Home Δελτία Τύπου Μετεγκατάσταση της κρεαταγοράς Θεσσαλονίκης

Μετεγκατάσταση της κρεαταγοράς Θεσσαλονίκης

E-mail Εκτύπωση PDF
Ερώτηση κατέθεσε χτες η Βουλευτής του Συνασπισμού Ασημίνα Ξηροτύρη-Αικατερινάρη για το θέμα μετεγκατάστασης της κρεαταγοράς Θεσσαλονίκης. Το πλήρες κείμενο έχει ως εξής: ΄΄Θέμα: «Μετεγκατάσταση της κρεαταγοράς Θεσσαλονίκης» Είναι γνωστά τα προβλήματα ως προς τις συνθήκες υγιεινής που επικρατούν στα καταστήματα πώλησης κρεάτων, ιχθύων και νωπών οπωροκηπευτικών στις ανοιχτές αγορές του ιστορικού κέντρου (Μοδιάνο-Καπάνι) της Θεσσαλονίκης. Είναι επίσης γνωστό ότι έχουν ξεκινήσει οι κατασκευές των κτιριακών εγκαταστάσεων της Κεντρικής Αγοράς Θεσσαλονίκης, όπου θα μεταφερθεί η κρεαταγορά, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι εργασίες κατασκευής και εξοπλισμού των χώρων αποθήκευσης, εμπορίας και ελέγχου των προϊόντων. Σύμφωνα με τις δηλώσεις εκπροσώπου του ΕΦΕΤ θα εκδοθεί μέσα στο επόμενο τρίμηνο ένας οδηγός υγιεινής, που θα απευθύνεται στους εμπόρους της κρεαταγοράς και θα περιέχει οδηγίες, τόσο ως προς το κύκλωμα διακίνησης των κρεάτων (μεταφορά, αποθήκευση, πώληση) όσο και προς τις υποδομές, όπως ορίζουν οι σχετικές προδιαγραφές που έχει θέσει η Ε.Ε. Παρατηρούνται όμως μεγάλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του έργου, ενώ κατά τις προβλέψεις του Προέδρου της ΚΑΘ αλλά και των εμπόρων θα παραμείνουν περίπου 55 κρεοπωλεία λιανικής πώλησης στις δύο κύριες αγορές του ιστορικού κέντρου και θα λειτουργούν κάτω από συνθήκες υγιεινής, οι οποίες δεν ικανοποιούν ούτε τους ίδιους τους εμπόρους. Επειδή το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο περί διατηρητέων δεν αφήνει πολλά περιθώρια για επεμβάσεις στα καταστήματα που θα παραμείνουν. Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί: -Πότε θα ολοκληρωθούν οι εργασίες μετεγκατάστασης της κρεαταγοράς και με ποια μέτρα και μηχανισμούς θα ελεγχθεί η εφαρμογή και τήρηση των όρων υγιεινής, πέραν της οδηγίας του ΕΦΕΤ, στην παλιά αλλά και στη νέα ΚΑΘ. -Πως θα συνδυαστούν οι συνθήκες υγιεινής με τους περιορισμούς που αφορούν τα διατηρητέα κτίρια και με ποιες χρηματοδοτικές ενισχύσεις θα λυθούν τα προβλήματα υποδομών των καταστημάτων που θα παραμείνουν. ΄΄