Home Δελτία Τύπου Η σχολική χρονιά τελειώνει, όχι όμως και τα προβλήματα της σχολικής στέγης

Η σχολική χρονιά τελειώνει, όχι όμως και τα προβλήματα της σχολικής στέγης

E-mail Εκτύπωση PDF
Το τέλος της σχολική χρονιάς βρίσκει και πάλι τους γονείς και τους μαθητές σε κινητοποιήσεις, αφού άλυτα παραμένουν τα προβλήματα της σχολικής στέγης στη Θεσσαλονίκη. Με νέα ερώτησή της επαναφέρει το θέμα στη Βουλή η βουλευτής του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ Ασημίνα Ξηροτύρη, στην προσπάθειά της να ευαισθητοποιήσει έστω και τώρα το Υπουργείο Παιδείας, προκειμένου η νέα σχολική χρονιά να ξεκινήσει με όσο το δυνατόν λιγότερα προβλήματα. Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής: Θέμα: «Ανεπίλυτα παραμένουν τα προβλήματα της σχολικής στέγης στη Θεσσαλονίκη» Με αλλεπάλληλες ερωτήσεις μου στο παρελθόν αναφέρθηκα στο ιδιαίτερα οξυμένο πρόβλημα σχολικής στέγης που αντιμετωπίζει ο Νομός Θεσσαλονίκης. Σήμερα η κατάσταση στο Νομό έχει ως εξής : · Εξακολουθούν να λειτουργούν σχολεία λυόμενα, αμιάντου, ακόμα από την περίοδο του 1978. · Τα περισσότερα σχολεία λειτουργούν σε διπλή βάρδια. · Εκατοντάδες νήπια φιλοξενούνται σε ενοικιαζόμενους χώρους καταστημάτων που φυσικά δεν προσφέρονται για τους μικρούς μαθητές. · Επιπλέον είναι γνωστή η έρευνα του Μετσόβιου Πολυτεχνείου που έδειξε ότι το 62% των Δημοτικών και το 31% των Γυμνασίων έχουν ηλικία κατασκευής άνω των 20 ετών . Στο 30% δε των Δημοτικών και στο 27% των Γυμνασίων η κατάσταση των κτιρίων θεωρείται μέτρια έως κακή. Και ενώ η Νομαρχία Θεσσαλονίκης έχει καταρτίσει πρόγραμμα Σχολικής Στέγης για την περίοδο 2000-2006 και έχει εξασφαλιστεί πίστωση 100 δις. δρχ ( 70 από τα οποία από το Γ.Κ.ΠΣ), αυτό παραμένει στα χαρτιά, αφού σε πολλές περιπτώσεις υπάρχουν καθυστερήσεις ακόμη και στην εκπόνηση των μελετών και τη δημοπράτηση των έργων. Η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει σε αγανάκτηση τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων που προχωρούν, ακόμη και τώρα που βρισκόμαστε στο τέλος της σχολικής χρονιάς, σε κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας. Χαρακτηριστικές είναι οι παρακάτω περιπτώσεις: · Το 23ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης μέχρι πέρσι στεγαζόταν σε λυόμενο κτίριο ( στην οδό Ιπποδρομίου 19, στην Α. Τούμπα). Και ενώ τα 220 παιδιά που φιλοξενούσε μεταστεγάστηκαν προσωρινά μέχρι να κατεδαφιστεί το λυόμενο και να ανεγερθεί καινούργιο, συνεχίζουν να παραμένουν στο χώρο τα 50 νήπια που φιλοξενεί το νηπιαγωγείο. Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο, ο αναπληρωτής Νομάρχης δήλωσε στους γονείς ότι δεν έχει «ανοίξει » ακόμα το Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο στήριξης και αυτήν την στιγμή ετοιμάζεται τεχνικό δελτίο. · Το 15ο και 69ο Δημοτικά Σχολεία Θεσσαλονίκης αριθμούν περίπου 360 μαθητές, λειτουργούν σε διπλή βάρδια και στεγάζονται σε διδακτήριο στην οδό Ζ. Παπαζαφειρίου, αριθ. 4 στη Χαριλάου. Εδώ και επτά χρόνια υπάρχει το αίτημα των γονέων για την προσθήκη 11 αιθουσών, ώστε να μπορέσει να καθιερωθεί μόνιμος πρωινός κύκλος λειτουργίας των δύο σχολείων. Η πρόταση ψηφίστηκε από το Νομαρχιακό Συμβούλιο τον Απρίλιο του 2002 με ολοκληρωμένη μελέτη εφαρμογής, και ενώ το έργο ήταν έτοιμο να δημοπρατηθεί, όπως καταγγέλλουν οι γονείς, μάλλον παραπέμπεται στις καλένδες. Μετά από αυτά, Ερωτάται ο κ. Υπουργός: · Που οφείλεται η καθυστέρηση έναρξης υλοποίησης του Προγράμματος Σχολικής Στέγης στο Νομό Θεσσαλονίκης; · Για ποιους συγκεκριμένους λόγους καθυστερεί η μεταφορά των 50 νηπίων από το λυόμενο κτίριο της οδού Ιπποδρομίου 19, ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατεδάφιση του παλιού και την ανέγερση του νέου διδακτηρίου; · Για ποιο λόγο καθυστερεί η δημοπράτηση του έργου για την προσθήκη 11 αιθουσών στα 15ο και 69ο Δημοτικά Σχολεία αφού υπάρχει και ολοκληρωμένη μελέτη εφαρμογής η οποία εγκρίθηκε από το Νομαρχιακό Συμβούλιο;