Home Δελτία Τύπου Συζήτηση του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις θεμάτων όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων».

Συζήτηση του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις θεμάτων όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων».

E-mail Εκτύπωση PDF
Δεν είναι τυχαίο ότι στο Νομοσχέδιο, που συζητείται σήμερα, δεν διαφαίνεται ο σκοπός του, οι κατευθύνσεις του και η φιλοσοφία του, επεσήμανε στη Βουλή η βουλευτής του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς Ασημίνα Ξηροτύρη Αικατερινάρη και δήλωσε ότι η ίδια η Υπουργός παραπέμποντας το διάλογο για τη παιδεία το φθινόπωρο, επιβεβαιώνει λίγο πολύ ότι τούτο το Νομοσχέδιο είτε τακτοποιεί εκκρεμότητες είτε περιστασιακά αντιμετωπίζει κάποια προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης και κυρίως στους τρεις τομείς, όπως: ? Στη διάρθρωση και ανάπτυξη των Σχολών και τμημάτων των ΑΕΙ και ΤΕΙ ? Στο εκπαιδευτικό προσωπικό της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και το μεγάλο θέμα των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών ? Στο εξεταστικό σύστημα και κατ’ εξοχήν αυτό που αφορά την εισαγωγή των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Υποστήριξε μάλιστα ότι όπως και στις νομοθετικές πρωτοβουλίες της περασμένης τετραετίας από τη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, έτσι και τώρα έχουμε μια αποσπασματική προσπάθεια, δεν διαφαίνεται μία ενιαία πολιτική, δηλαδή μια επί της αρχής κατεύθυνση, μια σειρά μέτρων για τη βελτίωση και το προοδευτικό εκσυγχρονισμό του Εκπαιδευτικού μας συστήματος. Αντίθετα η πρότασή του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς για τη παιδεία θεωρεί αναγκαία μια ενιαία δωδεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, που θα παρέχεται ως δημόσιο αγαθό χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς, που θα εξασφαλίζει για όλους τους μαθητές μια ευρεία μορφωτική βάση, για να μπορούν να παρακολουθήσουν τις ταχύτατα μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της κοινωνίας, με αυτόνομη μορφωτική λειτουργία του Λυκείου και αποσύνδεσή του από τη διαδικασία εισαγωγής στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Για να γίνει έτσι δυνατή, έστω και σταδιακά η ελεύθερη πρόσβαση σ’ αυτή, με ανοικτό ακαδημαϊκό και δημόσιο Πανεπιστήμιο, με δραστική μείωση των οικογενειακών και ιδιωτικών δαπανών για την εκπαίδευση, και με ουσιαστική αύξηση των δαπανών του κρατικού Προϋπολογισμού, στο 5% επιτέλους του ΑΕΠ. Σε κάθε περίπτωση ο ρόλος των εκπαιδευτικών, όλων των βαθμίδων, είναι πρωταρχικός. Πιο συγκεκριμένα αναφέρθηκε: Στα νέα τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ τονίζοντας ότι ακολουθείται η τακτική της ψηφοθηρικής διασποράς τους στη Περιφέρεια, χωρίς να εξασφαλίζονται οι βασικές προϋποθέσεις τόσο των παλαιών, όσο και των νέων τμημάτων. Στους διορισμούς των εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα των αναπληρωτών λέγοντας ότι, οι εργασιακές σχέσεων των εκπαιδευτικών θα πρέπει να έχουν μόνιμο και σταθερό χαρακτήρα, διότι η εργασιακή ανασφάλεια αποβαίνει σε βάρος της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και όφειλε η νέα κυβέρνηση να είναι συνεπείς με τις θέσεις της, ως Αξιωματική αντιπολίτευση, που υποσχόταν πλήρη αποκατάσταση των αναπληρωτών και κατάργηση των ωρομισθίων και ζήτησε να εφαρμοσθεί τουλάχιστον η κοινοτική οδηγία 70/99 για τους συμβασιούχους και τους εκπαιδευτικούς. Στο εξεταστικό σύστημα, όπου έχουμε διαδοχή υπουργών και διαδοχή αριθμών στα μαθήματα, τα οποία καλούνται να εξεταστούν οι μαθητές και προκαλούν μια σύγχυση σε όλους τους ενδιαφερόμενους. Ο Συνασπισμός πιστεύει ότι πρέπει να υπάρχει Λύκειο αποδεσμευμένο εντελώς από τις εισαγωγές στο πανεπιστήμιο. Στην πρόσθετη διδακτική στήριξη, μια σημαντική λειτουργία, η οποία όμως ατονεί και υπολειτουργεί και η οποία χρειάζεται μελέτη, ενίσχυση και προβληματισμό με ειδικό διδακτικό υλικό, με ειδική επιμόρφωση των καθηγητών. Ιδιαίτερα στις μεγάλες συνοικίες όπου τα παιδιά των μεταναστών είναι πολλά, χρειάζεται εξειδικευμένη προγράμματα για την ουσιαστική αντιμετώπιση των αναγκών που προκύπτουν από τη διαφορετικότητα.