Home Άρθρα - Συνεντεύξεις Δημοσιεύσεις - Σχόλια Συστηματική και σκόπιμη η εμπλοκή της κατασκευής του έργου του "ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

Συστηματική και σκόπιμη η εμπλοκή της κατασκευής του έργου του "ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

E-mail Εκτύπωση PDF
Δήλωση της Ασημίνας Ξηροτύρη Στη στείρα αντιπαράθεση θυσιάζεται η Θεσσαλονίκη Σε άρθρο μου προεκλογικά είχα αναφέρει χαρακτηριστικά ότι "Το μετρό της Θεσσαλονίκης δεν το ήθελε ποτέ καμμία Κυβέρνηση, το θέλουν όμως οι ίδιοι οι Θεσσαλονικείς και επιμένουν. Δε θα υπάρξει άλλοθι για καμία Κυβέρνηση, αν δεν προχωρήσει άμεσα στην ανάθεση της κατασκευής του έργου. Διαφορετικά, θα φέρει εξ ολοκλήρου την ευθύνη της σκόπιμης καθυστέρησής του, μέσω διαδικαστικών θεμάτων και διόγκωσης των προβλημάτων και του κόστους του έργου, ώστε ή να το οδηγήσει τελικά στην ακύρωση ή να το μετατρέψει σε "μαύρη τρύπα" απορρόφησης όλων των κονδυλίων σε βάρος των άλλων έργων της Θεσσαλονίκης". Στη συνέχεια, η πρώτη μου επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή αρχές Μαίου αφορούσε ακριβώς την πρόοδο του έργου του μετρό και τους λόγους καθυστέρησης υπογραφής της τελικής σύμβασης ανάθεσής του, και εν τέλει της έναρξης κατασκευής, αφού ήδη είχαν περαιωθεί εμπρόθεσμα και οι πρόδρομες εργασίες. Ανησυχία προκάλεσε τότε η σε έντονο ύφος απάντηση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, ότι κακώς δημαγωγούμε και κινδυνολογούμε, γιατί η διαδικασία είναι σε καλό δρόμο, χωρίς βέβαια να δίνει συγκεκριμένες απαντήσεις στις ερωτήσεις που είχαν τεθεί ή να δεσμεύεται για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου. Ήδη, εδώ και 10 μέρες, διατυπώνονται αβάσιμες αιτιολογίες για παρεμβάσεις των τοπικών φορέων που δήθεν θα καθυστερήσουν το έργο, για φημολογίες που μπορούν να επηρεάσουν τη σύμβαση χρηματοδότησης, θέματα που κατά τη γνώμη μου δεν έχουν σοβαρότητα, και δεν αποτελούν για καμία Αρχή παράγοντες που θα αναστείλουν ή θα διαφοροποιήσουν την κρίση της. Αυτή, θα προέλθει από τα ουσιαστικά στοιχεία του έργου, όπως ήδη με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης η Κυβέρνηση αποφάσισε την κατασκευή του, και είναι υποχρεωμένη να περιβάλει την υπόλοιπη διαδικασία με το κύρος της και με τις συντονισμένες ενέργειές της, ούτως ώστε να επιτευχθεί η έγκαιρη υπογραφή της σύμβασης χρηματοδότησης και εντέλει η έναρξη του έργου. Οποιεσδήποτε άλλες δικαιολογίες ή στείρες αντιπαραθέσεις μεταξύ της Κυβέρνησης και της Δημοτικής Αρχής διαιωνίζουν μία τραγική κατάσταση για τη Θεσσαλονίκη, της οποίας τα έργα θυσιάζονται στο βωμό κομματικών σκοπιμοτήτων. Επιτέλους ας σταματήσουν! Όπως, ας σταματήσουν και κάποιοι άλλοι "σωτήρες" της πόλης, όπως ο κ. Βούγιας, που οι παρεμβάσεις του ποτέ δεν απέδωσαν για το καλό της πόλης μας. Όταν τον τελευταίο καιρό δεν έχει παρέμβει για σοβαρά προβλήματα της πόλης και καθυστερήσεις που υπάρχουν στην αντιμετώπισή τους, δεν είναι δυνατόν να προβάλει τη "λύση του τραμ" απέναντι σε ένα έργο που είναι στην τελική φάση της έναρξης κατασκευής του. Είμαι σε θέση να γνωρίζω πάρα πολύ καλά, και από τη θέση του ειδικού, ότι τα στοιχεία των πρόδρομων εργασιών ελάχιστα διαφοροποιούν το έργο, και ότι οι διαφοροποιήσεις αυτές είναι συνήθεις και σε καμία περίπτωση δε συνιστούν παράγοντα ακύρωσης του έργου. ʼλλες παραλείψεις, προβλήματα κτλ. που συνόδευαν το έργο, συνοδεύουν κατά πάγια τακτική όλα τα μεγάλα έργα που γίνονται στην Ελλάδα, με ευθύνη των Κυβερνήσεων, και δεν είναι δυνατόν να ξεπερνιούνται στην Αθήνα, και μόνο στη Θεσσαλονίκη να χρησιμοποιούνται ως άλλοθι για τις καθυστερήσεις ή τις ακυρώσεις των έργων.