Home Δελτία Τύπου Ομιλία στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής κατά τη συζήτηση του νομοσχέδιου "Ρύθμιση θεμάτων Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων, Ανωτάτης Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις"

Ομιλία στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής κατά τη συζήτηση του νομοσχέδιου "Ρύθμιση θεμάτων Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων, Ανωτάτης Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις"

E-mail Εκτύπωση PDF
Ξεκίνησε σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η συζήτηση για τη «Ρύθμιση θεμάτων Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων, Ανωτάτης Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις». Στο Νομοσχέδιο αυτό, όπου περιλαμβάνονται για μια ακόμη φορά ρυθμίσεις για πολλά και διαφορετικά θέματα που αφορούν την εκπαίδευση, η Βουλευτής του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ Ασημίνα Ξηροτύρη Αικατερινάρη, κατά την εισήγηση επί της αρχής, ανέφερε: · Όσον αφορά τα θέματα του Ο.Σ.Κ. οι τροποποιήσεις που προτείνονται τον απομακρύνουν ακόμα περισσότερο από τους σκοπούς και τους στόχους του, για την επίλυση του μεγάλου προβλήματος της σχολικής στέγης στη Χώρα μας, διαχέουν την ευθύνη του και κατ’ επέκταση του Υπουργείου Παιδείας για την εξασφάλιση επαρκών και κατάλληλων αιθουσών διδασκαλίας και γενικότερα την επίλυση του σοβαρού προβλήματος της εξασφάλισης και διαχείρισης της σχολικής αίθουσας της Χώρας μας. Η ενίσχυση της επιχειρηματικής λειτουργίας που επιχειρείται για την Ο.Σ.Κ. Α.Ε. θα μπορούσε να ερμηνευτεί ότι η βασική υποχρέωση του Κράτους για την εξασφάλιση σχολικής στέγης και υλικοτεχνικής υποδομής στην εκπαίδευση αντιμετωπίζεται ως επιχειρηματική λειτουργία, όταν μάλιστα, όπως ανέφερε η Βουλευτής, παραμένουν τα μεγάλα προβλήματα της εξασφάλισης αιθουσών για την κατάργηση της βάρδιας, της αντικατάστασης παλαιών και επικίνδυνων σχολικών κτιρίων, της συντήρησης και αντισεισμικής ενίσχυσης αυτών κ.λπ. · Οι ρυθμίσεις που προτείνονται σίγουρα δεν θ’ αποτελέσουν λύση για το στεγαστικό πρόβλημα της εκπαίδευσης. Μάλλον οδηγούν στη σκέψη ότι η Κυβέρνηση θ’ αγοράζει από τον «δραστήριο επιχειρηματία» Ο.Σ.Κ. Α.Ε. τα σχολεία! · Για τις ρυθμίσεις στα θέματα της Ανωτάτης Εκπαίδευσης είπε ότι πρόκειται για μια ατέλειωτη περιπτωσιολογία που δεν επιτυγχάνει να δώσει λύσεις αλλά απλά επιτείνει τη σύγχυση. · Όσον αφορά τον θετικό θεσμό του Ε.Α.Π. (Ανοιχτό Πανεπιστήμιο) οι ρυθμίσεις -υπογράμμισε- δεν θα διορθώσουν τις στρεβλώσεις που δημιουργήθηκαν στη μέχρι τώρα λειτουργία του, εξακολουθούν να περιορίζουν την πρόσβαση των ενδιαφερομένων, δεν εξασφαλίζουν την οικονομική αυτάρκεια μετά τη λήξη των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων και δεν διορθώνουν τον τρόπο οργάνωσης και διοίκησής του στην κατεύθυνση της αυτονόμησής του ως ΑΕΙ. · Τέλος, για το σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών στην Α΄βάθμια και Β΄βάθμια δημόσια εκπαίδευση, επισημαίνει ότι το σύστημα των εξετάσεων αποδείχτηκε ότι δεν είναι λύση του προβλήματος, ότι σήμερα συνωθούνται οι υποψήφιοι σε διάφορες κατηγορίες και η επιλογή τους πρέπει να γίνει από πέντε διαφορετικές λίστες! Έτσι, ο Υπουργός Παιδείας κρατάει σε ομηρία χιλιάδες εκπαιδευτικούς, οι οποίοι ζουν με υποσχέσεις και αναβολές και δεν γνωρίζουν αν και πότε θα διοριστούν.