Περαιτέρω επιδείνωση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Θεσσαλονίκης

Τετάρτη, 25 Απρίλιος 2007 02:00 Δελτία Τύπου
Εκτύπωση
Επιδείνωση του ήδη σοβαρότατου κυκλοφοριακού προβλήματος της Θεσσαλονίκης αναμένεται μετά την αδικαιολόγητη απόφασή του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών να επιτρέψει, με ρύθμιση, τη χρήση των λεωφορειολωρίδων της πόλης από τους οδηγούς ταξί. Ειδικότερα, στον πρόσφατο νόμο του Υπουργείου Μεταφορών περί του νέου Κ.Ο.Κ και της αύξησης των προστίμων, ο κ. υπουργός πρόσθεσε ρύθμιση που δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς ταξί να μπορούν να εισέρχονται στις λεωφορειολωρίδες καθ’ όλη την περίοδο των εργασιών του μετρό και της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας. Η ρύθμιση εξειδικεύτηκε με την απόφαση των ωρών χρήσης των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί, από τις 9:30 το πρωί ως τις 14:00 και από τις 17:00 ως τις 20:30, οπότε ούτως ή άλλως παύει να ισχύει το μέτρο. Ως αιτιολογία για τη συγκεκριμένη ρύθμιση χρησιμοποιήθηκε η αυξημένη, λόγω της εκτέλεσης των εργασιών του Μετρό και της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας, ανάγκη εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού. Η Βουλευτής κατά την τοποθέτησή της στη Βουλή επί της ρύθμισης, τόνισε ότι το ακριβώς αντίθετο έπρεπε αν είχε συμβεί, δηλαδή να ενισχυθούν ακόμα περισσότερο τα μέσα μαζικής μεταφοράς κι εξέφρασε το φόβο ότι η αναγκαία ρύθμιση για τις λεωφορειολωρίδες που είχε προωθήσει ως Νομάρχης, ακυρώνεται επ’ αόριστον. Επιπλέον, απορίες δημιουργεί και το γεγονός ότι η απόφαση λήφθηκε μονομερώς από τον κ. Υπουργό χωρίς να έχει προηγηθεί κάποια ευρεία σύσκεψη των φορέων της πόλης με συμμετοχή πρωτίστως των εργαζομένων του ΟΑΣΘ. Οι εκπρόσωποι μάλιστα του ΟΑΣΘ τονίζουν ότι δεν κλήθηκαν καν στη σύσκεψη που είχε προγραμματιστεί και αφορούσε τη λήψη απόφασης σχετικά με το ωράριο εισόδου των ταξί στις λεωφορειολωρίδες. Επίσης οι εκπρόσωποι του ΟΑΣΘ επισημαίνουν ότι σε σχέση με τους οδηγούς ταξί της Αθήνας ακολουθούνται δυο μέτρα και δυο σταθμά καθώς στην πρωτεύουσα ουδέποτε επετράπη η είσοδός τους στις λεωφορειολωρίδες ούτε πριν ούτε κατά τη διάρκεια της εκτέλεσής των έργων του Μετρό. Σε κάθε περίπτωση είναι βέβαιο ότι η χρήση των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί θα επηρεάσει αρνητικά τόσο τις ταχύτητες των λεωφορείων όσο και τη δυνατότητα εκτέλεσης όλων των προγραμματισμένων καθημερινών δρομολογίων με τα οποία εξυπηρετείται το σύνολο σχεδόν των κατοίκων της πόλης.