Home Δελτία Τύπου Ανενεργός παραμένει ο θεσμός της Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης

Ανενεργός παραμένει ο θεσμός της Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης

E-mail Εκτύπωση PDF
Ως γνωστόν ο θεσμός της Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης (Μ.Σ.Δ.) μετά την κατάργηση των Ν.880/79 και Ν.2300/95, επανήλθε με τον Ν.3044/02. Η εφαρμογή του όμως μέχρι σήμερα περιορίζεται σχεδόν μόνο στη νομιμοποίηση της αυθαίρετης αλλαγής χρήσης κλειστών βοηθητικών χώρων. Η καθυστέρηση έκδοσης της ως άνω Υπ. Απόφασης και τελικά του καθορισμού των Ζ.Υ.Σ. συνεπάγεται ουσιαστικά το πάγωμα εφαρμογής των διατάξεων περί Μ.Σ.Δ. με αποτέλεσμα χιλιάδες ιδιοκτήτες διατηρητέων κτιρίων, αλλά και κάτοχοι Μ.Σ.Δ. να μην έχουν τη δυνατότητα αποζημίωσης ενώ παράλληλα περιορίζεται η κήρυξη διατηρητέων κτιρίων. Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα εντοπίζεται στους Δήμους, που αδυνατούν να αποζημιώσουν τους ιδιοκτήτες των ρυμοτομούμενων ακινήτων. Με βάση τα παραπάνω η βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α Ασημίνα Ξηροτύρη-Αικατερινάρη κατέθεσε Επίκαιρη Ερώτηση στη βουλή. Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής: ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τον κ. Υπουργό: Περιβάλλοντος Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων ΘΕΜΑ: Ανενεργός παραμένει ο θεσμός της Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης Ως γνωστόν ο θεσμός της Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης (Μ.Σ.Δ.) μετά την κατάργηση των Ν.880/79 και Ν.2300/95, επανήλθε με τον Ν.3044/02. Η εφαρμογή του όμως μέχρι σήμερα περιορίζεται σχεδόν μόνο στη νομιμοποίηση της αυθαίρετης αλλαγής χρήσης κλειστών βοηθητικών χώρων. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει η δυνατότητα προσθήκης νέων κλειστών χώρων, η οποία προβλέπεται να γίνεται εντός των Ζωνών Υποδοχής Συντελεστή (Ζ.Υ.Σ.), διότι σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 4 του Ν.3044/02 προβλέπεται, και σωστά, ότι «Οι Ζ.Υ.Σ. καθορίζονται ύστερα από εκπόνηση μελέτης σε περιοχές για τις οποίες …». Επίσης σύμφωνα με την παρ. 3 του αρ. 6 του ίδιου Νόμου, προβλέπεται ότι «Με απόφαση του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. καθορίζονται οι ειδικότερες προδιαγραφές εκπόνησης των μελετών για τον καθορισμό Ζ.Υ.Σ.». Η καθυστέρηση έκδοσης της ως άνω Υπ. Απόφασης και τελικά του καθορισμού των Ζ.Υ.Σ. συνεπάγεται ουσιαστικά το πάγωμα εφαρμογής των διατάξεων περί Μ.Σ.Δ. με αποτέλεσμα χιλιάδες ιδιοκτήτες διατηρητέων κτιρίων, αλλά και κάτοχοι Μ.Σ.Δ. να μην έχουν τη δυνατότητα αποζημίωσης ενώ παράλληλα περιορίζεται η κήρυξη διατηρητέων κτιρίων. Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα εντοπίζεται στους Δήμους, που αδυνατούν να αποζημιώσουν τους ιδιοκτήτες των ρυμοτομούμενων ακινήτων και είναι υποχρεωμένοι, λόγω αδυναμίας έκδοσης τίτλων Μ.Σ.Δ. όσο δεν καθορίζονται οι Ζ.Υ.Σ. Επιπλέον οι Δήμοι χάνουν και τα έσοδα από το ποσοστό του 2,5% του παράβολου υπέρ του Ειδικού Ταμείου Εφαρμογής Ρυθμιστικών Σχεδίων. Ειδικότερα στην περιοχή του Πολεοδομικού Συγκροτήματος της Θες/νικης όπου υφίστανται θεσμοθετημένες Ζώνες Αγοράς Συντελεστή (Ζ.Α.Σ.) θα μπορούσε να εκδοθεί σχετική Υπ. Απόφαση που θα εξομοιώνει αυτές με τις Ζ.Υ.Σ. του Ν. 3044/02. Μετά από τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός: - Προτίθεται και πότε θα εκδώσει Υπουργική Απόφαση με την οποία θα καθορίζονται οι ειδικότερες προδιαγραφές εκπόνησης των μελετών για τον καθορισμό Ζ.Υ.Σ., σύμφωνα με τις απαιτήσεις του αρ. 6 του Ν. 3044/02, όπως και της εξομοίωσης των Ζ.Α.Σ. με Ζ.Υ.Σ. και κάθε άλλο μέτρο για την ενεργοποίηση του θεσμού της Μ.Σ.Δ.;