Home
Δημοσιεύσεις - Σχόλια


Η αφελής ειλικρίνεια, από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

E-mail Εκτύπωση PDF
Εκείνος που έδωσε... ρέστα χθες στη Βουλή ήταν ο υφυπουργός Μεταφορών. Θα έλεγε κανείς ότι ήταν η... μέρα του, αφού, «κατά συνείδηση», από πολιτική αφέλεια ή απλώς από ειλικρίνεια, κατηύθυνε τα «καρφιά» του πρώτα στον Β. Μεϊμαράκη, αφήνοντας ταυτόχρονα μετέωρο το ερώτημα αν, τελικά, θέλει πράγματι ή όχι ο υπουργός Μεταφορών Μ. Λιάπης να πουλήσει την Ολυμπιακή, αν διαπραγματεύεται με πραγματική βούληση για αίσιο πέρας προκειμένου να μην αναγκαστεί να την κλείσει «ενδεχομένως και μέσα στον Αύγουστο», όπως δήλωσε και στην «Ε» ο Β. Μεϊμαράκης, ή απλώς κάνει πως την πουλάει «για τα μάτια» της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπως ο ίδιος άφησε να εννοηθεί. «Δεν είναι επιλογή της κυβέρνησης να πουλήσει την Ολυμπιακή, αλλά εξαναγκάζεται να διαπραγματευτεί την πώληση, διότι η Ε.Ε. αξιώνει να επιστραφούν οι επιχορηγήσεις που έγιναν», είπε ο υφυπουργός απαντώντας στην ερώτηση της βουλευτού του ΣΥΝ Μ. Ξηροτύρη. Την ίδια στιγμή, ο Μ. Λιάπης, που έδειχνε ώς τώρα να έχει πιει το «αμίλητο νερό», δήλωνε εκτός Βουλής ότι οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται. Αν τώρα στοχεύουν στην πώληση ή απλώς εντάσσονται στο πνεύμα όσων άφησε να εννοηθούν ο υφυπουργός του, ο χρόνος θα δείξει. Το μήνυμα στον γραμματέα του κόμματος πάντως εστάλη Μην... ανακατεύεσαι, μη με πιέζεις, εγώ έχω τον τελευταίο λόγο. Κατόπιν αυτών, πού να βρει... χρόνο ο υφυπουργός να απαντήσει στα κρίσιμα ερωτήματα της κ. Ξηροτύρη, γιατί έπεσε έξω το πρόγραμμα της Ολυμπιακής, πώς και γιατί έγιναν όλες οι ενοικιάσεις αεροσκαφών χωρίς διαγωνισμό και με διαδικασίες κατεπείγοντος.
 

Ωράριο - γραμμάτιο στις πολυεθνικές, από την ΑΥΓΗ

E-mail Εκτύπωση PDF
Την έντονη αντίδραση όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης συνάντησε, χθες, στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο με την αλλαγή στο ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων. Βουλευτές της αντιπολίτευσης κατήγγειλαν την κυβέρνηση ότι ενεργεί υπέρ συγκεκριμένων συμφερόντων και πολυεθνικών, θα αυξήσει έτσι την ανεργία, θα κλείσουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, θα πληγεί η οικογένεια, οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι και θα μειωθεί η αγοραστική δύναμη της κοινωνίας. Απαντώντας ο υπουργός Ανάπτυξης Δ. Σιούφας δήλωσε ότι η μεταρρύθμιση θα λειτουργήσει υπέρ του κοινωνικού συνόλου, του επαγγελματία, του μικρομεσαίου, του ανέργου, του εργαζόμενου, του αγρότη, του επιχειρηματία και θα αυξηθεί ο τζίρος στην αγορά. Εξ άλλου τόνισε ότι δεν μπορεί να υπάρχουν 54 ωράρια, όσοι δηλαδή και οι νομοί της χώρας, γι' αυτό γίνεται ένα και όποιος επιθυμεί μπορεί να δουλέψει περισσότερο ή λιγότερο χωρίς πρόστιμα ή άλλες ποινές. Είπε ότι για πρώτη φορά το εμπόριο θα χρηματοδοτηθεί με 200 εκατ. ευρώ και σε 15 μέρες θα ξεκινήσει αντίστοιχη διαδικασία και για τον τομέα παροχής υπηρεσιών και υπενθύμισε ότι το ΠΑΣΟΚ ψήφισε νόμο για μείωση του συντελεστή φορολογίας αλλά δεν τόλμησε να τον εφαρμόσει. Από το ΠΑΣΟΚ ο Χρ. Πρωτόπαπας στην ομιλία του υπενθύμισε την κοινωνική συμφωνία του 1997 είπε ότι έγινε μεγάλος διάλογος τότε και χαρακτήρισε τη μεταρρύθμιση "ψευδεπίγραφη". Δήλωσε ότι οι ακάλυπτες επιταγές έφθασαν το 65,8%, πως θα μειωθεί ο τζίρος και η αγοραστική δύναμη της κοινωνίας, ζήτησε τροποποιήσεις για κοινωνικούς λόγους στο λιανεμπόριο και να περάσει το ωράριο στην ευθύνη των νομαρχιών και όχι στην κεντρική εξουσία. "Δεν έχετε εξασφαλίσει καμιά κοινωνική συμμαχία" είπε στην κυβέρνηση. Εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ η Ασημίνα Ξηροτύρη τόνισε ότι η κυβέρνηση επιχειρεί εναρμόνιση με τις χώρες της Ε.Ε., όμως αυτές έχουν δικά τους ωράρια σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Το νομοσχέδιο -εξήγησε- εξυπηρετεί τις πολυεθνικές, τις μεγάλες αλυσίδες και τα σούπερ μάρκετ και όχι τους μικρομεσαίους, τα καταστήματα των συνοικιών, τους χαμηλόμισθους, τους χαμηλοσυνταξιούχους, τους άνεργους και την οικογένεια. Δήλωσε ότι δεν υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανισμοί ιδιαίτερα στην περιφέρεια και πρότεινε: Να αντιμετωπισθούν οι ολιγοπωλιακές πολιτικές, να υπάρξει σύστημα χρηματοδοτικής στήριξης των μικρομεσαίων με δικαιότερη φορολογική ρύθμιση, να ενισχυθεί η δημιουργία θέσεων εργασίας, να χτυπηθεί το παραεμπόριο, να ενισχυθεί η εγχώρια παραγωγή, να μειωθεί ο ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης και προέβλεψε ότι δεν θα αντέξουν οι χιλιάδες εργαζόμενοι να εργάζονται απλήρωτοι και οι μικροεπαγγελματίες θα βάλουν "λουκέτο". "Στην πραγματικότητα καταργούνται οι αρχές του υγιούς ανταγωνισμού, καταργείται το οκτάωρο και μειώνεται ο πολύτιμος ελεύθερος χρόνος". Ασημίνα Ξηροτύρη: Πάρτε πίσω το άρθρο 11 Επίσης κατέθεσε τροπολογία με την οποία ζητά να απαλειφθεί το άρθρο 11 που καθιστά υπεύθυνη της κεντρική εξουσία, να επανέλθει στην αρμοδιότητα των νομαρχιών λόγω των ιδιαιτεροτήτων που υπάρχουν. Συγκεκριμένα αναφέρει στην τροπολογία ότι σύμφωνα με εκτιμήσεις των εμπλεκομένων φορέων τα μέτρα θα οδηγήσουν σε αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Θα οδηγήσει στην ενίσχυση των πολυεθνικών και ζήτησε να ισχύσει η κοινωνική συμφωνία του 1997 οπότε και δόθηκε η δυνατότητα να μειωθεί το ωράριο ανάλογα με τις ανάγκες του νομού. Γενικότερα –αναφέρει- η εφαρμογή του μέτρου της κυβέρνησης θα έχει άμεσες επιπτώσεις στις εργασιακές σχέσεις θα ενισχύσει την ελαστικοποίηση του ωραρίου εργασίας και δεν θα αυξήσει την απασχόληση. Τέλος υπενθύμισε τις μελέτες στη Γερμανία και την Ισπανία που έδειξαν ότι τα αντίστοιχα μέτρα είχαν τα αντίθετα αποτελέσματα. Κατά του ν/σ τάχθηκε και το ΚΚΕ. Ο Ν. Γκατζής κατηγόρησε τη Ν.Δ. ότι συνεχίζει την επί 10ετία αντιλαϊκή πολιτική του ΠΑΣΟΚ.
 

Απέσυραν 7 αεροσκάφη της Ο.Α. χωρίς να τα αντικαταστήσουν, από την ΑΥΓΗ

E-mail Εκτύπωση PDF
Σοβαρά πλήγματα και σημαντική απώλεια μεριδίου της αγοράς σε μία περίοδο που οι πληρότητες φθάνουν το 90% δέχεται η Ολυμπιακή Αεροπορία λόγω της δυσφήμισης που υφίσταται από τις καθημερινές σχεδόν καθυστερήσεις, συγχωνεύσεις πτήσεων, αλλά και ακυρώσεις δρομολογίων, που οφείλονται στην απόσυρση αεροσκαφών και την αντικατάστασή τους με άλλα τα οποία ουδέποτε αποκτήθηκαν. Αυτό επισημαίνει η βουλευτής του ΣΥΝ Α. Ξηροτύρη με ερώτησή της που κατέθεσε στη Βουλή, αναφέροντας ότι τον τελευταίο χρόνο από τον στόλο της Ολυμπιακής Αεροπορίας αποσύρθηκαν επτά αεροσκάφη γιατί η διοίκηση είχε προγραμματίσει την απόκτηση πέντε νέων αεροσκαφών για την εκπλήρωση του θερινού προγράμματος, η οποία όμως ποτέ δεν πραγματοποιήθηκε. Εξ αιτίας όλων των παραπάνω δαπανήθηκαν τεράστια ποσά για αποζημιώσεις επιβατών, όπως και για τις ενοικιάσεις αεροσκαφών με ξένα πληρώματα. Επειδή σε αυτές τις άσχημες συνθήκες απαξίωσης και υποβάθμισης οι διαπραγματεύσεις εκποίησης για μία ακόμη φορά οδηγούνται σε αδιέξοδο, ερωτάται ο υπουργός: - Γιατί δεν τηρείται με ομαλότητα το θερινό πρόγραμμα της Ολυμπιακής Αεροπορίας; Γιατί είναι δυσανάλογη η προπώληση θέσεων με την πραγματική προσφορά τους; - Με ποια διαδικασία ενοικιάζονται ξένα αεροσκάφη, με ξένα πληρώματα, με ποιο κόστος και στη βάση ποιας μελέτης σκοπιμότητας;
 

Έλεγχος για ζωονόσους, από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

E-mail Εκτύπωση PDF
Aναστολή του προγράμματος Eρώτηση προς τον υπουργό Aγροτικής Aνάπτυξης και Tροφίμων σχετικά με την αναστολή του προγράμματος ελέγχου των ζωονόσων σε περιοχές υψηλού κινδύνου κατέθεσε χθες στη Bουλή η βουλευτής του Συνασπισμού κ. Aσημίνα Ξηροτύρη. Oπως σημειώνει, οι περιοχές της Pοδόπης, του Eβρου και του Aνατολικού Aιγαίου θεωρούνται υψηλού κινδύνου για τη μετάδοση ασθενειών από τις γειτονικές χώρες και γι’ αυτό είχε τεθεί σε εφαρμογή το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ελέγχου EVROS. Παρά τα ενθαρρυντικά αποτελέσματά του, ωστόσο, το πρόγραμμα αυτό ανεστάλη για οικονομικούς λόγους, με αποτέλεσμα οι κτηνοτρόφοι να φοβούνται τη μετάδοση νοσημάτων στα ζώα τους.
 

Το λαθρεμπόριο καυσίμων δεν αντιμετωπίζεται με το "χαράτσι" στους πολίτες, από την ΑΥΓΗ

E-mail Εκτύπωση PDF
Απώλειες πολλών εκατομμυρίων ευρώ έχει η πολιτεία από τη νοθεία και το λαθρεμπόριο καυσίμων. Τώρα με το νέο νόμο όχι μόνο δεν αντιμετωπίζει το πρόβλημα, αλλά, με την εξομοίωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα κίνησης και θέρμανσης θα έχει ως αποτέλεσμα τα νοικοκυριά και οι αγρότες να πληρώνουν επιπλέον. Αυτό προέκυψε από τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Ασημίνας Ξηροτύρη χθες στη Βουλή. Από την απάντηση του υφυπουργού Ανάπτυξης Γ.Σαλαγκούδη έγινε για άλλη μια φορά γνωστή η αδυναμία της πολιτείας να παρέμβει αποφασιστικά ώστε και τους πολίτες να προστατεύσει και η ίδια να διασφαλίσει τα συμφέροντα της. Συγκεκριμένα ο κ.Σαλαγκούδης ακούγοντας τα επιχειρήματα της βουλευτού είπε: "Φαίνεται ότι η κ.Ξηροτύρη δεν ζει στην Ελλάδα γιατί μέσα σε 15 μήνες έπρεπε να ξαναφτιάξουμε την Ελλάδα από την αρχή. Βεβαίως γι' αυτό εκλεγήκαμε για να επανιδρύσουμε το κράτος και προς αυτή την κατεύθυνση προχωρούμε". Χρησιμοποίησε τη γνωστή δικαιολογία ότι η κυβέρνηση κληρονόμησε από την προηγούμενη τη νοθεία και το λαθρεμπόριο και πρόσθεσε ότι το νέο "καθεστώς επιβολής και είσπραξης προστίμων δεν έχει ακόμα δοκιμαστεί" υποσχόμενος ότι μέχρι τέλος Ιουλίου θα ανακοινωθεί ο τρόπος με τον οποίο θα δίδεται στα νοικοκυριά και τους αγρότες το ενιαίο πετρέλαιο κίνησης. Από την πλευρά της η Ασημίνα Ξηροτύρη τόνισε ότι από τα μέχρι σήμερα στοιχεία αποδεικνύεται ότι παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης κατά την ψήφιση του νέου νόμου τα οργανωμένα κυκλώματα δρουν ανεπηρέαστα σε βάρος του κράτους και των καταναλωτών. Στην ουσία τα κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων –είπε- δεν έχουν ασκήσει το ελεγκτικό τους έργο αφού τα Προεδρικά Διατάγματα και οι υπουργικές αποφάσεις δεν έχουν ακόμα εκδοθεί. Τόνισε ακόμα πως η βιαστική πρόταση της κυβέρνησης χωρίς προηγούμενη μελέτη του τρόπου και των μηχανισμών εφαρμογής του μέτρου για εξίσωση του φόρου, ακυρώνει κάθε προσπάθεια. Όπως εξήγησε αν και οι παραβάτες πληρώνουν κατ' αρχήν το 20% του προστίμου στη συνέχεια προσφεύγουν στα δικαστήρια γλυτώνουν το πρόστιμο και συνεχίζουν τη νοθεία και το λαθρεμπόριο.
 
Περισσότερα Άρθρα...


Σελίδα 26 από 49
facebook   youtube

koinovouleytiki-drastiriotita-2012-simera

koin drast2000

dimokratiki_aristera_logo