Home
Δελτία Τύπου


ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΝΕΕΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ

E-mail Εκτύπωση PDF

ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΤΥΡΗ – ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΑΡΗ

ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Α’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΣΕ ΤΑΫΓΕΤΟ ΚΑΙ ΠΑΡΝΩΝΑ

 

Θεσσαλονίκη, 24/08/2007

 

 

Οι πυρκαγιές ήρθαν στην ώρα τους αλλά τα μέτρα για την προστασία των δασών και του περιβάλλοντος τώρα περιμένουν τη λήξη της προεκλογικής περιόδου

 

Το μέγεθος της οικολογικής καταστροφής που συντελείτε σε Ταϋγετο και Πάρνωνα  αποκαλύπτει, για πολλοστή φορά αυτό το καλοκαίρι, την έλλειψη οργάνωσης και ετοιμότητας της κρατικής μηχανής και την παντελή έλλειψη μέτρων πρόληψης.

Περισσότερα...
 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥγια τη συζήτηση στο ΣΥΝ για το ΕΘ.ΧΩΡ.ΣΧ.

E-mail Εκτύπωση PDF

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΖΉΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ ΓΙΑ

ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

12/05/2008

Σημαντικό ενδιαφέρον είχαν οι τοποθετήσεις των ομιλητών στην ανοιχτή συζήτηση, που διοργάνωσε χθες  το τμήμα Περιφερειακής Ανάπτυξης – Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ με ομιλητές μέλη των  τμημάτων του ΣΥΝ,  εκπροσώπους φορέων  και ειδικούς, με θέμα :   

ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ  ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕ  ΑΕΙΦΟΡΙΑ ΚΑΙ  ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΟΧΗ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ  ΣΧΕΔΙΟ;

Η συζήτηση έγινε σε δύο ενότητες

Στην 1η Ενότητα «Το  Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο  δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της χώρας για   Ισόρροπη  Ανάπτυξη με  ενίσχυση των   κοινωνικών και περιβαλλοντικών δεικτών», με ΟΜΙΛΗΤΕΣ από τα τμήματα του ΣΥΝ και τον ΣΥΡΙΖΑ:

Ασημίνα Ξηροτύρη, πρ.Βουλευτής, Υπεύθυνη για το τμ. Περιφ. Ανάπτυξης-Χωρ.- Δημ.Εργ.

Μάρω Ευαγγελίδου Αρχιτέκτων,  Πολεοδόμος-Χωροτάκτης από το τμ. Οικολογίας

Στέλιος Μπαμπάς Δικηγόρος – Κοινωνιολόγος  από το τμήμα της Αυτοδιοίκησης

Αννα Φιλίνη Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ, Υπεύθυνη στην Κοιν.Ομάδα. για θέματα ΥΠΕΧΩΔΕ

Στην 2η Ενότητα «Παρουσίαση από εκπροσώπους  φορέων  και ειδικούς   του προβληματισμού τους για το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο» με ΟΜΙΛΗΤΕΣ:

Γιάννης Αλαβάνος,  Πρόεδρος Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας

Ράνια Κλουτσινώτη, Αρχιτέκτων Πολεοδόμος - Χωροτάκτης

Παύλος Λουκάκης, Πολεοδόμος-Χωροτάκτης, Ομότιμος Καθηγητής Παντείου Παν/μίου

Κρείτων Αρσένης από τη Συμμαχία των δέκα Οικολογικών Οργανώσεων για το Εθνικό  Χωροταξικό Σχέδιο

 

Στο τέλος ακολούθησαν παρεμβάσεις και μία ουσιαστική συζήτηση

Όλοι οι ομιλητές επισήμαναν ότι :

- Το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο θα έπρεπε προ πολλού  να αποτελεί το βασικό εργαλείο για την Ανάπτυξη της χώρας με κυρίαρχους στόχους την <προστασία του περιβάλλοντος - αειφορία>, την <κοινωνική συνοχή>  και την  <ισόρροπη   κατανομή των ωφελειών>.

 

- Το σχέδιο που κατατέθηκε δεν έχει   την πολιτική βούληση, δεν προωθεί   κατευθύνσεις και ρυθμίσεις, στερείται ουσιαστικών προτάσεων   για να αρθούν  οι αδυναμίες του παρελθόντος και σε καμία περίπτωση δεν είναι προϊόν διαβούλευσης και  συμμετοχής των φορέων και ιδιαίτερα της Περιφέρειας και της Αυτοδιοίκησης  που υφίστανται τις συνέπειες και θα κληθούν να το εφαρμόσουν.

- Κύριος κορμός του  παραμένει το στρεβλό πρότυπο της μέχρι σήμερα αναπτυξιακής διαδικασίας στην  περιβαλλοντική και οικιστική πολιτική,  στα  μεγάλα δίκτυα κυρίως τα οδικά και στις υποδομές,  στην  περιφερειακή δομή με τις ελληνικές περιφέρειες μικρές και χωρίς αιρετά όργανα και δυνατότητα να παράξουν αναπτυξιακή πολιτική  για την περιοχή τους . Στην ουσία  η Ελλάδα θα εξακολουθεί να  παραμείνει ως μία Περιφέρεια, αφού η ουσιαστική αποκέντρωση θα εξακολουθεί  να μην υπάρχει και οι αποφάσεις θα συνεχίσουν να λαμβάνονται από την Κεντρική Κυβέρνηση-Διοίκηση.

 

- Το ΕΧΣ ενώ  τελικά εισάγει τους όρους  αειφορία και  ισόρροπη ανάπτυξη εντούτοις, παραμένοντας δέσμιο των   νεοφιλελεύθερων πολικών, διαμορφώνει  ένα χωρικό  πρότυπο ανάπτυξης που προτάσσει  τον  στόχο  της ανταγωνιστικότητας έναντι όλων των άλλων, αντί όπως  επιβάλλεται να αντιμετωπίζει σε βάθος και να προτάσσει την ανάγκη  της προστασίας του περιβάλλοντος και να την υποδευκνύει ως βασική συνιστώσα στην αναπτυξιακή πολιτική.

- Δεν υπάρχουν ούτε οι  δείκτες που να μας δίνουν μια ποσοτική διάσταση των κρίσιμων προβλημάτων, ούτε  και η πολιτική π.χ.  Για την διαχείριση και προστασία των υδάτινων πόρων και του παράκτιου και θαλάσσιου περιβάλλοντος. Για την  στρατηγική  αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής. Για την διατήρηση, προστασία και αποκατάσταση  των φυσικών οικοσυστημάτων  και ιδιαίτερα μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές των δασικών οικοσυστημάτων. Για  τη διαχείριση των  απορριμμάτων, για τη διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων και για τις μονάδες επεξεργασίας τους.  Για την ανάδειξη και διαφύλαξη του πολιτιστικού πλούτου της χώρας.

- Όσον αφορά στην εκτός σχεδίου  δόμηση δεν υπάρχει ως αυτοτελές θέμα, όταν στην Ελλάδα είναι  η μεγαλύτερη αιτία  προβλημάτων σε όλα τα επιμέρους πεδία  χωροταξικής  οργάνωσης και περιβάλλοντος  το Εθνικό Χωροταξικό δεν περιλαμβάνει  σαφείς επιλογές και χρονοδιάγραμμα για την οριστική κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης.

Αλλά και για τα μεγάλα αστικά κέντρα, όπου παράγεται το μεγαλύτερο ποσοστό των εκπομπών Αερίων του Φαινόμενου του Θερμοκηπίου (ΑΦΘ), δεν διατυπώνονται προτάσεις για τη βελτίωση τις καταστάσεις, ούτε καν αυτές που προκύπτουν από τις υποχρεώσεις συμμόρφωσης με τις ευρωπαϊκές οδηγίες.

 

- Τα κρίσιμα λοιπόν θέματα του χωροταξικού σχεδιασμού όπως είναι : η εκτός σχεδίου δόμηση, η αυθαίρετη δόμηση, οι πολιτικές για την βιώσιμη λειτουργία των πόλεων, η ανάγκη  περιφερειακή Αυτοδιοίκησης και ουσιαστικής αποκέντρωσης θίγονται ελάχιστα , ενώ είναι   χαρακτηριστική η  μεγάλη βαρύτητα που έχει ο τομέας των οδικών  μεταφορών στο ΕΣΧ, με κυρίαρχους τον ΠΑΘΕ , την Εγνατία Οδό και  τους έξη οδικούς άξονες που δόθηκαν στους ιδιώτες με τις συμβάσεις παραχώρησης.

- Στο εκτεταμένο  κεφάλαιο των μεταφορών το σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως και οι διασυνδέσεις  του  νησιωτικού  και ορεινού χώρου παραμένουν στην γωνία. Δεν δίνεται σαφής προτεραιότητα στα μέσα σταθερής τροχιάς (προαστιακός, σιδηρόδρομός), δεν δίνεται η δυνατότητα συνδυασμένων μεταφορών, δεν  υπάρχουν θαλάσσιοι άξονες που να συνεχίζουν τους χερσαίους άξονες ή που να αξιοποιούν κάποιους κόμβους, λιμάνια και λοιπά προς κάπου.

- Εντελώς συγκεχυμένη είναι επίσης  η πολιτική του Σχεδίου    για την αγροτική ανάπτυξη, την ύπαιθρο  και τη γεωργική γη, όταν  αυτά για τη χώρα μας  είναι οι βασικοί οικονομικοί και ταυτόχρονα   περιβαλλοντικοί  πόροι, που η συνύπαρξή τους θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται και να κατευθύνεται από ένα Εθνικό  Χωροταξικό Σχέδιο, που υπηρετεί την Αειφορία.

 

Το σύνολο των ομιλητών τόνισε :

- Την μεγάλη έλλειψη διαβούλευσης και συμμετοχής στη  διαδικασία διαμόρφωσης του Σχεδίου των φορέων, των περιφερειακών και αυτοδιοικητικών μονάδων και γενικά  της κοινωνίας των πολιτών.

- Την ασυμβατότητα με τα άλλα σχέδια και επίπεδα σχεδιασμού, ιδιαίτερα με τα Περιφερειακά Χωροταξικά Σχέδια, που έχουν προηγηθεί, τους κινδύνους από τα διαμορφωμένα ειδικά χωροταξικά, που έπονται και ειδικότερα του ειδικού για τον Τουρισμό,  όπως και την ισχυρή αντίθεση με το εν λόγω σχέδιο και την καταψήφιση στο Εθνικό Χωροταξικό Συμβούλιο από τους  εννέα συμμετέχοντες  φορείς.

 

Στο δίλημμα  που τέθηκε στην αρχή της συζήτησης αν εκτός από την ούτως ή άλλως καταψήφιση του Χωροταξικού Σχεδίου θα ζητηθεί και η απόσυρση  το σύνολο σχεδόν των συμμετεχόντων  συμφώνησε ότι :

 

 

Με όλες αυτές  τις αδυναμίες που έχει το προτεινόμενο ΕΧΣ και το αναπτυξιακό χωρικό πρότυπο που προτείνει, όπως  και  τη σημαντική έλλειψη διαβούλευσης, θα   πρέπει να αποσυρθεί.

Είτε όμως ψηφισθεί και προχωρήσει, που είναι το πιθανότερο, αλλά ακόμη και αν  αποσυρθεί για περαιτέρω διαβούλευση,  εμείς πρέπει να αγωνισθούμε και  να διεκδικήσουμε μαζί με τους φορείς και τους πολίτες να αλλάξει ριζικά αυτό το προτεινόμενο πρότυπο Ανάπτυξης και Χωροταξικής οργάνωσης,  και αυτός ο αγώνας θα είναι μακρύς !

 

12/05/2008                                           Ασημίνα Ξηροτύρη - Αικατερινάρη

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ-ΑΝΑΚΙΟΝΩΣΗ ΓΙΑ ΕΚΔΗΛ.ΓΙΑ ΕΘ.ΧΩΡ.ΣΧ.

E-mail Εκτύπωση PDF

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

6/05/2008

Το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο θα έπρεπε προ πολλού  να αποτελεί το βασικό εργαλείο για την Ανάπτυξη της χώρας με κυρίαρχους τους όρους <προστασία του περιβάλλοντος - αειφορία>, <κοινωνική συνοχή>  και <ισόρροπη   κατανομή των ωφελειών>.

Οι άλλες χώρες το έχουν κάνει στην δεκαετία του 60 και 70, ενώ στην Ελλάδα οι συνέπειες από  το μεγάλο αυτό έλλειμμα είναι τεράστιες, έως και μη αναστρέψιμες, κυρίως στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον και σε μία  κοινωνικά και περιφερειακά ισόρροπη κατανομή των ωφελειών, παρά    την μακροχρόνια λιτότητα του λαού και τη διαχείριση σημαντικών  Εθνικών και Κοινοτικών προγραμμάτων.

Περισσότερα...
 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ στις πυρόπληκτες περιοχές

E-mail Εκτύπωση PDF

Κλιμάκιο μελών της επιτροπής του  Παρατηρητηρίου Ανασυγκρότησης των πυρόπληκτων περιοχών, του Διεπιστημονικού Συμβουλίου ΤΕΕ, Ολ Δικ. Συλλόγων, ΓΕΩΩΤΕ, Οικον. Επιμελ., ΕΜΠ κ.ά , αποτελούμενο από τους:

Ασημίνα Ξηροτύρη, Χριστίνα Θεοχάρη και Ηλία Αποστολίδη επισκέφθηκε τις πληγείσες από τις πυρκαγιές του καλοκαιριού περιοχές του Ν. Αρκαδίας και συνομίλησε  με τους Δημάρχους των περιοχών αυτών. Την περιοδεία  οργάνωσε η Πρόεδρος του Περιφερειακού τμήματος Πελοποννήσου του  ΤΕΕ και μέλος της επιτροπής του Παρατηρητηρίου Χαρ. Τζιώλη.

Το τέλος της περιοδείας ακολούθησε σύσκεψη με εκπροσώπους των τοπικών φορέων, όπως : Περιφέρεια, Νομαρχία, Δ/νσεις Τεχνικών Υπηρεσιών και Δασών, Οικονομικό Επιμελητήριο, Οικολογικές Οργανώσεις κ.λ.π..

Από την περιοδεία, τις επαφές με τους Δημάρχους και με τους φορείς στη σύσκεψη διαπιστώθηκαν τα παρακάτω:

 

1. Επιβεβαιώνεται για μία ακόμη φορά ότι το θεσμικό πλαίσιο της χώρας για την πρόληψη και την αντιμετώπιση καταστροφών έχει σημαντικά κενά και παραλείψεις, όπως και η οργανωτική δομή και η διασύνδεση της  Κεντρικής και Περιφερειακής Διοίκησης και της Αυτοδιοίκησης για να είναι σε θέσει να εφαρμόσουν αποτελεσματικά το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο.

Οι τοπικοί φορείς τόνισαν τις μεγάλες αδυναμίες  του συστήματος πρόληψης και δασοπυρόσβεσης και επικαλέσθηκαν το ομόφωνο πόρισμα της διακομματικής επιτροπής της Βουλής ως ένα βιώσιμο μοντέλο που πρέπει, μετά από την επικαιροποίησή του,  να αξιοποιηθεί από την πολιτεία προκειμένου να αποφευχθούν παρόμοιες καταστάσεις στο μέλλον.

 

2. Όσον αφορά το πρώτο στάδιο της κάλυψης των άμεσων αναγκών, μετά τα μέτρα των πρώτων ημερών, υπάρχει κατά γενική ομολογία  στασιμότητα.

Έτσι διαπιστώνονται προβλήματα  :

α) Στην αποκατάσταση των οικισμών (έλεγχοι, άδειες, τίτλοι ιδιοκτησίας κ.ά. για εγκυρότητα της χρηματοδότησης και την έναρξη των εργασιών αποκατάστασης ).

β) Στην αντιδιαβρωτική προστασία , επιτυχή ίσως τα έργα  των πρώτων ημερών αλλά στοιχειώδη και ανεπαρκή ακόμη και για το άμεσο μέλλον, σε σχέση και με την ελλειπέστατη στελέχωση των δασικών υπηρεσιών.

γ) Στην αντιπλημμυρική προστασία των περιοχών (έλλειψη προγραμματισμού, μελετών και κυρίως χρηματοδότησης).

δ) Στην τεχνική αναδάσωση, που απαιτείται σε σημαντικές δασικές εκτάσεις, και στην αναγκαία προετοιμασία γιαυτό (φυτευτικό υλικό , ειδικοί επιστήμονες κ.ά).

ε) Στην αποκατάσταση των δικτύων και λοιπών  υποδομών , χαρακτηριστική ήταν η διαπίστωση των Δημάρχων ότι <παρατηρείται στασιμότητα σε όλα τα επίπεδα – προγραμματισμός , μελέτες, χρηματοδότηση – που αφορούν τις υποδομές >.

στ) Στον σχεδιασμό προστασίας των περιοχών που δεν έχουν καεί  και στην ένταξη των πολιτών στο σχεδιασμό και την επιχείρηση πυροπροστασίας αυτών των περιοχών.

ζ) Στην αποκατάσταση των καλλιεργειών και στην έγκαιρη εισαγωγή καινοτόμων αγροτικών δραστηριοτήτων, όπως και την παράταση των αναπτυξιακών κινήτρων   με απώτερο σκοπό την συγκράτηση του πληθυσμού.

η) Πολύ θετικό κρίνεται το  ότι, όπως δήλωσε ο περιφερειακός διοικητής Δασών, ολοκληρώθηκε η κήρυξη των αναδασωτέων εκτάσεων.  Πρέπει τώρα άμεσα να αρχίσει η ορθή διαδικασία σύνταξης των δασικών χαρτών !

 

3. Έντονος ήταν ο προβληματισμός σε όλους  για την ανυπαρξία ενός συνεκτικού σχεδίου ανασυγκρότησης των πυρόπληκτων περιοχών, που θα δώσει  έμφαση στην αποκατάσταση των περιοχών, την παραπέρα ανάπτυξή τους  και στην δημιουργία προϋποθέσεων για την αποφυγή παρόμοιων καταστάσεων στο μέλλον,  όπως και ενός δημόσιου φορέα σχεδιασμού και παρακολούθησης της υλοποίησης των έργων και δράσεων  από τις συναρμόδιες υπηρεσίες της Διοίκησης και της Αυτοδιοίκησης.

Ενός φορέα με αποκεντρωμένη δομή και  λειτουργία στις Περιφέρειες, οι οποίες  έχουν το πρόβλημα. Χαρακτηριστική είναι η γενική τους πρόταση (παρόμοια με αυτή του Παρατηρητηρίου) ότι < δεν είναι δυνατόν να καλείται η τοπική κοινωνία μόνη της  να διαχειρισθεί μία πρωτόγνωρη κατάσταση, αλλά επιβάλλεται  συντεταγμένα η πολιτεία με τους φορείς της   και την τοπική κοινωνία  να σχεδιάσει και υλοποιήσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανασυγκρότησης > .

4. Τέλος ερωτηματικά και αγωνία διατυπώνονται από όλους τους φορεί για το μείζον θέμα της χρηματοδότησης , όπως :

α) Για το πώς   λειτουργεί το <Ταμείο  Εθνικού Φορέα εκτάκτων αναγκών >  και με ποια κριτήρια και πότε θα διατεθούν χρήματα  για την αποκατάσταση (ελάχιστα χρήματα έχουν δοθεί μέχρι σήμερα και μόνο για την αποκατάσταση οικισμών)

β) Για  την έγκριση της παράτασης  προγραμμάτων του Γ΄ ΚΠΣ,  που συνδέονται με  τις πυρόπληκτες περιοχές.  Θέμα, που μεταξύ των άλλων αποτέλεσε αντικείμενο  της προχθεσινής  σύσκεψης με την αρμόδια επίτροπο Ντ. Χούμπνερ στη Θεσσαλονίκη. Βέβαια η κύρια αγωνία όλων μας είναι ότι επί της ουσίας δεν  έχουν συνταχθεί ακόμη έγκριτα και βιώσιμα προγράμματα από τις αρμόδιες διαχειριστικές αρχές Περιφερειών και Υπουργείων, για τις πυρόπληκτες περιοχές.

γ) Γιατί  καρκινοβατεί η έγκριση από το Ταμείο Αλληλεγγύης της Ε.Ε  των κονδυλίων που αναλογούν για τέτοιας  έκτασης καταστροφές.

Οι απαντήσεις γιαυτό τόσο του  κ. Δήμα, όσο και τις κ. Χούμπνερ εξακολουθούν να είναι πολύ αόριστες. Γιατί δεν πιέζει η ελληνική Κυβέρνηση?

 

Τρίπολη 22-02-2008

 

Ασημίνα Ξηροτύρη, μέλος και  συντονιστής της επιτροπής Παρατηρητηρίου

Χριστίνα Θεοχάρη  και   Ηλίας Αποστολίδης, μέλη της Επιτροπής

 

 

 

δηλωση για εσωκομματικά στο Θ. ΣΙΧΛΕΤΙΔΗ

E-mail Εκτύπωση PDF

ΠΡΟΣ  ΘΕΟΦΙΛΟ ΣΙΧΛΕΤΙΔΗ , ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

ΑΠΟ ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΤΥΡΗ - ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΆΡΗ,  ΠΡ. ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ , ΜΕΛΟΣ ΚΠΕ ΤΟΥ ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ

«Οι συλλογικές και συνθετικές διαδικασίες εγγυώνται την ισχυροποίηση του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς»

Ο ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ βρίσκεται την περίοδο αυτή σε μία ιδιαίτερα  σημαντική και ενδιαφέρουσα θέση στη πολιτική σκηνή.

Αλλά και στο εσωτερικό του κόμματος, ιδιαίτερα μέσα από την πορεία για το Συνέδριο, έχουν επιτευχθεί σημαντικές συγκλίσεις: ενιαίο κείμενο θέσεων,  ομοφωνία στην ανάδειξη ως Προέδρου του Αλέκου Αλαβάνου, όπως και   κοινή πεποίθηση ότι η ισχυροποίηση του ΣΥΝ εγγυάται και την ανοδική πορεία και διεύρυνση του ΣΥΡΙΖΑ.

Περισσότερα...
 


Σελίδα 1 από 93
facebook   youtube

koinovouleytiki-drastiriotita-2012-simera

koin drast2000

dimokratiki_aristera_logo