Home Ερωτήσεις Έλλειψη 2000 σχολικών αιθουσών στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης

Έλλειψη 2000 σχολικών αιθουσών στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης

E-mail Εκτύπωση PDF
Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε Επανερχόμαστε για πολλοστή φορά στο τεράστιο πρόβλημα της σχολικής στέγης που αντιμετωπίζει το Πολεοδομικό Συγκρότημα της Θεσσαλονίκης και η ευρύτερη περιοχή. Ειδικότερα στην ευρύτερη περιοχή της πόλης το πρόβλημα παρουσιάζεται εντονότερο καθώς η πληθυσμιακή έκρηξη που παρατηρείται στα ανατολικά και δυτικά προάστια σε συνδυασμό με την έλλειψη κατασκευής νέων σχολικών κτιρίων οξύνουν την ήδη βεβαρημένη κατάσταση. Μεγαλύτερο πρόβλημα παρουσιάζουν οι Δήμοι Θερμαϊκού, Μίκρας, Ευόσμου, Πυλαίας, Χορτιάτη και η κοινότητα Πεύκων. Σύμφωνα με εκτίμηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης οι ελλείψεις ανέρχονται σε περίπου 2.000 αίθουσες διδασκαλίας. Με δεδομένη αυτή την κατάσταση θεωρείται πλέον πολύ πιθανή η επιστροφή στο σύστημα της διπλοβάρδιας σε πολλές περιοχές, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Θεσσαλονίκης επισημαίνει ότι από τις 2.000 αίθουσες που προέβλεπε το πρόγραμμα σχολικής στέγης του Ο.Σ.Κ έχουν κατασκευαστεί μόλις οι πεντακόσιες. Υπάρχουν 45 μελέτες της Νομαρχίας για κατασκευή σχολείων αλλά δεν προχωρούν λόγω έλλειψης χρηματοδότησης. Εξάλλου η απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου για κατασκευή 32 σχολείων στο Νομό Θεσσαλονίκης από το πρόγραμμα χρηματοδοτήσεων που προωθεί ο Ο.Σ.Κ μέσω Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), εκτός από τις μεγάλες αδυναμίες που έχει το σχετικό θεσμικό πλαίσιο οι οποίες θα παρουσιασθούν με την πρώτη εφαρμογή του συστήματος, ο θεσμός των ΣΔΙΤ ιδιαίτερα για τη σχολική στέγη προκαλεί ποικίλες αντιδράσεις αφού τα σχολεία, μέχρι να ξεχρεωθούν, αντί να παραδίνονται στους Δήμους ή τις Νομαρχίες, θα ανήκουν σε ιδιώτες. Με δεδομένα όλα τα παραπάνω ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί - Υπάρχει συστηματική καταγραφή των αναγκών της σχολικής στέγης στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης, όπου και παρουσιάζεται εντονότερο το πρόβλημα και κυρίως προγραμματισμός και κονδύλια υλοποίησης των απαραίτητων σχολικών μονάδων για την οριστική λύση του προβλήματος;