Home Δημοσιεύσεις Σχόλια Υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης: Στον Μπόμπολα με ψήφους Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, από την ΑΥΓΗ

Υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης: Στον Μπόμπολα με ψήφους Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, από την ΑΥΓΗ

E-mail Εκτύπωση PDF
Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ συνυπογράφουν την σύμβαση παραχώρησης (για 32 χρόνια) στον όμιλο Μπόμπολα της υποθαλάσσιας αρτηρίας Θεσσαλονίκης, καθώς στην επιτροπή οικονομικών υποθέσεων της Βουλής υπερθεμάτισαν για την χρησιμότητα του έργου. Μάλιστα ο Γιώργος Σουφλιάς εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στον όμιλο που ανέλαβε να κατασκευάσει το έργο... Μάταια η Ασημίνα Ξηροτύρη τόνιζε ότι πιο χρήσιμη θα είναι η κατασκευή της εξωτερικής περιφερειακής οδού και η βελτίωση της υφιστάμενης περιφερειακής. "Θα την εντάξουμε στο Δ' ΚΠΣ", υποσχέθηκε ο Γιώργος Σουφλιάς. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ διαφώνησε με την πρόταση της Ασ. Ξηροτύρη να βγαίνει η υποθαλάσσια στην Καλαμαριά λέγοντας: "Ας λέτε ό,τι θέλετε. Ο δρόμος δεν γίνεται για τους Καλαμαριώτες". Σε διαγκωνισμό για το ποιο κόμμα προώθησε το έργο, αναλώθηκε ο Κώστας Σπηλιόπουλος, ενώ για τις επικρίσεις που υπάρχουν είπε ότι πρέπει "να μελετηθούν τα αρνητικά αποτελέσματα". "Η υποθαλάσσια είναι έργο που ανακοινώθηκε και προετοιμάσθηκε από το ΠΑΣΟΚ", υπογράμμισε ο εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Το σχέδιο του έργου επί ΠΑΣΟΚ "ήταν κολοβό (...) θα πιστωθεί σε εμάς "απάντησε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ. Σε αντίθεση με την επίσημη θέση του ΠΑΣΟΚ, ο βουλευτής Θεσσαλονίκης Γιάννης Μαγκριώτης ζήτησε το έργο να κατασκευαστεί από το δημόσιο και να μην έχει διόδια. Πρόστιμο από τον ιδιώτη! "Το έργο δεν έχει το πνεύμα και τα στοιχεία εκείνα που να οδηγεί σε σύγκλιση των συμφερόντων της πόλης και των κατοίκων της, δεν υπάρχει ομοφωνία και στις απόψεις και κοινά κίνητρα", υπογράμμισε η Ασημίνα Ξηροτύρη, η οποία τόνισε ότι "με τον τρόπο που γίνεται το έργο (σύμβαση παραχώρησης, διόδια επί 30 χρόνια, ιδιωτικό έργο) και τα σημαντικά αρνητικά τεχνικά χαρακτηριστικά, το λιγότερο που θα μπορούσε να γίνει είναι να αναβληθεί επί μακρόν". Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ επεσήμανε τους επαχθείς όρους που αναλαμβάνει το δημόσιο: αφενός έχει δικαίωμα παρέμβασης μέσα από καθεστώς ανοχής του παραχωρησιούχου και σε πολύ εξαιρετικές περιπτώσεις και αφετέρου δέχεται απαράδεκτους περιορισμούς για εκτέλεση έργων στο ευρύτερο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης. Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως είπε ο Γ. Σουφλιάς, ο ιδιώτης παραχωριοσιούχος μπορεί να επιβάλει διοικητικό πρόστιμο σε όσους δεν πληρώνουν διόδια! Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε η Ασ. Ξηροτύρη στην αντίθεση των πολιτών. Το πρωί χάρις στη δική της παρέμβαση (και άλλων βέβαια βουλευτών της αντιπολίτευσης) η Ν.Δ. δέχθηκε να κληθούν στην επιτροπή οι "Πολίτες κατά της Υποθαλάσσιας"."Αυτή η Κίνηση Πολιτών ήταν και κατά της περιφερειακής", υποστήριξε ο Γ. Σουφλιάς. Χιλιάδες πολίτες με υπογραφές και κινητοποιήσεις ζητούν την αναβολή της κατασκευής του έργου τασσόμενοι εναντίον του έργου, επεσήμανε η Ασ. Ξηροτύρη και ζήτησε "να υπάρξει χρόνος ωρίμανσης και συναίνεσης" και για να εκτιμηθούν οι συνέπειες από τη λειτουργία του μετρό και των συνοδευτικών έργων. Κατά του έργου τάχθηκε ο εισηγητής του ΚΚΕ ʼγγελος Τζέκης λέγοντας ότι "έχει μυθοποιηθεί" η υποθαλάσσια. "Η εταιρεία που αναλαμβάνει το έργο είναι γνωστός επιχειρηματικός όμιλος για τον οποίο πολλά ακούστηκαν από τη Ν.Δ. όταν ήταν αντιπολίτευση. Αυτά τα έργα είναι προσαρμοσμένα στα σχέδια των επιχειρηματικών ομίλων", υπογράμμισε. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 472 εκ. ευρώ, ο χρόνος κατασκευής 4 χρόνια, ενώ υποθαλάσσια θα είναι 1.240 μέτρα.