Home Δημοσιεύσεις Σχόλια Υπό την ομηρεία της υποθαλάσσιας τα έργα στη Θεσσαλονίκη, από την ΑΥΓΗ

Υπό την ομηρεία της υποθαλάσσιας τα έργα στη Θεσσαλονίκη, από την ΑΥΓΗ

E-mail Εκτύπωση PDF
Μπορεί Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ να στοιχίζονται πίσω από την εκχώρηση της υποθαλάσσιας αρτηρίας Θεσσαλονίκης στον όμιλο Μπόμπολα, όμως η κυβέρνηση βρέθηκε σε δύσκολη θέση όταν εκλήθη να υπερασπιστεί τα ιδιαίτερα προνόμια που δίνονται για τα επόμενα 32 χρόνια στον κατασκευαστή. Η σύμβαση, που ψηφίσθηκε αργά προχθές το βράδυ, προβλέπει ότι υπάρχει ζώνη προνομίου και ζώνη επιρροής "εντός της οποίας το δημόσιο δεσμεύεται να απόσχει από την κατασκευή και λειτουργία ανταγωνιστικών έργων", θέτοντας ουσιαστικά υπό ομηρεία όλα τα έργα στη Θεσσαλονίκη. Για "όρους επικυριαρχίας" και "απαράδεκτους περιορισμούς που δέχεται το δημόσιο", έκανε λόγο η Ασημίνα Ξηροτύρη που ζήτησε την απόρριψη της σύμβασης και την αναβολή του έργου. Επεσήμανε δε ότι οι όροι αυτοί υπήρχαν και στα τεύχη δημοπράτησης που εκπονήθηκαν επί ΠΑΣΟΚ, υπογράμμισε ότι ο προαστιακός και το μετρό "θεωρούνται ανταγωνιστικά" και εξέφρασε το φόβο ότι με ρυθμίσεις στη ζώνη προνομίων "θα οδηγηθούμε σε εξαναγκαστική διοχέτευση της κίνησης στην υποθαλάσσια. Παίρνοντας το λόγο αμέσως μετά τη βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ ο Γιώργος Σουφλιάς είπε ότι "αν είναι να γίνει μία κυκλοφοριακή μετατροπή, ο παραχωρησιούχος πρέπει να αποδείξει ότι υφίσταται ζημιά και να ζητήσει αποζημίωση. Αν το δημόσιο διαφωνεί, πάμε σε διαιτησία. Δεν ταιριάζουν οι φράσεις "είμαστε όμηροι". Ο παραχωρησιούχος θέλει σταθερές συνθήκες". "Ούτε τα φανάρια δεν μπορούν να αλλάξουν χωρίς την γραπτή συναίνεση του παραχωρησιούχου. Ακόμα και μονοδρομήσεις και πεζοδρομήσεις συνιστούν γεγονός ευθύνης του δημοσίου, αναφέρει η σύμβαση", απάντησε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Φλωρίδης. "Γεγονός ευθύνης του δημοσίου είναι αν αποδείξει ότι υφίσταται ζημιά και αν εμείς το αποδεχθούμε", επανέλαβε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ επισημαίνοντας ότι "κάποιος, ο παραχωρησιούχος, έβαλε πολλά χρήματα και πήρε πολύ μεγάλο ρίσκο". "Υπάρχουν δεσμεύσεις έναντι του κατασκευαστή που απαιτούν την συναίνεσή του για αλλαγές. Κύριος στόχος της ζώνης προνομίου και της ζώνης επιρροής είναι να οδηγηθούν τα αυτοκίνητα στην υποθαλάσσια", τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ ʼγγελος Τζέκης. Ο Ευάγγελος Βενιζέλος πρότεινε σε επιστολές που θα ανταλλάξουν δημόσιο και ανάδοχος, οι οποίες θα κυρωθούν μαζί με τη σύμβαση, να αναφέρεται ότι η ζώνη προνομίων δεν θα εμποδίζει τα άλλα "πραγματικά αναγκαία έργα". Η υποθαλάσσια έτσι όπως υλοποιείται δημιουργεί περισσότερα προβλήματα απ' όσα υπόσχεται να επιλύσει, τόνισε η Ασ. Ξηροτύρη, επισημαίνοντας ότι οι τροποποιήσεις που έγιναν "στοχεύουν αποκλειστικά στην τροφοδότηση της αρτηρίας. "Είναι ένα έργο που δεν "κουμπώνει" κυκλοφοριακά", πρόσθεσε. Εντυπωσιακός στην υποστήριξη των συμφερόντων Μπόμπολα ήταν ο Στέφανος Μάνος, ο οποίος εκτός από την υποθαλάσσια ζήτησε να δοθεί η επέκταση της Αττικής Οδού προς Ραφήνα, Λαύριο και Γλυφάδα και να παραταθεί η διάρκεια παραχώρησης! Η Αττική Οδός έχει ζητήσει την επέκταση και ο ανεξάρτητος βουλευτής εκτιμά ότι πρόκειται για "εξόφθαλμα συμφέρουσα" πρόταση...