Home Δελτία Τύπου Υδροδότηση της Θεσσαλονίκης από τον Αλιάκμονα ή ...της ʼρτας το Γεφύρι.

Υδροδότηση της Θεσσαλονίκης από τον Αλιάκμονα ή ...της ʼρτας το Γεφύρι.

E-mail Εκτύπωση PDF
Ερώτηση σχετικά με τις μακροχρόνιες καθυστερήσεις στα έργα υδροδότησης της Θεσσαλονίκης κατέθεσε στη Βουλή η βουλευτής του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ Ασημίνα Ξηροτύρη. Στην ερώτησή της η βουλευτής ζητά από τους αρμόδιους Υπουργούς να της απαντήσουν ποιο είναι το επιπλέον κόστος με το οποίο επιβαρύνθηκε το έργο εξαιτίας της καθυστέρησης, ποιο είναι το κόστος στους πολίτες εξαιτίας της κυκλοφοριακής αναστάτωσης, ποιες θα είναι οι άμεσες ενέργειές τους προκειμένου να τελειώσει το έργο, αν έχει διασφαλισθεί η ολοκλήρωσή του από το Β΄Κ.Π.Σ. και τέλος ποιο είναι το τελικό, οριστικό και αμετάκλητο χρονοδιάγραμμα περάτωσης των έργων. Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής: ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τους κ. κ.Υπουργούς : 1) ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. 2) ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ Θέμα: “Συνεχίζονται τα προβλήματα στην κατασκευή του αγωγού μεταφοράς νερού από τον Αλιάκμονα στη Θεσσαλονίκη, με σημαντικές επιπτώσεις στην επαρκή υδροδότηση της πόλης”. Σε προηγούμενες ερωτήσεις μας διατυπώναμε την ανησυχία και τους προβληματισμούς μας για την έγκαιρη κατασκευή του έργου υδροδότησης της Θεσσαλονίκης από τον Αλιάκμονα, και επισημαίναμε τις ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις που θα είχε η καθυστέρησή του για την ήδη ταλαιπωρημένη από τη λειψυδρία Θεσσαλονίκη. Ειδικώτερα, κατά τη συζήτηση της 281/12-2-2001 σχετικής επίκαιρης ερώτησής μας, επισημάναμε ότι ήταν άστοχη η επιλογή της λύσης της διέλευσης του αγωγού μέσα από το κέντρο της πόλης και όχι της λύσης της περιμετρικής χάραξης (με τμήμα σήραγγας), επειδή θα οδηγούσε σε σημαντικές επιπλέον καθυστερήσεις των έργων, εξαιτίας των αρχαιοτήτων, που όπως ήταν φυσικό βρέθηκαν, αφού ο αγωγός περνάει μέσα από το ιστορικό κέντρο της πόλης. Αυτό θα είχε σαν συνέπεια, εκτός από τη χρονική καθυστέρηση του έργου, και την καθημερινή ταλαιπωρία των κατοίκων της πόλης, λόγω της κυκλοφοριακής αναστάτωσης σε έναν τόσο κομβικό δρόμο. Ζητούσαμε λοιπόν από τον κ. Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. να δώσει συγκεκριμένη και υπεύθυνη απάντηση ως προς το χρονοδιάγραμμα περάτωσης του συγκεκριμένου τμηματος, αλλά και όλου του έργου, καθώς και να προχωρήσουν στην πιο εφικτή πλέον λύση, της κατασκευής υπόγειας σήραγγας κάτω από τα αρχαιολογικά ευρήματα. Ο κ. Αλευράς μεταξύ άλλων απάντησε ότι, μετά από σύμφωνη γνώμη του Κ.Α.Σ. θα γίνει διάτρηση στο σημείο των αρχαιολογικών ευρημάτων για συνολικό μήκος τριάντα μέτρων, θεωρώντας το πρόβλημα εντελώς τυπικό, και στη συνέχεια δεσμεύθηκε ότι «το σημαντικότερο μέρος των έργων για το κύριο κομμάτι της ύδρευσης θα έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2001». Δυστυχώς όμως, η πορεία του έργου, παρά τις τότε διαβεβαιώσεις του κ. Υπουργού, επιβεβαιώνει τις δικές μας προβλέψεις και επισημάνσεις. Επί έξι τουλάχιστον μήνες το έργο έχει «κολλήσει» στην οδό της Αγ. Δημητρίου. Δεν έχει προχωρήσει πάνω από 200 μέτρα, εξαιτίας των συνεχών ανακαλύψεων αρχαιολογικών ευρημάτων, και της αδυναμίας έγκαιρης συνεννόησης με τις αρμόδιες αρχαιολογικές υπηρεσίες. Αποτέλεσμα αυτής της μακροχρόνιας καθυστέρησης είναι, εκτός από την έλλειψη νερού και την κυκλοφοριακή αναστάτωση, η αύξηση του κόστους του έργου. Εάν είναι βάσιμες οι παλαιότερες δηλώσεις των αρμοδίων ότι η περιμετρική χάραξη θα κόστιζε 10 δις δρχ. περισσότερο από τη σημερινή επιλογή, θα ήταν σκόπιμο να δοθεί μια απάντηση ως προς το πόσο επιπλέον επιβαρύνθηκε σήμερα το έργο εξαιτίας των καθυστερήσεων, πόσο επιπλέον θα επιβαρύνεται σε μελλοντικές επισκευές και άλλου είδους παρεμβάσεις, και πόσο «κοστίζει» η επιπλέον ταλαιπωρία των πολιτών από τη λειψυδρία και την κυκλοφοριακή δυσκολία. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, σε πρόσφατη σύσκεψη που συγκάλεσε ο Γ.Γ. της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, εξαιτίας των μακροχρόνιων καθυστερήσεων, και του κινδύνου που υπάρχει επειδή οι πιστώσεις του έργου προέρχονται από το Β΄Κ.Π.Σ. και πρέπει να απορροφηθούν μέσα στο 2001, μελετήθηκαν και εναλλακτικές λύσεις για την πορεία που θα ακολουθήσει ο αγωγός, δεν λήφθηκαν όμως οριστικές αποφάσεις. Ωστόσο, ο Γ. Γραμματέας δήλωσε ότι τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης του έργου θα τηρηθούν κανονικά, και από το νέο έτος το έργο θα ξεκινήσει τη δοκιμαστική λειτουργία του. Μετά από αυτά, ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. κ. Υπουργοί : 1. Ποιες θα είναι οι άμεσες ενέργειές τους προκειμένου να μην καθυστερήσει άλλο το έργο της υδροδότησης που επί μια εικοσαετία υπόσχονται οι κυβερνήσεις στο λαό της Θεσσαλονίκης; 2. Ποιο είναι το τελικό, οριστικό και αμετάκλητο χρονοδιάγραμμα περάτωσης των έργων της διέλευσης του αγωγού; έχει διασφαλισθεί η ολοκλήρωσή του από το Β΄Κ.Π.Σ. ή η τυχόν κάλυψη του εναπομείναντος μέρους του από το Γ΄Κ.Π.Σ.; 3. Ποιο είναι το επιπλέον κόστος με το οποίο επιβαρύνθηκε το έργο εξαιτίας της εξάμηνης ήδη καθυστέρησης στο τμήμα μόνον της οδού Αγίου Δημητρίου; 4. Έχει εξετασθεί και το επιπλέον κόστος από την κυκλοφοριακή αναστάτωση και ποια είναι η απάντησή τους γιαυτό στο λαό της Θεσσαλονίκης;