Home Δελτία Τύπου Στο έλεος των καιρικών φαινομένων το οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής

Στο έλεος των καιρικών φαινομένων το οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής

E-mail Εκτύπωση PDF
Προβλήματα δημιουργεί η απόφαση της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας να εφαρμόσει Υπουργική απόφαση του 1995 σύμφωνα με την οποία το οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής, συνολικού μήκους 250 χιλιομέτρων, χαρακτηρίζεται επαρχιακό. Όπως δήλωσε ο νομάρχης «η Νομαρχία δε διαθέτει εκχιονιστικά μηχανήματα ούτε κέντρο αποχιονισμού ούτε συνεργεία για τη συντήρηση φαναριών ούτε βέβαια τα απαραίτητα κονδύλια». «Θα πρέπει να ζητούμε πλέον ανταποδοτικό τέλος από τους διερχόμενους οδηγούς, για να μαζέψουμε τα χρήματα» κατέληξε ο νομάρχης αναδεικνύοντας το πρόβλημα σε όλες του τις διαστάσεις. Με βάση τα παραπάνω η βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α Ασημίνα Ξηροτύρη-Αικατερινάρη κατέθεσε ερώτηση στη βουλή. Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής: ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τους κ.κ. Υπουργούς 1)Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης 2)ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ Θέμα : Στο έλεος των καιρικών φαινομένων το οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής Είναι γνωστά τα προβλήματα, οι αδυναμίες και η έλλειψη πιστώσεων στις υπηρεσίες των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων για τη βελτίωση και συντήρηση του επαρχιακού δικτύου των Νομών. Ειδικότερα, το οδικό δίκτυο Χαλκιδικής, με τον όλο και αυξανόμενο κυκλοφοριακό φόρτο και την καταπόνηση που δέχεται ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες, δεν μπορεί, με προσχήματα, επίκληση τυπικών λόγων και υπουργικών αποφάσεων, να αντιμετωπίζεται ως επαρχιακό. Συγκεκριμένα, αναφερόμαστε στην απόφαση της περιφέρειας Κ. Μακεδονίας η οποία, εφαρμόζοντας Υπουργική Απόφαση του 1995, σύμφωνα με την οποία το οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής, συνολικού μήκους 250 χιλιομέτρων, χαρακτηρίζεται επαρχιακό, επέστρεψε την ευθύνη για τη συντήρησή του στη Νομαρχία Χαλκιδικής. Η απόφαση αυτή προκάλεσε την αντίδραση της Νομαρχιακής αυτοδιοίκησης και του ίδιου του Νομάρχη ο οποίος μεταξύ άλλων δήλωσε ότι «η νομαρχία δε διαθέτει εκχιονιστικά μηχανήματα ούτε κέντρο αποχιονισμού ούτε συνεργεία για τη συντήρηση φαναριών ούτε βέβαια τα απαραίτητα κονδύλια». Όσο για την απόφαση που ελήφθη απ’ την περιφέρεια, τόνισε ότι «έπρεπε να προηγηθεί συζήτηση πριν γίνει η μεταφορά αρμοδιοτήτων, να προγραμματιστούν μετατάξεις προσωπικού και προμήθεια κατάλληλων μηχανημάτων, να δοθούν τέλος οι απαραίτητες πιστώσεις». «Θα πρέπει να ζητούμε πλέον ανταποδοτικό τέλος απ’ τους διερχόμενους οδηγούς για να μαζέψουμε τα χρήματα» κατέληξαν στο νομαρχιακό συμβούλιο, αναδεικνύοντας το πρόβλημα σε όλες του τις διαστάσεις. Με δεδομένα τα προβλήματα που έχουν ήδη ανακύψει σε ορισμένα τμήματα του οδικού δικτύου της Χαλκιδικής, ερωτώνται οι κ.κ. υπουργοί: - Με ποιες συντονισμένες ενέργειες θα δώσουν λύση στο μεγάλο πρόβλημα της βελτίωσης, αποκατάστασης και συντήρησης του οδικού δικτύου Χαλκιδικής, η συμβολή του οποίου στην οικονομία της περιοχής και της χώρας γενικότερα είναι ιδιαίτερα σημαντική;