑΡ επανειλημμένα ερωτήσεις. Η τελευταία μας ερώτηση, που έχει τίτλο «προκλητική αδιαφορία για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων», στις 4/9/2014, τι λέει;

«Οι περισσότερες περιφέρειες για την εγκατάσταση εισροών-εκροών δεν έχουν στα πρατήρια ενημερωμένο αρχείο» -ούτε εκεί δεν έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση- «δεν γνωρίζουν πόσα είναι τα ενεργά πρατήρια της περιοχής τους και πόσα από αυτά έχουν εγκαταστήσει σύστημα».

Άλλο θέμα είναι το εξής: Η διάταξη για τα θέματα του ηλεκτρονικού ελέγχου εισροών-εκροών στα πλωτά μέσα, όπου γίνεται πολύ μεγάλη λαθρεμπορία. Η διάταξη του νόμου πριν από τρία χρόνια δεν εφαρμόζεται και δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα εφαρμογής. Η σχετική ΚΥΑ που εκδόθηκε με χρονοδιάγραμμα εφαρμογής έως τον Ιούλιο του 2004 αφορά τον ηλεκτρονικό έλεγχο στις αποθήκες. Το ρωτούσε πριν ο κ. Κουρουμπλής. Το 2016 θα ολοκληρωθεί αυτός ο έλεγχος!

Άλλη διάταξη του ν.4072/2012 είναι η υποχρεωτική εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος εντοπισμού σε βυτιοφόρα και πλωτά εφοδιαστικά μέσα. Η διάταξη παραμένει ανεφάρμοστη.

Άλλη διάταξη είναι ότι τα υγρά καύσιμα που διατίθενται στην κατανάλωση ή διακινούνται ή αποθηκεύονται εντός της ελληνικής επικράτειας, ιχνοθετούνται με ραδιοϊσότοπα. Η διάταξη παραμένει ανεφάρμοστη.

Για τις εγκαταστάσεις των πωλητών πετρελαίου θέρμανσης στις ελεύθερες εγκαταστάσεις των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών, στις εγκαταστάσεις πωλητών πετρελαίου θέρμανσης, σε κάθε είδους εγκαταστάσεις, η ΚΥΑ δεν υπάρχει και δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα, για να βγει και να εφαρμοστεί.

Άλλες διατάξεις για πιστοποιητικά, πυρασφάλεια κλπ. που αν εφαρμόζονταν, και εδώ θα είχαμε έναν περιορισμό της παράνομης διακίνησης φορολογητέων εσόδων κ.ο.κ.

Σε αυτό εδώ σας διαβάζω τι είπε τώρα τελευταία ο Γενικός Γραμματέας Διαφάνειας κ. Σούρλας. Έχει καταθέσει ογδόντα φακέλους για υποθέσεις διαφθοράς, που μεταξύ άλλων αφορούν νοθευμένα καύσιμα στις Ένοπλες Δυνάμεις, το λαθρεμπόριο καυσίμων αλλά και πλαστά και εικονικά τιμολόγια και καμία περαιτέρω παρέμβαση δεν υπήρξε. Και τι ζητά ο άνθρωπος;  «Έφτασα στο σημείο», λέει, «να λέω στους λειτουργούς της δικαιοσύνης ότι ή θα ασκήσετε δίωξη σε μένα για συκοφαντία ή επιτέλους, πρέπει κάποιον να εγκαλέσετε». Δηλαδή, τι άλλο να κάνουμε, για να αποδείξουμε ότι εδώ ο μεν κόσμος ταλαιπωρείται και είναι σε τραγική κατάσταση και η πολιτεία δεν κάνει πάταξη του λαθρεμπορίου; Πρόκειται για ένα δισεκατομμύριο κάθε χρόνο!

Πραγματικά, είχαμε 500% αύξηση πριν, 30% μείωση τώρα. Δεν μπορούμε να το ψηφίσουμε. Και μη μας λέτε τώρα ότι δεν ψηφίζουμε κάτι που διευκολύνει τους πολίτες. Καθόλου δεν τους διευκολύνει τους πολίτες. Γιατί αν παίρνατε το ένα δισεκατομμύριο κάθε χρόνο, ξέρετε τι επίδομα αλληλεγγύης κλπ. θα δίνατε στους πολίτες; Μπορεί να είναι και 1-1,5 δισεκατομμύριο. Είναι πάρα πολλά χρήματα.

Πρέπει να τελειώνει, λοιπόν, αυτό το θέμα. Αυτό το θέμα, κύριοι της Κυβέρνησης, πρέπει να τελειώνει. Έχετε τεράστιες ευθύνες σ’ αυτό το θέμα και το ομολογείτε κιόλας! Όλα είναι αναποτελεσματικά και δεν πατάξατε το λαθρεμπόριο. Ορίστε, τι σας λέει ο Σούρλας: «Ή κατηγορήστε με για συκοφαντία», και εγώ το λέω τώρα εδώ αν σας συκοφαντώ, «ή αλλιώς βρείτε κάποιον να πάει μέσα».

Πάω παρακάτω, στα θέματα του φυσικού αερίου. Εμείς δεν έχουμε καμία αντίρρηση να ανοίξει το σύστημα, να επανακαθοριστούν οι κατηγορίες των επιλεγόντων πελατών για την προμήθεια φυσικού αερίου. Να ανοίξει αυτό το σύστημα, αν και όπως σωστά σας λέει ο ΣΥΡΙΖΑ, εδώ φαίνεται η ΔΕΠΑ να υποβαθμίζεται σ’ αυτό το θέμα, να χάνει πελάτες.

Το θέμα είναι όμως άλλο, ότι στο άνοιγμα, στο στήσιμο αυτής της αγοράς του φυσικού αερίου πραγματικά δεν υπάρχει μία ενιαία στρατηγική, δεν υπάρχει ένα πρόγραμμα πώς θα το στήσετε. Έστω και πλήρως ιδιωτικοποιημένο, πώς θα το κάνετε; Κάθε φορά όλο αυτό το σύστημα, αυτό το στήσιμο γίνεται κομμάτι-κομμάτι με διάφορες τροπολογίες και η κατάσταση, κύριοι συνάδελφοι, είναι ένα «μπάχαλο».

Γι’ αυτό εμείς θα ψηφίσουμε «ΠΑΡΩΝ».

Πάω τώρα στην τροπολογία για το Παράκτιο Αττικό Μέτωπο. Δίνετε παράταση, λοιπόν, μέχρι το Μάρτιο του 2015 για να καταθέσουν την αίτηση δανείου για επενδυτικά σχέδια που εγκρίθηκαν με νόμο. Οι άνθρωποι δεν μπορούν να τα καταθέσουν αφού δεν έχουν εξασφαλίσει τα δάνεια, γιατί δεν υπάρχει ρευστότητα στην τράπεζα.

Προχθές τι ακούσαμε με την τροπολογία για το αναβαλλόμενο φόρο; Ακούσαμε ότι καλά πάει η ρευστότητα κι εμείς εδώ με αυτό που κάνουμε θα βοηθήσουμε τη ρευστότητα.

Ρευστότητα δεν υπάρχει ούτε και για τις μεγάλες επιχειρήσεις που θέλουν πραγματικά να επενδύσουν, με ένα σωρό διευκολύνσεις, στα θέματα του αναπτυξιακού νόμου. Αυτό μπορεί να λύνει κάποια προβλήματα, είναι όμως μια ρύθμιση που δεν αφορά όλους. Άρα, είναι μια adhocρύθμιση.

Το δεύτερο θέμα που είναι σημαντικό –δεν είναι εδώ ο Υπουργός να τον ρωτήσω- είναι πως προβλέπεται ότι όσα ακίνητα μεταβιβάστηκαν στο Παράκτιο Αττικό Μέτωπο και είχαν ξεκινήσει ρυθμιστικές διαδικασίες από άλλο φορέα, παραδείγματος χάρη το ΤΑΙΠΕΔ ή την ΕΕΤΑΑ, ότι θα συνεχιστούν αυτές οι διαδικασίες και μετά θα πάνε Παράκτιο Αττικό Μέτωπο, αλλά θα τηρηθούν οι όροι των διαγωνισμών.

Πρώτα πρέπει να μας πείτε ποια είναι αυτά τα είκοσι ακίνητα, τα οποία έφυγαν από το Παράκτιο Αττικό Μέτωπο και είναι στους άλλους οργανισμούς, καθώς επίσης πού βρίσκεται η διαδικασία. Δεν το ξέρουμε αυτό. Πρέπει να το συζητήσουμε.

Δεύτερον, δημιουργείται το εξής ερώτημα. Πού θα πηγαίνει το οικονομικό όφελος των ακινήτων, για τα οποία έχει ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία και παραχωρήθηκαν; Για το ΤΑΙΠΕΔ πηγαίνει στο χρέος. Τα ακίνητα που θα διαχειριστεί το Παράκτιο Αττικό Μέτωπο πηγαίνουν στην ανάπτυξη της περιοχής. Αυτά πού θα πάνε, στο χρέος ή στην ανάπτυξη της περιοχής; Δεν το ξέρετε κι αυτό.

Από την άλλη πλευρά, βέβαια, τα ακίνητα τα οποία πήρε το ΤΑΙΠΕΔ είναι τα «φιλέτα», για τα οποία διαμορφώνεται ένας τρόπος αξιοποίησής τους. Αυτός ο τρόπος αξιοποίησής τους συνάδει με το σχεδιασμό που θα κάνει το Παράκτιο Αττικό Μέτωπο ΑΕ, που είναι δημόσιο, για τη γενικότερη ανάπτυξη της περιοχής; Είναι πολλά τα θέματα. Δεν είναι τόσο εύκολο.

Ξέρω πάρα πολύ καλά ότι το δημόσιο, το Υπουργείο Ανάπτυξης, με πολύ ζόρι κράτησε, έστω και ως ανώνυμη εταιρεία, το Παράκτιο Αττικό Μέτωπο. Αλλιώς, θα το έπαιρνε κι αυτό το ΤΑΙΠΕΔ, όπως και όλα τα άλλα.

Λέμε «ΠΑΡΩΝ», για να τακτοποιηθούν κάποια θέματα και να περιέλθει ό,τι μπορεί να περιέλθει στο Παράκτιο Αττικό Μέτωπο, για να μπορέσει να υπάρξει ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός από εδώ και πέρα γι’ αυτήν την περιοχή.

Στα θέματα της τροπολογίας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Στίβου, ό,τι και να πείτε δεν γίνεται αυτή τη στιγμή, κύριοι συνάδελφοι. Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή αυτή η τροπολογία, γιατί απαξιώνει θεσμούς όπως το Ελεγκτικό Συνέδριο, που εδώ και χρόνια έχει εκδώσει αναλυτικά πορίσματα και υπάρχουν συντριπτικά στοιχεία για μεγάλες ατασθαλίες. Έχουν γίνει και άλλοι έλεγχοι. Είναι μεγάλα τα ποσά.

Ξέρετε τι υπέρβαση είχε; Το ΑΘΗΝΑ 1997 από 9,2 δισεκατομμύρια που είχε προϋπολογισμό, πήγε στα 19 δισεκατομμύρια, δηλαδή 10 δισεκατομμύρια υπέρβαση. Τώρα θα την πληρώσουν κάποιοι αθώοι; Γιατί να γίνουν αυτές οι υπερβάσεις; Απευθείας αναθέσεις;

Ένα σωρό πράγματα, τα οποία έχουν γραφτεί πολλές φορές. Κι εγώ παλιότερα που ήμουν Βουλευτής είχα κάνει πολλές ερωτήσεις πάνω σε αυτά τα θέματα και είχαμε θέσει και εν όψει του ΑΘΗΝΑ 2004 τι μέτρα πρέπει να πάρουμε, για να μην έχουμε τα ίδια προβλήματα.

Δεν συμφωνούμε, λοιπόν, με αυτήν την τροπολογία και σας είπα τους λόγους.

Δεν συμφωνούμε με την τροπολογία 1875, που αφορά τη συγκρότηση των μητροπολιτικών συμβουλίων και την κατάργηση της συμμετοχής δικαστικών λειτουργών. Είναι αδύνατο να συμφωνήσουμε.

Συμφωνούμε με την τροπολογία 1867, που αφορά ρύθμιση θεμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού της πρώην ΕΠΑΘ.

Και θα συμφωνήσουμε –αν και είναι υποτυπώδες αυτό το οποίο γίνεται- με τη Σχολή Καλών Τεχνών Πανόρμου που μπαίνει στο συμβούλιό της ο Μητροπολίτης. Η Μητρόπολη βοηθάει τη Σχολή αυτή. Αλλά, καλό είναι η πολιτεία να βοηθήσει αυτή τη Σχολή, διότι έχει πάρα πολλά οικονομικά προβλήματα για να μπορεί να λειτουργήσει. Πραγματικά είναι μια αξιόλογη Σχολή για όλη την παράδοση και το έργο που υπάρχει στην Τήνο πάνω στην αξιοποίηση των γλυπτών κ.λπ.

Κλείνω, κύριε Πρόεδρε, λέγοντας ότι πραγματικά έχουμε κουραστεί πλέον. Πώς θα γίνει; Ετούτο εδώ το νομοσχέδιο –όπως είπα και θα τελειώσω έτσι- ήταν ένα νομοσχέδιο με το οποίο λίγο ξεφύγαμε από τα τετριμμένα, από την καθημερινότητα για να δούμε και θέματα ελευθερίας της θρησκείας, των δικαιωμάτων του ανθρώπου κ.λπ. Τώρα αυτό το νομοσχέδιο που θα παίρνει ο καθένας, θα έχει τη ρύθμιση για το παράκτιο μέτωπο, θα έχει τη ρύθμιση για τα χρέη του 1997; Είναι δηλαδή, διαδικασία αυτή;

Θα είναι άρθρο του νομοσχεδίου αυτά, ο φόρος για το πετρέλαιο θέρμανσης, το παράκτιο μέτωπο, τα χρέη του 1997. Εν πάση περιπτώσει, πρέπει να κρατήσουμε την αξιοπρέπειά μας.