Home Δημοσιεύσεις Σχόλια "Ανεξέλεκτη κερδοσκοπία στην αγορά καυσίμων", από τον Ταχυδρόμο

"Ανεξέλεκτη κερδοσκοπία στην αγορά καυσίμων", από τον Ταχυδρόμο

E-mail Εκτύπωση PDF
"H κυβέρνηση όχι μόνο αρνείται να χορηγήσει επίδομα θέρμανσης στους οικονομικά ασθενέστερους αλλά με την πολιτική τής «μη παρέμβασης» που ακολουθεί στην αγορά καυσίμων, τροφοδοτεί την κερδοσκοπία", εισημαίνει σε ερώτησή της στη βουλή, η Βουλευτής του ΣΥΝ Ασημίνα Ξηροτύρη. "Σύμφωνα με τα στοιχεία από τα διυλιστήρια, επισημαίνει μεταξύ άλλων, το διάστημα από 1 έως και 15 Σεπτεμβρίου, η τιμή διυλιστηρίου της αμόλυβδης βενζίνης μειώθηκε κατά 10,1 λεπτά το λίτρο (από 57 σε 46,9 λεπτά ανά λίτρο). Την ίδια περίοδο -με βάση στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης -στην αντλία η μείωση δεν είχε φθάσει παρά μόνο κατά 2,5 λεπτά! Οι μειώσεις των τιμών διυλιστηρίου δεν έφτασαν ούτε στην Αθήνα, γεγονός που αποδεικνύει πως η καθυστέρηση της μετακύλισης δεν έχει σχέση με τις μεγάλες αποστάσεις, αλλά με τη νοοτροπία που διέπει την ελληνική αγορά: η μείωση των τιμών καθυστερεί κάθε φορά που οι τιμές διεθνώς αποκλιμακώνονται. Πρόκειται για τη συνήθη κερδοσκοπική μέθοδο, που επαναλαμβάνεται κάθε φορά που οι διεθνείς τιμές μειώνονται, ενώ όταν αυτές αυξάνονται οι αυξήσεις περνούν αμέσως στην κατανάλωση. Τα αδιέξοδα στον έλεγχο των τιμών αποδεικνύει και η εντολή του ΥΠΑΝ να διερευνηθεί το θέμα της τιμολόγησης των καυσίμων από τα διυλιστήρια, καθώς ο σημερινός τρόπος, σύμφωνα με τον οποίο η τιμολόγηση προκύπτει από τον μέσο όρο των τεσσάρων ημερών, δε λειτουργεί προς όφελος της αγοράς. Η έρευνα που διεξάγει εδώ και καιρό για την αγορά καυσίμων η Επιτροπή Ανταγωνισμού, θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο έως το τέλος Οκτωβρίου. Η γραμματεία της Επιτροπής Ανταγωνισμού από τη μέχρι τώρα επεξεργασία των στοιχείων που έχει συλλέξει, πέραν από τις ενδείξεις για συμφωνίες διαπιστώνει ολιγοπώληση της αγοράς καθώς και διακριτική μεταχείριση και διαφοροποίηση των τιμών μεταξύ Βορρά και Νότου.