Home Δελτία Τύπου Πετρελαιοκίνηση και νοθεία καυσίμων οι αιτίες ατμοσφαιρικής ρύπανσης

Πετρελαιοκίνηση και νοθεία καυσίμων οι αιτίες ατμοσφαιρικής ρύπανσης

E-mail Εκτύπωση PDF
Στη Θεσσαλονίκη δύο ημέρες στις τρεις σημειώνονται υπερβάσεις των ανώτατων ορίων που έχει θέσει η Ε.Ε. για τα αιωρούμενα σωματίδια. Σύμφωνα με μετρήσεις, του Εργαστηρίου Ελέγχου Ρύπανσης Περιβάλλοντος του ΑΠΘ, η πετρελαιοκίνηση φέρεται ως η σημαντικότερη πηγή σωματιδιακής ρύπανσης για την πόλη της Θεσσαλονίκης με ποσοστό 45%. Το μεγαλύτερο μερίδιο της ευθύνης για την παραγωγή αιωρούμενων σωματιδίων έχει το νοθευμένο πετρέλαιο, που χρησιμοποιούν φορτηγά και ταξί. Σύμφωνα με έρευνα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου η νοθεία στα καύσιμα αγγίζει σήμερα το 25% - 30%. Με βάση τα παραπάνω η βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α Ασημίνα Ξηροτύρη-Αικατερινάρη κατέθεσε Ερώτηση στη βουλή. Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής: Για τους κ.κ. Υπουργούς: Ανάπτυξης, ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., Μακεδονίας - Θράκης ΘΕΜΑ: Πετρελαιοκίνηση και νοθεία καυσίμων οι αιτίες ατμοσφαιρικής ρύπανσης Σύμφωνα με μετρήσεις, του Εργαστηρίου Ελέγχου Ρύπανσης Περιβάλλοντος του ΑΠΘ, η πετρελαιοκίνηση φέρεται ως η σημαντικότερη πηγή σωματιδιακής ρύπανσης για την πόλη της Θεσσαλονίκης με ποσοστό 45%. Το 80% των φορτηγών που κυκλοφορούν στη χώρα είναι ηλικίας άνω των 20 χρόνων με αποτέλεσμα να αυξάνεται η εκπομπή καυσαερίων και αιωρούμενων σωματιδίων. Συγκεκριμένα, στη Θεσσαλονίκη δύο ημέρες στις τρεις σημειώνονται υπερβάσεις των ανώτατων ορίων που έχει θέσει η Ε.Ε. για τα αιωρούμενα σωματίδια. Το μεγαλύτερο μερίδιο της ευθύνης για την παραγωγή αιωρούμενων σωματιδίων έχει το νοθευμένο πετρέλαιο, που σύμφωνα με έρευνα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου η νοθεία στα καύσιμα αγγίζει σήμερα το 25% - 30% και ένα στα τρία ταξί χρησιμοποιεί νοθευμένο πετρέλαιο. Όταν γίνεται πρόσμειξη του πετρελαίου κίνησης με αυτό της θέρμανσης ή και του marine η συγκέντρωση του θείου ξεπερνά τα ανώτατα όρια και οι επιπτώσεις για την υγεία και το περιβάλλον είναι πολλαπλές και ιδιαίτερα δυσμενείς καθώς συμβάλλουν αποδεδειγμένα στην αύξηση της θνησιμότητας προκαλώντας άσθμα, βρογχίτιδες, αναπνευστικά, κυκλοφορικά προβλήματα αλλά και καρκίνο. Η χώρα μας είναι η πρωταθλήτρια της Ε.Ε. στην ατμοσφαιρική ρύπανση που είναι και απόρροια του συνδυασμού της παλαιότητας των αυτοκινήτων και νοθευμένων καυσίμων. Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί: - Είναι σε γνώση τους το μέγεθος της νοθείας, σε ποιες περιπτώσεις διαπιστώνεται και ποιοι κυρίως κερδοσκοπούν σε βάρος του δημοσίου και των καταναλωτών; - Θα επιβάλουν αποτελεσματική λειτουργία των ελεγκτικών μηχανισμών και συστημάτων, σε συνδυασμό με την εφαρμογή ουσιαστικών ποινών για τους παρανομούντες στο δίκτυο διανομής και εμπορίας καυσίμων; - Με ποια νέα και αποτελεσματικά μέτρα θα περιορίσουν τα φαινόμενα αυτά και θα διασφαλίσουν την υγεία των πολιτών και το περιβάλλον;