Home Δημοσιεύσεις Σχόλια Γεμάτη "αγκάθια" η σύμβαση για την Ιονία Οδό, από την ΑΥΓΗ

Γεμάτη "αγκάθια" η σύμβαση για την Ιονία Οδό, από την ΑΥΓΗ

E-mail Εκτύπωση PDF
Με μία σύμβαση "καρμπόν" με εκείνη της υποθαλάσσιας αρτηρίας της Θεσσαλονίκης δίνεται η κατασκευή της Ιονίας Οδού σε κοινοπραξία συμφερόντων Λαμπράκη και Ισπανών κατασκευαστών -η μόνη ίσως διαφορά είναι ότι οι ιδιώτες που θα κατασκευάσουν το έργο υποχρεώνονται σε μικρότερη προσοχή στο περιβάλλον... Στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής συζητήθηκε χθες η σύμβαση παραχώρησης, με το ΠΑΣΟΚ (όπως και στην υποθαλάσσια...) να ψηφίζει, το ΚΚΕ να καταψηφίζει και τον ΣΥΡΙΖΑ να εκφράζει "πάρα πολλές επιφυλάξεις" για το "αναγκαίο έργο". Η Ασημίνα Ξηροτύρη υπογράμμισε ότι το δημόσιο δεν παίζει ουσιαστικό ρόλο και επεσήμανε ότι η κυβέρνηση αντιμετωπίζει ως "πανάκεια" τις συμπράξεις του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ενώ αυτές πρέπει "να περιοριστούν στο ελάχιστο". Ο Γιώργος Σουφλιάς επιβεβαίωσε τα λεχθέντα από την βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ επιμένοντας ότι με αυτή τη μέθοδο θα κατασκευαστούν και άλλα έργα. Η Ασ. Ξηροτύρη υπογράμμισε ότι "ο διαγωνισμός έγινε μεταξύ δύο ομίλων, δηλαδή σχεδόν χωρίς ανταγωνισμό". "Υπήρξε πολύ σκληρός ανταγωνισμός, επειδή η Ιονία Οδός ήταν ίσως το καλύτερο έργο για τους παραχωρησιούχους", απάντησε ο Γ. Σουφλιάς. Επίσης η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ επεσήμανε τη μεγάλη διάρκεια παραχώρησης (30 χρόνια) και πρότεινε η λήξη της σύμβασης να ορίζεται με βάση τα κυκλοφοριακά δεδομένα, ενώ εξέφρασε την ανησυχία της για τα θεωρούμενα ως ανταγωνιστικά έργα. Διαφώνησε ακόμη με την παραχώρηση των διοδίων της εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας μέχρι τη Σκάρφεια (πρόκειται για τα διόδια Αφιδνών, Σχηματαρίου, Τραγάνας). Το συνολικό κόστος του έργου, που θα ολοκληρωθεί σε 72 μήνες, ανέρχεται σε 1,4 δισ. ευρώ (είναι διπλάσιος από το Ρίο-Αντίρριο) και η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 330 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ε.Ε.