Σε ιδιώτη και ο οδικός άξονας της Κεντρικής Ελλάδας, από την ΑΥΓΗ

Τετάρτη, 04 Ιούλιος 2007 02:00 Δημοσιεύσεις - Σχόλια
Εκτύπωση
Εντονες επιφυλάξεις διατύπωσαν όλα τα κόμματα για τη σύμβαση κατασκευής του αυτοκινητόδρομου της Κεντρικής Ελλάδος, που συζητήθηκε χθες στην επιτροπή της Βουλής. Η μέθοδος των συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα "στρεβλώνεται", "έχει φθάσει στα όριά της", επεσήμανε η Ασημίνα Ξηροτύρη ζητώντας εξηγήσεις σε μία σειρά από ζητήματα και δηλώνοντας ότι δεν θα ψηφίσει το έργο. Επισημαίνοντας ότι πλέον "το δημόσιο γίνεται παρατηρητής από μακριά στα έργα" η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε ότι "δύο ανταγωνιστές είναι λίγοι" και αναρωτήθηκε αν είναι τυχαίο ή υπήρξε συνεννόηση που ο ένας ανταγωνιστής καθυστέρησε να υποβάλει την πρότασή του. "Το δημόσιο θα μπορούσε να κάνει τον δρόμο μόνο του. Ο ιδιώτης δανείζεται με τις πλάτες του δημοσίου και την προεργασία των δημόσιων υπηρεσιών" υπογράμμισε και πρόσθεσε ότι το δημόσιο χάνει τα διόδια από τον μισό ΠΑΘΕ, ενώ πληρώνει μεγαλύτερα ποσά για επιδότηση σε σχέση με προηγούμενες ανάλογες συμβάσεις. Το ΠΑΣΟΚ, αν και ψηφίζει επί της αρχής τη σύμβαση, επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί και ζήτησε ορισμένες διευκρινίσεις. Ο εισηγητής του Απόστολος Φωτιάδης έκανε λόγο για "λεόντειο σύμβαση" και ζήτησε "το έργο να γίνεται με όρους που να συμφέρουν το δημόσιο". Το ΚΚΕ δήλωσε "από θέση αρχής αντίθετο με τον τρόπο που γίνονται τα έργα" και ο εισηγητής του Νίκος Γκατζής επεσήμανε ότι το έργο ανήκει στα ενδοευρωπαϊκά δίκτυα και αναρωτήθηκε "γιατί δεν γίνεται και σιδηροδρομική σύνδεση".