Home Δελτία Τύπου Δίχως υποδομές για τα άτομα με αναπηρία τα σχολεία της χώρας και πολύ περισσότερο στο Ν. Θεσσαλονίκης

Δίχως υποδομές για τα άτομα με αναπηρία τα σχολεία της χώρας και πολύ περισσότερο στο Ν. Θεσσαλονίκης

E-mail Εκτύπωση PDF
Προχθές, την ημέρα που ήταν αφιερωμένη στα άτομα με αναπηρία, η πολιτεία, η κυβέρνηση, τα κόμματα, ο τύπος και οι φορείς, αναφέρθηκαν στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με ειδικές ανάγκες στη χώρα μας. Μια έρευνα για τις υποδομές, τον εξοπλισμό και το εξειδικευμένο προσωπικό για τα άτομα με αναπηρία στα σχολεία της χώρας, έδωσε απογοητευτικά αποτελέσματα. Ειδικότερα για τα εκπαιδευτήρια στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης στην έρευνα καταγράφεται ότι στο 95% των σχολικών κτιρίων δεν υπάρχουν στοιχειώδεις υποδομές και εξοπλισμός για τα άτομα με αναπηρία. Επιπλέον πολλά είναι τα προβλήματα και οι ελλείψεις στα σχολεία ειδικής αγωγής και τα εργαστήρια ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, όπου φοιτούν αποκλειστικά μαθητές με προβλήματα όρασης, ακοής, νοητικής στέρησης κλπ. Στα ειδικά αυτά σχολεία, εκτός απ’ τον μεγάλο αριθμό μαθητών ανά ειδικό σχολείο, σημαντικά είναι και τα κτιριακά κι εξοπλισμού προβλήματα. Με δεδομένα όλα τα παραπάνω η Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ασημίνα Ξηροτύρη – Αικατερινάρη καταθέτει ερώτηση στη Βουλή. Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής: ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τους κ.κ. Υπουργούς: 1) Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και 2)Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θέμα: Δίχως υποδομές για τα άτομα με αναπηρία τα σχολεία της χώρας και πολύ περισσότερο στο Ν. Θεσσαλονίκης. Προχθές, την ημέρα που ήταν αφιερωμένη στα άτομα με αναπηρία η πολιτεία, η Κυβέρνηση, τα κόμματα, ο τύπος και οι φορείς αναφέρθηκαν στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία στη χώρα μας, στα μέτρα που έχουν ληφθεί και σε αυτά, που πρέπει να ληφθούν στο μέλλον και που είναι και τα περισσότερα. Μεταξύ των άλλων μια έρευνα για τις υποδομές, τον εξοπλισμό και το εξειδικευμένο προσωπικό για τα άτομα με αναπηρία στα σχολεία της χώρας έδωσε απογοητευτικά αποτελέσματα. Ειδικότερα για τα εκπαιδευτήρια στο Πολεοδομικό Συγκρότημα της Θεσσαλονίκης στην έρευνα καταγράφεται ότι στο 95% των σχολικών κτιρίων δεν υπάρχουν στοιχειώδεις υποδομές και εξοπλισμός για τα άτομα με αναπηρία. Είναι γνωστό βέβαια το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης σχολικής στέγης, της παλαιότητας και πολλές φορές ακαταλληλότητας των υπαρχόντων σχολικών κτιρίων και το χρονοβόρο πρόγραμμα αποκατάστασης αυτών. Εκτός όμως από τα παλαιά σχολικά κτίρια και στα νεότμητα του Ν. Θεσσαλονίκης, σε ελάχιστα από αυτά υπάρχουν υποδομές και εξοπλισμός για τη προσπελασιμότητα και εξυπηρέτηση των παιδιών με αναπηρία (από την έρευνα καταγράφονται μόνο 46 νέα σχολεία με σχετικές υποδομές σε σύνολο 1076 στο Ν. Θεσσαλονίκης) Επιπλέον πολλά είναι τα προβλήματα και οι ελλείψεις στα σχολεία ειδικής αγωγής και τα εργαστήρια ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, που φοιτούν αποκλειστικά μαθητές με προβλήματα όρασης, ακοής, νοητικής υστέρησης κλπ. Περίπου δέκα (10) ειδικά σχολεία στεγάζονται μέσα σε Νοσοκομεία και ιδρύματα της Θεσσαλονίκης, ενώ υπάρχουν περίπου τριάντα έξι (36) ειδικά σχολεία στο Ν. Θεσσαλονίκης (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) που φιλοξενούν εξακόσιους (600) μαθητές περίπου και είκοσι(20) αντίστοιχα σχολεία στους λοιπούς έξι Νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας που φιλοξενούν τετρακόσιους (400) μαθητές, περίπου. Στα ειδικά αυτά σχολεία εκτός από το μεγάλο αριθμό μαθητών ανά ειδικό σχολείο, σημαντικά είναι τα κτιριακά και εξοπλισμού προβλήματα, η έλλειψη ειδικών αιθουσών και κατάλληλων βιβλίων, όπως και η έλλειψη ειδικού και βοηθητικού προσωπικού, Κοινωνικών λειτουργών κλπ. Μετά τα παραπάνω ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί: 1. Έχουν καταγραφεί οι μεγάλες αυτές ελλείψεις των σχολικών κτιρίων της χώρας σε στοιχειώδεις υποδομές για άτομα με αναπηρία και πως θα αντιμετωπισθούν, έστω και σταδιακά; 2. Ειδικότερα για το Ν. Θεσσαλονίκης πως καταγράφονται οι ελλείψεις αυτές, γιατί στα νέα σχολικά κτίρια δεν αντιμετωπίζονται οι ανάγκες σε υποδομές για άτομα με αναπηρία; Υπάρχει συμπληρωματικό πρόγραμμα για να διορθωθεί η κατάσταση και να αντιμετωπιστούν έστω και στοιχειωδώς τα προβλήματα; 3. Όσον αφορά τα σχολεία ειδικής αγωγής και τα εργαστήρια ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης πως καταγράφεται η κατάσταση και ποιο είναι το πρόγραμμα των Υπουργείων για την αντιμετώπιση των ελλείψεων σε υποδομές, εξοπλισμό και προσωπικό;