Home Δελτία Τύπου Πολλαπλά τα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, με οδυνηρές συνέπειες για την ασφάλεια των πολιτών

Πολλαπλά τα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, με οδυνηρές συνέπειες για την ασφάλεια των πολιτών

E-mail Εκτύπωση PDF
Τα τραγικά, πολλαπλά και θανατηφόρα ατυχήματα που συνέβησαν τον τελευταίο καιρό στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, ιδιαίτερα στις ισόπεδες διαβάσεις αυτού, επαναφέρουν στο προσκήνιο τα μεγάλα προβλήματα «πληγές» των ελληνικών σιδηρόδρομων, με κυριότερα: Την έλλειψη ανισόπεδων διαβάσεων, την πλημμελή συντήρηση των γραμμών και του τροχαίου υλικού, την έλλειψη προσωπικού πρώτης γραμμής, καθώς και τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην πρόοδο των έργων αναβάθμισης του δικτύου. Ειδικότερα τα δυστυχήματα με τρένα στο πεπαλαιωμένο, με ισόπεδες ή και χωρίς διαβάσεις, σιδηροδρομικό δίκτυο κατεξοχήν στη Βόρεια Ελλάδα, έχουν λάβει διαστάσεις επιδημίας Ο ΟΣΕ και η θυγατρική του ΕΡΓΟΣΕ έπρεπε προ πολλού να έχουν ολοκληρώσει και τα έργα αντικατάστασης με ανισόπεδες πολλών και επικίνδυνων διαβάσεων του δικτύου. Με δεδομένα τα παραπάνω η βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α Ασημίνα Ξηροτύρη Αικατερινάρη κατέθεσε ερώτηση στη βουλή. Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ω εξής: ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τον κ. Υπουργό: Μεταφορών και Επικοινωνιών ΘΕΜΑ: Πολλαπλά τα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, με οδυνηρές συνέπειες για την ασφάλεια των πολιτών Τα τραγικά, πολλαπλά και θανατηφόρα ατυχήματα που συνέβησαν τον τελευταίο καιρό στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, ιδιαίτερα στις ισόπεδες διαβάσεις αυτού, επαναφέρουν στο προσκήνιο τα μεγάλα προβλήματα «πληγές» των ελληνικών σιδηρόδρομων, με κυριότερα: Την έλλειψη ανισόπεδων διαβάσεων, την πλημμελή συντήρηση των γραμμών και του τροχαίου υλικού, την έλλειψη προσωπικού πρώτης γραμμής (μηχανοδηγοί, τεχνικοί συντήρησης, επόπτες κ.λ.π), καθώς και τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην πρόοδο των έργων αναβάθμισης του δικτύου, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το σήριαλ της κατασκευής διπλής γραμμής Αθήνας Θεσσαλονίκης, έργο που διαπερνά ήδη τρία κοινοτικό πλαίσια στήριξης. Ειδικότερα τα δυστυχήματα με τρένα στο πεπαλαιωμένο, με ισόπεδες ή και χωρίς διαβάσεις, σιδηροδρομικό δίκτυο κατεξοχήν στη Βόρεια Ελλάδα, έχουν λάβει διαστάσεις επιδημίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ίδιου του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν στις ισόπεδες διαβάσεις. Μεγάλα επίσης είναι τα προβλήματα και η επικινδυνότητα από την κακή συντήρηση του δικτύου και του τροχαίου υλικού καθώς κι από την έλλειψη του κατάλληλου για τη συντήρηση αυτή, προσωπικού. Σε όλα αυτά τα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου έρχεται να προστεθεί και η μεγάλη, για τα δεδομένα αυτού του δικτύου, ταχύτητα που αναπτύσσουν τα τρένα του ΟΣΕ. Το τραγικό δυστύχημα με δυο νεκρούς και 18 τραυματίες στο Χρυσό Σερρών, είναι χαρακτηριστικό και προέρχεται από τον συνδυασμό όλων των παραπάνω παραγόντων. Ο ΟΣΕ και η θυγατρική του ΕΡΓΟΣΕ έπρεπε προ πολλού να έχουν ολοκληρώσει και τα έργα αντικατάστασης με ανισόπεδες πολλών και επικίνδυνων διαβάσεων του δικτύου όπως και τα έργα βελτίωσης και αναβάθμισης της γραμμής και του τροχαίου υλικού. Μετά τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός: 1. Υπάρχουν σε εξέλιξη προγράμματα αντικατάστασης των επικίνδυνων ισόπεδων διαβάσεων με ανισόπεδες (υπόγειες ή υπέργειες); 2. Ποια είναι τα προβλήματα και τα αντίστοιχα έργα βελτίωσης των γραμμών του δικτύου και του τροχαίου υλικού; 3. υπάρχουν ελλείψεις σε προσωπικό και μέσα για την κανονική συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου και πώς θα καλυφθούν;