Home Ερωτήσεις Ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό σε σχολεία του Ν. Θεσσαλονίκης

Ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό σε σχολεία του Ν. Θεσσαλονίκης

E-mail Εκτύπωση PDF
Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Έντονο είναι το πρόβλημα που παρουσιάζουν αρκετά ολοήμερα σχολεία δυτικών περιοχών του Ν. Θεσσαλονίκης, καθώς γίνονται μετακινήσεις εκπαιδευτικών από τα ολοήμερα στα πρωινά προκειμένου να καλύψουν τα κενά που προκύπτουν, κυρίως από εκπαιδευτικούς οι οποίοι παίρνουν άδεια για λόγους υγείας ή εγκυμοσύνης. Οι ελλείψεις αυτές σε εκπαιδευτικούς οδηγούν σε συμπτύξεις τμημάτων στα ολοήμερα, δηλαδή περισσότεροι μαθητές αντιστοιχούν σε κάθε δάσκαλο, με αποτέλεσμα τα ολοήμερα σχολεία να υπολειτουργούν και να προσφέρουν ουσιαστικά μόνο φύλαξη στους μαθητές. Τη στιγμή αυτή υπάρχουν δέκα κενά δασκάλων μόνο σε σχολεία των Δήμων Ευόσμου και Ελευθερίου Κορδελιού. Ακόμη, από τις αρχές τις σχολικής χρονιάς παρατηρήθηκαν κενά σε διάφορες ειδικότητες π.χ. μέχρι τον Ιανουάριο δεν υπήρχαν τμήματα δεύτερης ξένης γλώσσας (γαλλικά ή γερμανικά) αλλά και οι ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό έκαναν αδύνατη την λειτουργία τριών τάξεων υποδοχής . Οι εκπαιδευτικοί των σχολείων πολλές φορές υποχρεώνονται να καλύψουν τα υπάρχοντα κενά χωρίς να αμείβονται υπερωριακά, αλλά και εκεί που υπάρχει δυνατότητα προσλήψεων αυτές δε γίνονται καθώς το ΥΠΕΠΘ δεν προχωρά σε προσλήψεις αναπληρωτών αλλά προτιμά ωρομίσθιους για να καλύψει τα κενά με τη φθηνότερη δυνατή λύση. Σύμφωνα με πληροφορίες μας εκατοντάδες λειτουργικών κενών τόσο σε δασκάλους όσο και σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων εντοπίζονται και σε άλλες περιοχές της χώρας, όπως στην Καβάλα, στα νησιά του Αργοσαρωνικού, στη Λήμνο, δημιουργώντας έτσι υποβάθμιση της εκπαίδευσης των μαθητών, αναστάτωση στις σχολικές μονάδες και τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Με δεδομένα τα παραπάνω ερωτάται η κ. Υπουργός: 1. Με ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεται να καλύψει τα λειτουργικά κενά που παρουσιάζονται στα σχολεία της Θεσσαλονίκης αλλά και όλης της χώρας και πώς θα δώσει γενικότερα οριστική λύση στο χρόνιο πρόβλημα της έγκαιρης κάλυψης των λειτουργικών κενών στα σχολεία ώστε να μειωθεί η απώλεια των διδακτικών ωρών και να μην υποβαθμίζεται η εκπαίδευση των μαθητών;