Home Δελτία Τύπου Ερώτηση σχετικά με τις σημαντικές ελλείψεις και τα προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη της Θεσσαλονίκης

Ερώτηση σχετικά με τις σημαντικές ελλείψεις και τα προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη της Θεσσαλονίκης

E-mail Εκτύπωση PDF
Ερώτηση προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών σχετικά με τις σημαντικές ελλείψεις και τα προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη της Θεσσαλονίκης, κατέθεσε σήμερα στην Bουλή η Βουλευτής του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ Ασημίνα Ξηροτύρη-Αικατερινάρη. Όπως αναφέρεται στην ερώτηση, τα προβλήματα που συνεχώς πολλαπλασιάζονται, με επιπτώσεις που αθροίζονται με αυτές του οξύτατου κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης, προκαλούν την αγανάκτηση των κατοίκων και αναγκάζουν Δημάρχους του πολεοδομικού συγκροτήματος να προχωρήσουν στην κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων κατά του ΟΑΣΘ καταγγέλλοντας τον για αδιαφορία που λειτουργεί σε βάρος των δημοτών τους, με πρόσφατο παράδειγμα τον Δήμο Εύοσμου. Η βουλευτής επισημαίνει ότι οι Υπηρεσίες του Οργανισμού δεν αναβαθμίστηκαν αφού δεν προχώρησε σε αναδιάρθρωση των δρομολογίων του και σε αναθεώρηση της πολιτικής του ώστε να καλύψει τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες των πολιτών της Θεσσαλονίκης. Επιπλέον πολλές περιοχές παραμένουν χωρίς συγκοινωνίες αφού τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια ο ΟΑΣΘ δεν κατόρθωσε να παρακολουθήσει την οικιστική έκρηξη της Θεσσαλονίκης που αναπτύχθηκε σε νέες περιοχές. Δεν σχεδίασε νέες γραμμές για να καλύψει τις ανάγκες που προέκυψαν από την επέκταση των οικιστικών ζωνών. Επισημαίνεται επίσης το γεγονός ότι στα χαρτιά συνεχίζει να παραμένει και η επέκταση των αστικών συγκοινωνιών στον υπόλοιπο νομό Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με το Ν.2898/2001 η περιοχή εκτέλεσης της αστικής συγκοινωνίας μεταβάλλεται με κοινή Υπουργική Απόφαση μετά από εισήγηση του ΣΑΣΘ και γνώμης του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και του ΟΑΣΘ. Ορίζεται μάλιστα και η προθεσμία των έξη μηνών από την έναρξη λειτουργίας του ΣΑΣΘ για την πρώτη υποβολή πρότασης επέκτασης. Τον περασμένο Ιούνιο ο ΣΑΣΘ κατέθεσε σχέδιο επέκτασης όμως το θέμα βρίσκεται ακόμη σε εκκρεμότητα, διαιωνίζοντας το πρόβλημα της συγκοινωνιακής σύνδεσης του υπόλοιπου νομού με την πόλη της Θεσσαλονίκης . Εάν αναλογισθεί κανείς ότι : - Ο ΟΑΣΘ αποτελεί την μόνη δυνατότητα των Θεσσαλονικέων για τις αστικές τους μετακινήσεις - Η νέα εννεαετής σύμβαση παρέπεμψε για μια ακόμα φορά στο απώτερο μέλλον σχέδια και οραματισμούς φορέων, αρμοδίων, οργανισμών ότι η διαχείριση της συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη έπρεπε να ανήκει στον ευρύτερο τομέα της Αυτοδιοίκησης και σε άλλους κοινωνικούς φορείς - Για χρόνια δεν υπάρχει μια ολοκληρωμένη πρόταση για την επίλυση του συγκοινωνιακού προβλήματος ενώ τα έργα που θα μπορούσαν να ανακουφίσουν την πόλη συνεχώς αναβάλλονται. Αντιλαμβάνεται πόσο σημαντικό είναι για τους κατοίκους αυτής της πόλης τουλάχιστον ο σχεδόν "μονοπωλιακός ΟΑΣΘ" να προσφέρει επαρκείς και αξιοπρεπείς Υπηρεσίες. Και ερωτά τον κ Υπουργό: 1- Ποια μέτρα προτίθεται να πάρει για τον εκσυγχρονισμό και την ουσιαστική βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών του ΟΑΣΘ και την επέκταση του στις νέες οικιστικές περιοχές του οικοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης; 2- Σε ποια φάση βρίσκεται ο σχεδιασμός της επέκτασης των αστικών συγκοινωνιών για την σύνδεση των Καποδιστριακών Δήμων με την πόλη της Θεσσαλονίκης; 3- Ελέγχεται ο ΟΑΣΘ αν τηρεί τις διατάξεις του ν. 2898/2001 σχετικά με το συγκοινωνιακό έργο που είναι υποχρεωμένος να εκτελεί και αν δεν τις τηρεί ποιες κυρώσεις του έχουν επιβληθεί έως τώρα;