Home Δημοσιεύσεις Σχόλια Σε ιδιώτη και η Ιονία Οδός..., από την ΑΥΓΗ

Σε ιδιώτη και η Ιονία Οδός..., από την ΑΥΓΗ

E-mail Εκτύπωση PDF
Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ έδωσαν την Ιονία Οδό στην κοινοπραξία Ισπανών και ομίλων συμφερόντων Λαμπράκη, καθώς ψήφισαν χθες το νομοσχέδιο στη Βουλή. Ο κατασκευαστής αποκτά για τα επόμενα 30 χρόνια τον έλεγχο των διοδίων όχι μόνο της Ιονίας Οδού, αλλά και της εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας μέχρι τη Σκάρφεια της Φθιώτιδας! ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ καταψηφίζουν, ενώ κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση ερίζουν για την "ιδιοκτησία" του έργου... "Το έργο είναι αναγκαίο, αλλά έχουμε σημαντικές επιφυλάξεις για τη σύμπραξη παραχώρησης", τόνισε η Ασημίνα Ξηροτύρη, η οποία ζήτησε να υπάρξει τεχνικοοικονομική μελέτη που θα δείχνει γιατί δίδονται στον παραχωρησιούχο τα διόδια της Αθηνών - Λαμίας και γιατί δεν κατασκευάζεται το έργο από το δημόσιο. Ειδικότερα εξέφρασε επιφυλάξεις για τις ρυθμίσεις ως προς τα θεωρούμενα ως "ανταγωνιστικά έργα", για την επί 30 χρόνια παραχώρηση όλων των αρμοδιοτήτων στον ιδιώτη την ώρα που "το έργο είναι κατά το ήμισυ δημόσιο". Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ διαφώνησε με τη γενικευμένη χρήση των συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και υπογράμμισε ότι "τα προς υλοποίηση έργα υποδομών πρέπει να προκύπτουν ιεραρχημένα μέσα από εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό". Ο εισηγητής του ΚΚΕ Παναγιώτης Κοσιώνης εκτίμησε ότι ο αυτοκινητόδρομος "δεν θα ωφελήσει τους κατοίκους της περιοχής, θα τον πληρώσουν πανάκριβα". Η άποψη του Π. Κοσιώνη είναι ότι η κατασκευάστρια κοινοπραξία θα είναι η μόνη ωφελημένη καθώς θα δημιουργηθεί ένας "ιδιωτικός αυτοκινητόδρομος, που θα γίνει εις βάρος του φορολογούμενου πολίτη", ενώ τα διόδια Γιάννενα - Αθήνα "φαίνεται ότι θα φθάσουν τα 35 ευρώ". Επεσήμανε ακόμη ότι "ο σιδηρόδρομος παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες, διότι δεν βολεύει τους επιχειρηματίες".