Home Δημοσιεύσεις Σχόλια Στα 2.500 τα κενά στα δημοτικά, από την ΑΥΓΗ

Στα 2.500 τα κενά στα δημοτικά, από την ΑΥΓΗ

E-mail Εκτύπωση PDF
Κρίσιμη συνάντηση με την υπουργό Παιδείας θα πραγματοποιήσει σήμερα το Δ.Σ. της ΔΟΕ. Είναι η πρώτη συνάντηση υπουργού - δασκάλων μετά από 18 μήνες και από τις απαντήσεις που θα λάβουν οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας θα εξαρτηθεί η αγωνιστική πορεία του κλάδου. Η συνάντηση πραγματοποιείται μετά από αίτημα της Ομοσπονδίας και το πρώτο θέμα που θα θέσουν οι εκπρόσωποί της είναι τα μεγάλα κενά που καταγράφονται ακόμα στα σχολεία. Σύμφωνα με τη ΔΟΕ, έναν μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς τα κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ανέρχονται σε 2.500 με αποτέλεσμα χιλιάδες διδακτικές ώρες να χάνονται καθημερινά. Επίσης το Δ.Σ. της ΔΟΕ θα θέσει στη Μ. Γιαννάκου το θέμα της υποχρεωτικής εφαρμογής της ευέλικτης ζώνης, που όπως επισημαίνει έχει δημιουργήσει μεγάλη αναστάτωση στα σχολεία. Τέλος θα ζητήσει από την υπουργό συγκεκριμένες απαντήσεις στα θέματα του υπομνήματος που κατέθεσε, εδώ και 18 μήνες, στην πρώτη συνάντηση που είχε μαζί της (26.3.04) και στα οποία, μέχρι σήμερα, "δεν είχαμε καμιά θετική εξέλιξη". Στο υπόμνημα μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται: η αύξηση των δαπανών για την παιδεία, η επιστημονική και οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών, η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, το ολοήμερο σχολείο, η μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα, η αξιολόγηση, το ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό, οι επιλογές στελεχών εκπαίδευσης, η ειδική αγωγή, οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, η διπλοβάρδια, η υλικοτεχνική υποδομή κ.ά. Το Δ.Σ. της ΔΟΕ, στη συνέχεια, αφού συνεκτιμήσει και τις απαντήσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ, θα αποφασίσει για την παραπέρα πορεία του κλάδου. Στο μεταξύ η βουλευτής του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς Α. Ξηροτύρη - Αικατερινάρη φέρνει στη Βουλή τις μεγάλες ελλείψεις και προβλήματα που παρατηρούνται σε ορισμένα σχολεία της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα να χάνονται πολλές διδακτικές ώρες εις βάρος των μαθητών. Σχολεία όπως το 61ο Δημοτικό στην Περιοχή της Παναγίας Φανερωμένης, στο οποίο, ενώ θα έπρεπε ήδη να έχει ολοκληρωθεί η αποκατάσταση απομάκρυνσης των πλακών αμιάντου από το σχολικό συγκρότημα και να λειτουργεί κανονικά με την έναρξη των μαθημάτων, οι εργασίες συνεχίζονται και οι μαθητές μένουν έξω από τις τάξεις, μετά και την έντονη αντίδραση των γονέων να στείλουν τα παιδιά τους προσωρινά σε άλλο σχολείο στην απογευματινή βάρδια. Ανάλογη είναι και η κατάσταση που επικρατεί στο Ενιαίο Λύκειο Πεύκων, το οποίο υπολειτουργούσε την πρώτη εβδομάδα του σχολικού έτους, λόγο έλλειψης θρανίων, αν και οι υπεύθυνοι είχαν ενημερώσει για το πρόβλημα από τον Φεβρουάριο. Έντονο είναι και το στεγαστικό του πρόβλημα, αφού μέχρι σήμερα το Λύκειο μοιράζεται ανάμεσα σε τρεις αίθουσες ενός παλιού καθολικού μοναστηρίου και στο κτίριο του Νηπιαγωγείου. Αναταραχή επικράτησε πριν από λίγες μέρες και στο 1ο γυμνάσιο Πολίχνης, όπου μαθητές και γονείς αντιτίθενται στις συμπτύξεις τμημάτων. Στο έντονο πρόβλημα της σχολικής στέγης έρχεται να προστεθεί και η μη έγκαιρη τοποθέτηση εκπαιδευτικού προσωπικού σε πολλά σχολεία γεγονός που συμβάλλει στην απώλεια πολλών διδακτικών ωρών. Μετά απ' αυτά η βουλευτής του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς ρώτα την υπουργό Παιδείας με ποιες συντονισμένες ενέργειες προτίθεται να δώσει λύσεις στα έντονα λειτουργικά προβλήματα των σχολικών μονάδων της Θεσσαλονίκης και αν υπάρχει μέριμνα για την ταχύτερη δυνατή τοποθέτηση εκπαιδευτικού προσωπικού, ώστε να μην χαθούν άλλες διδακτικές ώρες.