Home Δελτία Τύπου Έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα σε πέντε Δήμους της Θεσσαλονίκης επειδή η κατασκευή των ανισόπεδων κόμβων της περιφερειακής δε συνοδεύτηκε από διαπλατύνσεις των κάθετων αξόνων

Έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα σε πέντε Δήμους της Θεσσαλονίκης επειδή η κατασκευή των ανισόπεδων κόμβων της περιφερειακής δε συνοδεύτηκε από διαπλατύνσεις των κάθετων αξόνων

E-mail Εκτύπωση PDF
Ερώτηση σχετικά με τα έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα που δημιουργούνται σε πέντε δήμους, και την αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων σ΄ αυτούς, επειδή η κατασκευή των ανισόπεδων κόμβων της περιφερειακής οδού στη Θεσσαλονίκη δε συνοδεύτηκε από παράλληλες διαπλατύνσεις των κάθετων αξόνων της, κατέθεσε στη Βουλή η βουλευτής του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ Ασημίνα Ξηροτύρη. Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής: «Έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση παρατηρείται καθημερινά σε όλους τους κάθετους δρόμους προς την περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, η οποία επηρεάζει όλες τις γύρω περιοχές και δημιουργεί αντίστοιχα προβλήματα. Οι δρόμοι των Συκεών, της Σταυρούπολης, της Πολίχνης, του Αγίου Παύλου και της Νεάπολης, κυριολεκτικά ασφυκτιούν και αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τους 100.000 περίπου κατοίκους, στην πλειοψηφία τους χαμηλόμισθους εργαζόμενους. Με την έναρξη των έργων κατασκευής των ανισόπεδων κόμβων της περιφερειακής οδού, οι ρυθμίσεις και τα αντίστοιχα έργα που θα εξυπηρετήσουν την κίνηση αυτήν την περίοδο αφορούν μόνον τον άξονα της περιφερειακής. Οι ρυθμίσεις αυτές, και ιδιαίτερα η κατάργηση των φαναριών της περιφερειακής, προσελκύουν όλο και περισσότερους οδηγούς σε αυτήν, αυξάνουν τον κυκλοφοριακό φόρτο, ενώ στους κάθετους δρόμους που διοχετεύουν την κίνηση αυτή ο κυκλοφοριακός φόρτος αυξάνεται επικίνδυνα. Παρόλο που τα προβλήματα αυτά ήταν αναμενόμενα, κανένα έργο διαπλάτυνσης, καμία ρύθμιση δεν έγινε για τους κάθετους άξονες. Έτσι, η αύξηση κατά 30% περίπου της κίνησης στην περιφερειακή, είχε ως αποτέλεσμα να προκύψει αύξηση έως και 60% στις οδούς που οδηγούν σε αυτήν. Οι Δήμαρχοι της γύρω περιοχής ανησυχούν μήπως η κατάσταση που δημιουργήθηκε, εκτός της μεγάλης ταλαιπωρίας των κατοίκων, εμπεριέχει και τον κίνδυνο αύξησης των ατυχημάτων εντός των κατοικημένων περιοχών. Ήδη, από το 1996, οι Δήμαρχοι της Δυτικής Θεσσαλονίκης, με υπόμνημά τους στον τότε Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, επεσήμαιναν τις παραλείψεις στις οδούς που οδηγούν στην περιφερειακή, και ζητούσαν μαζί με τους κόμβους να γίνουν και διανοίξεις των οδών. Από τα παραπάνω είναι εμφανές ότι οι μελέτες των έργων των ανισόπεδων κόμβων της περιφερειακής είναι ελλιπείς ως προς την αντιμετώπιση των οξύτατων προβλημάτων των κάθετων προς αυτήν αξόνων, και πρέπει το ταχύτερο να συμπληρωθούν για να δρομολογηθούν και τα αντίστοιχα έργα και ρυθμίσεις. Μετά από αυτά, Ερωτάται η κα Υπουργός: 1. έχουν συνταχθεί τελικά οι μελέτες αντιμετώπισης της κυκλοφοριακής συμφόρησης των κάθετων αξόνων προς την περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, και αν ναι, πότε προβλέπεται η υλοποίηση των έργων και ρυθμίσεων, και πώς θα χρηματοδοτηθούν;»