Home
Δελτία Τύπου


Δυσλειτουργίες και σκοπιμότητες οδηγούν σε νέο τέλμα την υπόθεση του «Εθνικού Κτηματολογίου»

E-mail Εκτύπωση PDF
Ανικανότητα και κακός σχεδιασμός οδηγούν το Εθνικό Κτηματολόγιο σε στασιμότητα και θ’ αποβεί από κάθε άποψη σε βάρος της κοινωνίας και των πολιτών. Με δεδομένα τα παραπάνω η Βουλευτής τους ΣΥΝ Ασημίνα Ξηροτύρη – Αικατερινάρη κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή. Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής. ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τον κ. Υπουργό Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημ. Έργων ΘΕΜΑ: Δυσλειτουργίες και σκοπιμότητες οδηγούν σε νέο τέλμα την υπόθεση του «Εθνικού Κτηματολογίου» Περίπου έντεκα (11) χρόνια έχουν περάσει από την πρώτη προσπάθεια κατάρτισης του Εθνικού Κτηματολογίου και πάνω από τρία χρόνια λειτουργίας των μεταβατικών κτηματολογικών γραφείων. Στα έντεκα αυτά χρόνια σημειώθηκαν πολλά λάθη, καθυστερήσεις ακόμη και οδυνηρές αντιδικίες με την Ε.Ε., αποκτήθηκε όμως παράλληλα μια σημαντική εμπειρία της Διοίκησης και των παραγόντων του έργου, καθώς και ένα θεσμικό πλαίσιο από επτά νόμους και σχετικές Υπουργικές αποφάσεις. Θα έπρεπε λοιπόν να συνεχιστεί με καλύτερους ρυθμούς η σύνταξή του και να βελτιωθεί αποφασιστικά η λειτουργία των κτηματολογικών γραφείων και η εξυπηρέτηση των πολιτών. Αντί αυτών το ποσοστό κτηματογράφησης της ελληνικής επικράτειας κόλλησε στο 5%, δεν υπάρχει καμία πρόοδος στη σύνταξη του δασολογίου όπως και την καταγραφή της δημόσιας περιουσίας και των προστατευόμενων περιοχών, ενώ εμφανίζονται και πάλι προβλήματα με τη χρηματοδότηση από την Ε.Ε. Συγκεκριμένα οκτώ υποστηρικτικά προγράμματα για τη δημιουργία σύγχρονης βάσης δεδομένων δεν έχουν ανατεθεί και κινδυνεύουν να απενταχθούν από το Γ’ ΚΠΣ, ενώ υπάρχουν και σοβαρές ενστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις διαδικασίες που ακολουθεί η «Κτηματολόγιο ΑΕ» στις δύο δράσεις που η Ε.Ε. συγχρηματοδοτεί. Επίσης δημοσιεύματα του Τύπου αναφέρονται σε μεγάλης έκτασης ηλεκτρονική «κομπίνα», όπως την αποκαλούν, όπου υπάλληλοι κτηματολογικών γραφείων στις νησιωτικές κυρίως περιοχές με τη διαδικασία διόρθωσης μικρών σφαλμάτων κατάφεραν να μεταπωλούν οικόπεδα αγνώστου ιδιοκτήτη. Τα παραπάνω σοβαρά προβλήματα, η διάσταση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η στασιμότητα στην προκήρυξη νέων προγραμμάτων σε συνδυασμό με το γεγονός ότι μοναδική πηγή χρηματοδότησης για τη συνέχιση του έργου είναι πλέον το τέλος κτηματογράφησης των αστικών περιοχών ενισχύουν την εντύπωση ότι το Εθνικό Κτηματολόγιο παραπέμπεται για μια ακόμη φορά, σε επόμενη τετραετία. Μετά από όλα αυτά ερωτάται ο κ. Υπουργός: · Πως θα ξεπεραστούν τα παραπάνω σύνθετα προβλήματα σύνταξης του Κτηματολογίου και ορθής λειτουργίας των κτηματολογικών γραφείων; · Θα γίνουν έλεγχοι για όσα καταγγέλλονται για τα κτηματολογικά γραφεία από τα δημοσιεύματα του Τύπου; · Θα υπάρξει εθνική χρηματοδότηση σύνταξης του Κτηματολογίου, ώστε μαζί με τις αστικές περιοχές να καταγράφονται ισόποσα και οι δασικές δημόσιες και προστατευόμενες περιοχές;
 

ʼμεση είναι η ανάγκη ενίσχυσης του φορέα Διαχείρισης της Λίμνης Κορώνειας η οποία βρίσκεται και πάλι στο σημείο μηδέν

E-mail Εκτύπωση PDF
Πολύτιμος χρόνος στη μάχη για τη διάσωση της λίμνης της Κορώνειας χάνεται καθημερινά καθώς η εφαρμογή του αναθεωρημένου σχεδίου καθυστερεί. Μετά τη μεγάλη μάχη, λοιπόν, που δόθηκε για τη σωτηρία της λίμνης και η οποία κατέληξε στο αναθεωρημένο σχέδιο που προβλέπει το ποσό των 57 εκατ. € για τα έργα που θα εξασφαλίσουν τη διάσωσή της, ένας νέος κίνδυνος είναι πλέον ορατός: αυτός της γραφειοκρατίας. Όπως φαίνεται, η υλοποίηση του σχεδίου σκοντάφτει στο Υπουργείο ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε καθώς ο Φορέας Διαχείρισης ακόμα περιμένει τη χρηματοδότηση για την έναρξη των εργασιών. Με δεδομένα τα παραπάνω η βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α Ασημίνα Ξηροτύρη Αικατερινάρη κατέθεσε ερώτηση στη βουλή. Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ω εξής: ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τους κ. Υπουργό: ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε Θέμα : ʼμεση είναι η ανάγκη ενίσχυσης του φορέα Διαχείρισης της Λίμνης Κορώνειας η οποία βρίσκεται και πάλι στο σημείο μηδέν. Πολύτιμος χρόνος στη μάχη για τη διάσωση της λίμνης της Κορώνειας χάνεται καθημερινά καθώς η εφαρμογή του αναθεωρημένου σχεδίου καθυστερεί γεγονός που δημιουργεί έντονο προβληματισμό στους κατοίκους της περιοχής και όχι μόνο. Μετά τη μεγάλη μάχη που δόθηκε για τη σωτηρία της λίμνης και η οποία κατέληξε στο αναθεωρημένο σχέδιο που προβλέπει το ποσό των 57 εκατ. € για τα έργα που θα εξασφαλίσουν τη διάσωσή της, ένας νέος κίνδυνος είναι πλέον ορατός: αυτός της γραφειοκρατίας. Ως γνωστόν, Φορέας Υλοποίησης του αναθεωρημένου σχεδίου που κατατέθηκε στην Ε.Ε είναι η Νομαρχία Θεσσαλονίκης ενώ έχει ορισθεί επιτροπή παρακολούθησης των προβλεπόμενων έργων. Η υλοποίηση όμως του σχεδίου σκοντάφτει στο Υπουργείο ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε καθώς ο Φορέας Διαχείρισης ακόμα περιμένει τη χρηματοδότηση για την έναρξη των εργασιών. Ειδικότερα, ο Φορέας Διαχείρισης ζήτησε αύξηση των δαπανών του τεχνικού δελτίου και περιμένει την έγκριση από το Υπουργείο, όμως, όπως φαίνεται, το όλο ζήτημα έχει κολλήσει σε γραφειοκρατικές διαδικασίες. Η μάχη με το χρόνο για τη διάσωση της λίμνης θα γίνει πολύ πιο δύσκολη το καλοκαίρι εάν συνεχιστεί το φαινόμενο της ανομβρίας. Ήδη η κατάσταση στο οικοσύστημα έφτασε σε οριακό σημείο, ακόμη και τα μικρά ψάρια που μεταφέρθηκαν στη λίμνη από το Στρυμονικό κόλπο είναι τα πρώτα που θα ψοφήσουν. Νομαρχιακό Συμβούλιο και φορείς της περιοχής Λαγκαδά εκφράζουν τους φόβους για το μέλλον της λίμνης και αναζητούν μεταξύ των άλλων και άμεσα μέτρα προφύλαξης του ευπαθούς αυτού οικοσυστήματος πριν είναι και πάλι πολύ αργά. Είναι φυσικό για όλα αυτά οι φορείς να στέφονται στον πρώτο υπεύθυνο που είναι ο φορέας Διαχείρισης της λίμνης Κορώνειας, η ενίσχυση του οποίου είναι όσο ποτέ απαραίτητη και κρίσιμη για τη ζωή της λίμνης. Με δεδομένα τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός: · Σε ποια φάση βρίσκεται η εφαρμογή του αναθεωρημένου σχεδίου για τη λίμνη της Κορώνειας; · Γιατί καθυστερεί η απόφαση για την υλοποίηση ενός σχεδίου τόσο σημαντικού για τη λεκάνη της Μυγδονίας και για το οποίο τόση πολύχρονη προσπάθεια έχει γίνει;
 

ʼρθρο 24 του Συντάγματος

E-mail Εκτύπωση PDF
Η βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Ασημίνα Ξηροτύρη – Αικατερινάρη στην ομιλία της επί της πρότασης για αναθεώρηση των άρθρων 24 – 79 και 117 του Συντάγματος, μεταξύ των άλλων τόνισε: Στις 2 Φεβρουαρίου του 2007 ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της Διεθνούς Διακυβερνητικής Διάσκεψης του ΟΗΕ για το Κλίμα. Στην έκθεσή τους εκατοντάδες επιστήμονες που έλαβαν μέρος στη διάσκεψη του Παρισιού λένε με βεβαιότητα, ότι η ανθρωπογενής δραστηριότητα είναι υπεύθυνη κατά 90% για το φαινόμενο του θερμοκηπίου και συμπεραίνουν ότι οι κυβερνήσεις μπορούν και πρέπει να κάνουν πολύ περισσότερα πράγματα για να το επιβραδύνουν. Στο διεθνές πεδίο έχει εδραιωθεί πλέον η πεποίθηση ότι βρισκόμαστε στο σημείο μηδέν για τη προστασία του περιβάλλοντος, στην Ελλάδα τα κριτήρια για τις επιλογές της Κυβέρνησης είναι σε αντίθετη κατεύθυνση. Η πρόταση της κυβερνητικής πλειοψηφίας για την αναθεώρηση του Συντάγματος επιχειρεί να ανατρέψει το σύστημα που έχει εγκαθιδρύσει το άρθρο 24, το οποίο οργανώνει την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος γύρω από τρεις βασικούς άξονες: α) την προστασία των δασών β) τη χωροταξία και γ) την πολεοδομία, τις οποίες καθιστά υποχρέωση του κράτους προς τον πολίτη και στις οποίες θέτει ως απαράβατο όρο τη διαφύλαξη του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος. Το άρθρο 24, έφερε και φέρνει όλους μας απέναντι στη βασική αρχή ότι τα έργα, οι δράσεις και οι ρυθμίσεις για την ανάπτυξη, για την εξασφάλιση της κατοικίας, για τον χωροταξικό σχεδιασμό πρέπει να διακρίνονται από την αρχή και τη μέριμνα της αειφορίας, της προστασίας του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής των πολιτών. Πολύ περισσότερο σήμερα που τα προβλήματα των κλιματικών αλλαγών από το φαινόμενο του θερμοκηπίου αποτελούν τεκμηριωμένα την υπ’ αριθμό ένα απειλή για τον πλανήτη και τα δασικά οικοσυστήματα αποτελούν κύριο παράγοντα αντιστροφής του φαινομένου και ρυθμιστή της οικολογικής ισορροπίας. Η Κυβέρνηση επιχειρεί μέσα από αυτή τη διαδικασία αναθεώρησης να ανατρέψει τη φυσική και επιστημονική σειρά των πραγμάτων όσον αφορά τον Εθνικό και Περιφερειακό Χωροταξικό σχεδιασμό, τον τομεακό και πολεοδομικό και τα εργαλεία που το άρθρο 24 επιτάσσει να χρησιμοποιηθούν. Τα εργαλεία αυτά είναι το κτηματολόγιο και οι δασικοί χάρτες, που σκόπιμα μέχρι σήμερα καθυστερούν να συνταχθούν, για να διευκολυνθούν οι μεγαλοεπενδυτές και οικοδομικοί συνεταιρισμοί που διεκδικούν τη θυσία δασών και δασικών εκτάσεων στο βωμό του κέρδους. Η έννοια του δημόσιου συμφέροντος αποδείχθηκε πολλές φορές ρευστή και εξυπηρέτησε άλλα συμφέροντα και όχι την Εθνική Οικονομία και την αειφόρο ανάπτυξη. Οι επανειλημμένες προσπάθειες αναθεώρησης του άρθρου 24 στοχεύουν στη συγκάλυψη και διευκόλυνση τέτοιων πράξεων και παραλείψεων της νομοθετικής και εκτελεστικής εξουσίας. Εμείς δεν συμφωνούμε με λύσεις διευκόλυνσης μεγάλων επενδύσεων και συνεταιρισμών που διεκδικούν δάση και αιγιαλούς για μεγάλες επενδύσεις και ολοκληρωμένης ανάπτυξης. Η έννοια της αειφορίας στην ανάπτυξη δεν πρέπει να υποχωρήσει, με το άρθρο 24 και το νομοθετικό μας πλαίσιο μπορεί και ο χωροταξικός σχεδιασμός να προχωρήσει και ν’ αναπτυχθούν οικιστικές, τουριστικές ή άλλες οικονομικές δραστηριότητες με σεβασμό ακόμη και αναβάθμιση των δασών, των ελεύθερων χώρων, του πολιτιστικού περιβάλλοντος.
 

Το Σύνταγμα δεν είναι άλλοθι για τα αδιέξοδα και την αποτυχημένη πολιτική του δικομματισμού

E-mail Εκτύπωση PDF
Η βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Ασημίνα Ξηροτύρη – Αικατερινάρη στην ομιλία της επί της πρότασης για αναθεώρηση των άρθρων 1 – 22 του Συντάγματος, μεταξύ των άλλων τόνισε: Η απόφαση της ΝΔ να κινήσει τη διαδικασία μιας νέας αναθεώρησης του Συντάγματος πριν ακόμη ολοκληρωθεί η προηγούμενη αποδεικνύεται μέσο αποπροσανατολισμού από τα μεγάλα προβλήματα, τα οποία επιδεινώνει αντί να επιλύει η πολιτική της . Είναι προφανές ότι η κακή λειτουργία του πολιτικού συστήματος, η υποβάθμιση και η αναξιοπιστία των θεσμών, τα προβλήματα της αδικίας και της διαπλοκής, η περιστολή των κοινωνικών δικαιωμάτων, δεν οφείλονται στο Σύνταγμα ούτε αντιμετωπίζονται με ένα νέο και μάλιστα Κυβερνητικό Σύνταγμα. Η εκ νέου και βεβιασμένη αναθεώρηση γίνεται για να προσαρμοστούν νεοφιλελεύθερες κυβερνητικές πολιτικές σε σχέση με την εκμετάλλευση και την εκχώρηση δημοσίων χώρων και την ενίσχυση της ιδιωτικοποίησης κοινωνικών αγαθών. Τελικά το άρθρο 16 εάν προβλέψει τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων, μη κερδοσκοπικών, ή άλλων κέντρων θα λύσει τα διαρθρωτικά προβλήματα της παιδείας; Ή το αρθρο 24 αν αναθεωρηθεί θα λύσει ή θα διογκώσει τα χρόνια προβλήματα της άναρχης οικιστικής ανάπτυξης , της καταγραφής και διαφύλαξης του φυσικού και πολιτιστικού πλούτου της χώρας , του χωροταξικού και αναπτυξιακού σχεδιασμού; Στο άρθρο 16, που συζητείται σήμερα, η συνταγματική επιταγή, ως έχει, προστατεύει τη δημόσια εκπαίδευση και κατοχυρώνει τα οργανικά στοιχεία της ακαδημαϊκής αυτονομίας, της ανεξαρτησίας της έρευνας και της διδασκαλίας, των ελευθεριών και των δικαιωμάτων . Στηρίζει ένα πανεπιστήμιο αυτοδιοίκητο και αυτοτελές. Πανεπιστήμιο διαφανές, ανοικτό στον έλεγχο της κοινωνίας. Ανεξάρτητο από τον χώρο των επιχειρήσεων. Με δημοκρατικούς θεσμούς συμμετοχής, κοινότητα γνώσης και έρευνας. Ανοικτό στη διεθνή συνεργασία. Καινοτόμο, πρωτοποριακό, τολμηρό. Είναι πολιτικά και κοινωνικά απαράδεκτο Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ να επικαλούνται την σημερινή κατάσταση των ΑΕΙ, για την οποία αυτοί έχουν την κύρια ευθύνη, για να δικαιολογήσουν τη θέση τους για τα ιδιωτικά ή μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια. Είμαστε βέβαιοι ότι πίσω από τις προτάσεις για αναθεώρηση του άρθρου 16 κρύβονται πράγματι πολύ σημαντικά οικονομικά συμφέροντα. Η ουσία του προβλήματος της Πανεπιστημιακής Παιδείας είναι η στρατηγική και η ενίσχυση όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης και αυτό είναι κοινωνική ευθύνη της Πολιτείας και όχι μερίδιο της αγοράς και του ανταγωνισμού. Είμαστε ουραγοί στην Ευρωπαϊκή Ενωση και παράδειγμα προς αποφυγή στη μεγάλη διεθνή κοινότητα. Είμαστε τελευταίοι σε όλους τους δείκτες, με τους οποίους αποτυπώνεται και περιγράφεται το ενδιαφέρον και η ένταση που επιδεικνύει κάθε χώρα για την παιδεία της και τεκμαίρεται η ποιότητά της. Δαπανάμε πολύ λίγα λεφτά για την παιδεία και την έρευνα. Τουλάχιστον να φτάσουμε το μέσο όρο (πέντε και ενάμιση τοις εκατό!) των δαπανών στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Η άμεση επίτευξη του στόχου αυτού αποτελεί και την αφετηρία κάθε συζήτησης στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου για την παιδεία. Δαπανάμε πολύ λίγα λεφτά για την παιδεία και την έρευνα. Τουλάχιστον να φτάσουμε το μέσο όρο (πέντε και ενάμιση τοις εκατό!) των δαπανών στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Η άμεση επίτευξη του στόχου αυτού αποτελεί και την αφετηρία κάθε συζήτησης στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου για την παιδεία και όχι η πρόταση αναθεώρησης του άρθρου 16. Για όλα αυτά είμαστε αντίθετοιστην αναθεώρηση του άρθρου 16, το υπερασπιζόμαστε εδώ στη Βουλή και στην κοινωνία, με το μεγάλο κίνημα των νέων της εκπαιδευτικής κοινότητας και αποκρούουμε κάθε επιλογή που θα οδηγήσει στην άμεση ή έμμεση ιδιωτικοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης. Εκείνο που σήμερα προέχει είναι η στήριξη και η αναβάθμιση των δημόσιων ΑΕΙ και της εκπαίδευσης σ’ όλες τις βαθμίδες και όχι η ιδιωτικοποίησή της.
 

Επίσκεψη στην Κατερίνη

E-mail Εκτύπωση PDF
Η Βουλευτής τους ΣΥ.ΡΙΖ.Α Ασημίνα Ξηροτύρη – Αικατερινάρη θα βρεθεί σήμερα στην Κατερίνη, σε συνεστίαση που πραγματοποιούν τα μέλη της Τοπικής Οργάνωσης και φίλοι του κόμματος. Πριν από τη συνεστίαση θα συναντηθεί και θα συζητήσει με τοπικούς φορείς ενώ στο τέλος θα δώσει συνέντευξη Τύπου που θα αφορά τις θέσεις της σε σχέση με τα τοπικά προβλήματα καθώς και τις θέσεις του ΣΥΝ σε σχέση με την τρέχουσα πολιτική επικαιρότητα.
 
Περισσότερα Άρθρα...


Σελίδα 1 από 16
facebook   youtube

koinovouleytiki-drastiriotita-2012-simera

koin drast2000

dimokratiki_aristera_logo