Home Δημοσιεύσεις Σχόλια Και τα δύο κόμματα υπέρ υποθαλάσσιας, από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Και τα δύο κόμματα υπέρ υποθαλάσσιας, από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

E-mail Εκτύπωση PDF
«Με την κύρωση της σύμβασης για την υποθαλάσσια αρτηρία πιστεύω ότι οι Θεσσαλονικείς θα μας θυμούνται όλους»! Με τη φράση αυτή, που προκάλεσε χαμόγελα στα μέλη της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιάς έκλεισε την ομιλία του κατά τη συζήτηση της σύμβασης για την υποθαλάσσια. Με εκπεφρασμένη τη συναίνεση του ΠΑΣΟΚ, ο κ. Σουφλιάς χαρακτήρισε το έργο «κατ’ εξοχήν περιβαλλοντικό» καθώς θα περιορίσει την κυκλοφορία στην πόλη και την εκπομπή ρύπων από την κατανάλωση καυσίμου. Αρνητική ήταν η στάση του ΚΚΕ, με τον κ. Αγγ. Τζέκη να αντιτάσσεται, εν γένει, στη λογική των συμβάσεων παραχώρησης αλλά και να υπενθυμίζει τις θέσεις της Ν. Δ. τα προηγούμενα έτη για τον κύριο ανάδοχο του έργου (ΑΚΤΩΡ): «η εταιρεία που αναλαμβάνει είναι γνωστός επιχειρηματικός όμιλος, για τον οποίο πολλά ακούστηκαν από τη Ν. Δ. ως αντιπολίτευση. Σήμερα παίρνει ακόμα μεγαλύτερα και περισσότερα έργα». Η κ. Ασημίνα Ξηροτύρη (ΣΥΝ) ζήτησε να αναβληθεί η ανάθεση του έργου, καθώς, όπως ανέφερε, η αρτηρία είναι «κολοβή και προβληματική». Προβληματισμό, πάντως, προκαλεί διάταξη της σύμβασης, σύμφωνα με την οποία εκχωρείται για πρώτη φορά σε ιδιώτη η αρμοδιότητα επιβολής διοικητικών προστίμων. Ειδικότερα, βάσει του άρθρου 3, προβλέπεται ότι σε περίπτωση που ο οδηγός, εντός 15 ημερών, δεν καταβάλει το τίμημα της διέλευσης, θα του επιβάλλεται από τον ιδιώτη πρόστιμο ίσο με το εικοσαπλάσιο του διοδίου. Βάσει της νομολογίας του ΣτΕ, η ρύθμιση μοιάζει προβληματική, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα παρκόμετρα στην Αθήνα επί δημαρχίας Αβραμόπουλου.