Home Δημοσιεύσεις Σχόλια Συμφερόντων Μπόμπολα οι δρόμοι της Πελοποννήσου, από την ΑΥΓΗ

Συμφερόντων Μπόμπολα οι δρόμοι της Πελοποννήσου, από την ΑΥΓΗ

E-mail Εκτύπωση PDF
Με τις ψήφους της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ δόθηκε για τα επόμενα 30 χρόνια σε κοινοπραξία συμφερόντων Μπόμπολα (ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ Α.Ε., SpA., ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε. & INTRACOM HOLDINGS) ο δρόμος Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Κλάδος Λεύκτρο - Σπάρτη, που αποτελεί τον δεύτερο οδικό άξονα της Πελοποννήσου. Και αυτό ο δρόμος δίνεται με σύμβαση παραχώρησης, όπως και ο Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα (που πήρε επίσης κοινοπραξία συμφερόντων Μπόμπολα). Ο ΣΥΡΙΖΑ καταψήφισε την σύμβαση, αλλά αναγνώρισε την αναγκαιότητα του έργου και την προσπάθεια που κατέβαλε το ΥΠΕΧΩΔΕ τα τελευταία χρόνια. "Τα έργα αυτά λειτουργούν κατά κύριο λόγο για 30 χρόνια ως ιδιωτικά έργα", επεσήμανε η Ασημίνα Ξηροτύρη εξηγώντας γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ διαφωνεί με τη σύμβαση παραχώρησης. Υπογράμμισε ακόμη ότι "υψηλό το διόδιο για τους κατοίκους της Πελοποννήσου", καθώς φθάνει τα 0,045 ευρώ ανά χιλιόμετρο και επεσήμανε ότι η επιλογή έγινε και πάλι ανάμεσα σε λίγους υποψήφιους και ο παραχωρησιούχος δίνει λίγα - το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 1,079 δις. ευρώ και το δημόσιο θα δώσει 330 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ε.Ε. Μετείχαν ποι μεγαλύτεροι ελληνικοί όμιλοι και υπήρξε ανταγωνισμός, αντέτεινε ο Γιώργος Σουφλιάς. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ αντέδρασε στις επικρίσεις του ΠΑΣΟΚ για την διαφημιστική καμπάνια του υπουργείου του, λέγοντας ότι είναι υποχρέωση έναντι της Ε.Ε. "Και στο κάτω κάτω έργα διαφημίζουμε", είπε χαρακτηριστικά, ενώ επιτέθηκε στό ΠΑΣΟΚ για τις "στημένες εκπτώσεις του μαθηματικού τύπου" που ίσχυε μέχρι το 2004. "Όσα έργα δημοπρατήσατε εσείς σε 20 χρόνια, δημοπρατήσαμε εμείς σε 3 χρόνια. Όλη η Ελλάδα είναι ένα εργοτάξιο", υποστήριξε ο Γ. Σουφλιάς και για την "πατρότητα" των έργων πρόσθεσε: "δεν χρειάζεται DNA, το παιδί είναι δικό μας. Μέσα σε λίγους μήνες γίναμε και πολύτεκνοι γιατί είναι η τέταρτη σύμβαση που υπογράφουμε". Καθυστέρηση κατελόγισε στη Ν.Δ. ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Κουσελάς, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι "στηρίζουμε το έργο", ενώ επεσήμανε ότι αυξήθηκαν τα διόδια. "Γιατί οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες δέχονται την ανάληψη του έργου αν δεν έχουν τεράστια κέρδη;", αναρωτήθηκε ο εισηγητής του ΚΚΕ Παναγιώτης Κοσιώνης, ο οποίος σημείωσε ότι "οι χρήστες των δρόμων θα πληρώνουν εφ' όρου ζωής διόδια" και ότι "θα μπαίνουν διόδια σε δρόμους που θα θεωρηθούν ως ανταγωνιστικοί". Οι εργασίες θα ξεκινήσουν εντός του Ιουνίου και το 2010 θα έχει ολοκληρωθεί το τμήμα Κόρινθος - Καλαμάτα, ενώ το σύνολο του έργου θα ολοκληρωθεί και το 2011 με την παράδοση του τμήματος Λεύκτρο - Σπάρτη.