Home Δελτία Τύπου «Yπό το μηδέν» θα βρεθεί η διαδικασία επίλυσης του κυκλοφοριακού κομφούζιο και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης της Θεσσαλονίκης με την κατάργηση της αποκλειστικής, από τα λεωφορεία, χρήσης των λεωφορειολωρίδων της πόλης

«Yπό το μηδέν» θα βρεθεί η διαδικασία επίλυσης του κυκλοφοριακού κομφούζιο και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης της Θεσσαλονίκης με την κατάργηση της αποκλειστικής, από τα λεωφορεία, χρήσης των λεωφορειολωρίδων της πόλης

E-mail Εκτύπωση PDF
Με ερώτηση που κατέθεσε η βουλευτής του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς Ασημίνα Ξηροτύρη – Αικατερινάρη προς τους Υπουργούς Μεταφορών και ΠΕΧΩΔΕ επισημαίνει ότι «υπό το μηδέν» θα βρεθεί η διαδικασία επίλυσης του κυκλοφοριακού κομφούζιο και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης της Θεσσαλονίκης με την κατάργηση της αποκλειστικής, από τα λεωφορεία, χρήσης των λεωφορειολωρίδων της πόλης! Η ερώτηση έχει ως εξής: Προς τους κ.κ. Υπουργούς: Μεταφορών και ΠΕΧΩΔΕ Θέμα: Υπό το μηδέν η διαδικασία επίλυσης του κυκλοφοριακού προβλήματος και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης της Θεσσαλονίκης, με τη μεικτή χρήση των λεωφορειολωρίδων. Μια από τις μοναδικές και ιδιαίτερα αποτελεσματικές ρυθμίσεις, που έγιναν για την ενίσχυση του μοναδικού στη Θεσσαλονίκη μέσου μαζικής μεταφοράς, του λεωφορείου, και για τη διευκόλυνση της μετακίνησης με αυτό των εργαζομένων αλλά και των λοιπών επιβατών για δραστηριότητες στην πόλη, ήταν οι λεωφορειολωρίδες στο κέντρο της πόλης με την αποκλειστική κίνηση του λεωφορείου σε αυτές. Γι αυτό το ενδεχόμενο να επιτραπεί η κυκλοφορία των ταξί στις λεωφορειολωρίδες αυτές, σύμφωνα με όσα δήλωσε χθες ο Υπουργός Μεταφορών, θα είναι μια ακόμη οπισθοδρόμηση στην ήδη «υπό το μηδέν» ευρισκόμενη διαδικασία επίλυσης του οξύτατου κυκλοφοριακού προβλήματος του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης (ΠΣΘ). ʼλλωστε είναι γνωστό σε όλους πως διαμορφώνεται σήμερα η κατάσταση στην πόλη: - Εδώ και μια εικοσαετία δεν έχει προστεθεί ούτε ένα τετραγωνικό μέτρο επίγειου, υπόγειου ή υπέργειου οδοστρώματος - Η πόλωση γύρω από το μετρό και οι κακοί χειρισμοί έχουν στερήσει την πόλη και ίσως για μια δεκαετία ακόμη, από την οποιαδήποτε εναλλακτική λύση, πλην του λεωφορείου, στα μέσα μαζικής μεταφοράς. - Ο πληθυσμός των κατοίκων του ΠΣΘ και των μετακινούμενων πολιτών έχει υπερδιπλασιαστεί, ενώ ο αριθμός των αυτοκινήτων έχει υπερδεκαπλασιαστεί. Παρά ταύτα ελάχιστες είναι οι βραχυπρόθεσμες ή μεσοπρόθεσμες ρυθμίσεις και μέτρα, όπως ήταν αυτή των λεωφορειολωρίδων, αλλά και τα έργα ανακούφισης του κυκλοφοριακού. Γνωστή είναι η ανάγκη αναδιάρθρωσης των λεωφορειακών γραμμών και των δρομολογίων του ΟΑΣΘ, υπόγειων χώρων στάθμευσης, θαλάσσιας συγκοινωνίας, προαστιακού σιδηροδρόμου κλπ - Επισημαίνουμε επίσης και το πολύ κρίσιμο θέμα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης της Θεσσαλονίκης, η οποία είναι πρώτη δυστυχώς σε ρύπανση μεταξύ των πόλεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και ότι το κύριο αίτιο για αυτή είναι οι ρύποι από την κίνηση των αυτοκινήτων. Παρόλα αυτά τα προβλήματα, τα οποία γνωρίζει πολύ καλά η Κυβέρνηση και που ως αντιπολίτευση ηχηρά τα επισήμανε, σήμερα φαίνεται ότι υποκύπτει στις πιέσεις των ιδιοκτητών ταξί και στις υπερβολικές απαιτήσεις των καταστηματαρχών του κέντρου της πόλης. Η οπισθοχώρηση αυτή θα οδηγήσει στην αποθάρρυνση των πολιτών να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ενθαρρύνει την ανεξέλεγκτη χρήση του ΙΧ με την περαιτέρω επιβάρυνση του κυκλοφοριακού και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης της Θεσσαλονίκης. Να σημειώσουμε άλλωστε ότι η απόφαση για τις λεωφορειολωρίδες με αποκλειστική κίνηση σε αυτές των λεωφορείων, όπως και η υλοποίηση του μέτρου έγιναν από το 1990 με πρωτοβουλία της Νομαρχίας σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση (Δήμο Θεσσαλονίκης ως συναρμόδιο) και όλους τους φορείς της πόλης, συμπεριλαμβανομένων και των διαφωνούντων σήμερα. Μετά από αυτά και επειδή η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών επαναλαμβάνει και επισημαίνει ότι η εμπειρία των Ολυμπιακών Αγώνων σε σχέση με τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς πρέπει να αξιοποιηθεί και να ενισχυθεί. Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί: 1. Θα οδηγηθούν τελικά στην απόφαση για να δοθεί η άδεια στα ταξί να εισέρχονται στις λεωφορειολωρίδες; 2. Ποιοι είναι οι λόγοι και ποια τα στοιχεία που συνηγορούν και υπερτερούν έναντι των προβλημάτων και αναγκών που εκθέσαμε και που αφορούν στην ποιότητα ζωής και στη υγεία των πολιτών της Θεσσαλονίκης; 3. Δεν αποτελεί και για τη Θεσσαλονίκη προτεραιότητα και ανάγκη η ενίσχυση και βελτίωση των μέσων μαζικής μεταφοράς;