Home Δελτία Τύπου Ερώτηση προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας, με θέμα την επέκταση του Προγράμματος Επιχειρηματικότητας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Ερώτηση προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας, με θέμα την επέκταση του Προγράμματος Επιχειρηματικότητας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

E-mail Εκτύπωση PDF
Η βουλευτής του Συνασπισμού Ασημίνα Ξηροτύρη Αικατερινάρη, κατέθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας, με θέμα την επέκταση του Προγράμματος Επιχειρηματικότητας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσης. Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής: «Πρόσφατα δημοσιεύματα του Τύπου, αναφέρονται σε σχεδιασμούς του Υπουργείου Παιδείας, για την επέκταση του «Προγράμματος Επιχειρηματικότητας» στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτής της επιχειρούμενης ποιοτικής αναβάθμισης του σχολείου – σύμφωνα με τα λεγόμενα του Υπουργού Παιδείας – οι μαθητές θα απασχοληθούν στην τάξη για δύο έως τέσσερις ώρες για κάθε μία από τις τρεις διδακτικές ενότητες και τέσσερις ώρες σε συμπληρωματικές ομαδικές εργασίες και επισκέψεις σε επιχειρήσεις. Από την άλλη πλευρά, φορείς της εκπαίδευσης επισημαίνουν τις ελλείψεις σημαντικών γνωστικών πεδίων και δραστηριοτήτων από τα διδακτικά προγράμματα των δημοτικών σχολείων, όπως η διαπολιτισμική / αντιρατσιστική εκπαίδευση, οι κοινωνικές σπουδές, η περιβαλλοντική εκπαίδευση, η εκπαίδευση στην ισότητα, την ειρήνη και τα ανθρώπινα δικαιώματα, την αγωγή υγείας, η μουσική και άθληση κλπ. Επιπλέον, οι αρχές της ατομικής ’επιχειρηματικότητας’ μοιάζουν να μην συνάδουν με το γενικότερο αξιακό περιβάλλον και τις πανανθρώπινες αξίες της ισότητας και της αλληλεγγύης που πρέπει να εμφυσήσει το εκπαιδευτικό σύστημα, ειδικά της πρωτοβάθμιας, αλλά και τον γνωστικό ορίζοντα των μαθητών και μαθητριών των δημοτικών σχολείων. Ερωτάται ο κ. Υπουργός, - Σε ποια συγκεκριμένη εισήγηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ή άλλου αρμόδιου φορέα ή υπηρεσίας βασίζεται η επέκταση του «Προγράμματος Επιχειρηματικότητας» στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. - Ποιο είναι το ακριβές περιεχόμενο και οι κατευθυντήριες αρχές σχεδιασμού του σχετικού διδακτικού προγράμματος και ποια τα προσόντα / σχετική επιμόρφωση των διδασκόντων. - Θα ληφθεί μέριμνα για την προστασία των ανηλίκων από πρακτικές έμμεσης διαφήμισης όπως π.χ. μπορεί να συνιστούν οι προβλεπόμενες επισκέψεις σε επιχειρήσεις.