Home Δελτία Τύπου Χωρίς σκάφη το Λιμενικό σώμα στη Βόρεια Ελλάδα

Χωρίς σκάφη το Λιμενικό σώμα στη Βόρεια Ελλάδα

E-mail Εκτύπωση PDF
Μεγάλα είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Λιμενικό σώμα στη Βόρεια Ελλάδα καθώς ο μισός σχεδόν στόλος βρίσκεται παροπλισμένος στη στεριά με αποτέλεσμα μεγάλες θαλάσσιες περιοχές και παραλίες της Βόρειας Ελλάδας να είναι ανεξέλεγκτες. Επιπλέον ελλείψεις σε προσωπικό αναγκάζουν τους λιμενικούς να είναι σε επιφυλακή ολόκληρο το 24ωρο. Ταυτόχρονα υπάρχουν ατέλειωτες γραφειοκρατικές διαδικασίες για την αντικατάσταση και του πιο απλού εξαρτήματος αφού τα σκάφη, ακόμα και για τη μικρότερη βλάβη πρέπει να πηγαίνουν για επισκευή στο Λαύριο ελλείψει άλλης επισκευαστικής βάσης. Το πρόβλημα αποκτά δραματικές διαστάσεις με δεδομένο ότι το Λιμενικό επιβαρύνεται και με πρόσθετες ευθύνες όπως είναι η εφαρμογή του Διεθνούς Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης Λιμενικών Εγκαταστάσεων και Πλοίων, που αφορά την τήρηση υψηλών μέτρων ασφάλειας στα λιμάνια από την εποχή της διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων στη χώρα μας. Με δεδομένα τα παραπάνω οι βουλευτές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α Ασημίνα Ξηροτύρη - Αικατερινάρη και Γιάννης Δραγασάκης κατέθεσαν ερώτηση στη βουλή. Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ω εξής: Προς τον κ. Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Θέμα: Χωρίς σκάφη το Λιμενικό σώμα στη Βόρεια Ελλάδα Μεγάλα είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Λιμενικό σώμα στη Βόρεια Ελλάδα καθώς ο μισός σχεδόν στόλος βρίσκεται παροπλισμένος στη στεριά με αποτέλεσμα μεγάλες θαλάσσιες περιοχές και παραλίες της Βόρειας Ελλάδας να είναι ανεξέλεγκτες. Επιπλέον ελλείψεις σε προσωπικό αναγκάζουν τους λιμενικούς να είναι σε επιφυλακή ολόκληρο το 24ωρο. Το περασμένο καλοκαίρι το 42% των σκαφών του Λιμενικού βρισκόταν στη στεριά για επισκευή και συντήρηση. Ταυτόχρονα υπάρχουν ατέλειωτες γραφειοκρατικές διαδικασίες για την αντικατάσταση και του πιο απλού εξαρτήματος αφού τα σκάφη, ακόμα και για τη μικρότερη βλάβη πρέπει να πηγαίνουν για επισκευή στο Λαύριο ελλείψει άλλης επισκευαστικής βάσης. Το πρόβλημα με την έλλειψη σκαφών και προσωπικού είναι εντονότερο σε περιοχές όπως η Χαλκιδική, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες. Για να καλυφθούν οι ανάγκες της Χαλκιδικής, η οποία εκτός των άλλων έχει να αντιμετωπίσει και προβλήματα λαθρεμπορίας, πρέπει να δημιουργηθούν, έστω εποχιακά, λιμενικές αρχές στην Κασσάνδρα και τη Σιθωνία καθώς και να αναβαθμιστεί ο σταθμός του Σταυρού σε Λιμεναρχείο. Γενικότερα σε όλες τις λιμενικές αρχές της Κ. Μακεδονίας υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις, Η ελλιπής χρηματοδότηση του σώματος από το ΥΕΝ έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλα κενά και σε έμψυχο δυναμικό. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των λιμενικών το σώμα έχει ανάγκη από 10.000 τουλάχιστον ανθρώπους ενώ σήμερα αυτοί ανέρχονται σε 7.500. Αυτό το έλλειμμα σε προσωπικό μεταφράζεται σε βάρδιες επί 24ώρου βάσης αφού δεν υπάρχουν λιμενικοί για να αντικαταστήσουν τους έχοντες υπηρεσία. Το πρόβλημα αποκτά δραματικές διαστάσεις με δεδομένο ότι το Λιμενικό επιβαρύνεται και με πρόσθετες ευθύνες όπως είναι η εφαρμογή του Διεθνούς Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης Λιμενικών Εγκαταστάσεων και Πλοίων, που αφορά την τήρηση υψηλών μέτρων ασφάλειας στα λιμάνια από την εποχή της διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων στη χώρα μας. Με δεδομένα όλα τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός 1. Βάσει ποιου σχεδιασμού και με ποιες ενέργειες προτίθεται να δώσει λύσεις στα προβλήματα του Λιμενικού σώματος που επικεντρώνονται στις ελλείψεις σε προσωπικό και σε διαθέσιμα σκάφη;