Home Δελτία Τύπου Νυχτερινό σχολείο για Παλνοστούντες

Νυχτερινό σχολείο για Παλνοστούντες

E-mail Εκτύπωση PDF
Ενώ αναζητείται ο εθελοντισμός, δυστυχώς, όταν προσφέρεται, δεν αναγνωρίζεται από την επίσημη πολιτεία. Αυτή είναι η εντύπωση που αποκομίζει κανείς από την αντιμετώπιση από πλευράς της κυβέρνησης της αξιόλογης προσπάθειας εκπαιδευτικών στη Θεσσαλονίκη, που με πρωτοβουλία τους λειτουργούν εθελοντικά εδώ και τέσσερα χρόνια νυχτερινό σχολείο για παλιννοστούντες, χωρίς καμία αρωγή. Ερώτηση σχετικά με το θέμα κατέθεσε χθες στη Βουλή η βουλευτής του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ Ασημίνα Ξηροτύρη. Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής: Θέμα: «Νυχτερινό εθελοντικό σχολείο για παλιννοστούντες» Από το Δεκέμβριο του 1997 λειτουργεί στη Θεσσαλονίκη, με πρωτοβουλία εκπαιδευτικών, νυχτερινό εθελοντικό σχολείο, όπου διδάσκονται η ελληνική γλώσσα και στοιχεία του ελληνικού πολιτισμού σε παλιννοστούντες και αλλοδαπούς πρόσφυγες. Το σχολείο στεγάζεται στις εγκαταστάσεις του Μακεδονικού Ινστιτούτου Εργασίας (ΜΑΚΙΝΕ) του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, και οι δέκα διδάσκοντες εκπαιδευτικοί προσφέρουν εθελοντικά τις υπηρεσίες τους. Από τη σύστασή του μέχρι σήμερα, έχουν διδαχθεί στο σχολείο αυτό περισσότεροι από 1000 μαθητές, ενώ σήμερα τα μαθήματα παρακολουθούν περισσότεροι από 250, ηλικίας από 15 μέχρι και 60 ετών. Τα τμήματα λειτουργούν σε καθημερινή βάση, από τις 7 το απόγευμα μέχρι τις 10 το βράδυ. Παράλληλα, έχει συσταθεί θεατρική ομάδα, ενώ πραγματοποιούνται ποικίλες πολιτιστικές εκδηλώσεις. Δε χρειάζεται να επισημάνουμε τη σπουδαιότητα του έργου αυτού του σχολείου, που συντελεί σημαντικά στην προσαρμογή των ανθρώπων αυτών στην ελληνική κοινωνία, διευκολύνει τη δυνατότητά τους εύρεσης εργασίας, καλύπτοντας ένα μεγάλο κενό που έχει σ΄αυτόν τον τομέα η ελληνική πολιτεία. Όταν μάλιστα, λειτουργεί με την εθελοντική εργασία εκπαιδευτικών, που εκτός από το καθημερινό ωράριο εργασίας τους, επιβαρύνονται με άλλες τρεις ώρες εθελοντικής διδασκαλίας, ενώ θα μπορούσαν να παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα, ενισχύοντας σημαντικά το μηνιαίο εισόδημά τους. Παρόλα αυτά, η επίσημη πολιτεία, ενώ δεν επιβαρύνεται με έξοδα σχολικής στέγης και μισθούς εκπαιδευτικών, αρνείται να προσφέρει και το ελάχιστο που της ζητήθηκε, δηλαδή τα απαραίτητα σχολικά βιβλία. Οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν φωτοτυπίες για τη διδασκαλία, και μάλιστα μόνον για τον προηγούμενο μήνα χρειάσθηκε να χρησιμοποιηθούν 14.000 φωτοτυπίες για να γίνουν τα μαθήματα. Σε έγγραφα αιτήματα των εκπαιδευτικών προς το Υπουργείο Παιδείας για να τους παρασχεθούν τα απαραίτητα βιβλία, η απάντηση ήταν αρνητική, και μάλιστα με το επιχείρημα ότι το σχολείο δεν έχει ελληνόπαιδες ! Σήμερα, 21 Μαρτίου, είναι η παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού. Επειδή οι επέτειοι αυτές δεν θα πρέπει να είναι μουσειακού χαρακτήρα, αλλά ημέρες ανάδειξης του προβλήματος και εκκίνησης νέων αγώνων για την επίλυσή του, η έγκριση του ελάχιστου έως συμβολικού ποσού που απαιτείται για την κάλυψη των απαραίτητων σχολικών βιβλίων του πρότυπου αυτού εθελοντικού σχολείου, θα αποτελούσε την ελάχιστη συμβολή του Υπουργείου στην υπόθεση της αξιοπρεπούς και ανθρώπινης υποδοχής των προσφύγων στη χώρα μας και συμβίωσης μαζί τους. Μετά από αυτά, ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. Υπουργοί : Προτίθενται άμεσα να εγκρίνουν το αίτημα των εκπαιδευτικών του νυχτερινού εθελοντικού σχολείου για παλιννοστούντες και πρόσφυγες, για χορήγηση βιβλίων διδασκαλίας, καθώς και να προσφέρουν άλλα απαραίτητα μέσα διδασκαλίας;