Home Ερωτήσεις Επικίνδυνες για την ασφάλεια των επιβατών οι αστικές συγκοινωνίες του Ν. Θεσσαλονίκης

Επικίνδυνες για την ασφάλεια των επιβατών οι αστικές συγκοινωνίες του Ν. Θεσσαλονίκης

E-mail Εκτύπωση PDF
Μεταφορών και Επικοινωνιών, Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης Πολλοί και σοβαροί είναι οι κίνδυνοι από τις αστικές συγκοινωνίες του Ν. Θεσσαλονίκης κυρίως στις περιοχές όπου έγινε επέκταση των συγκοινωνιών και η οποία δυστυχώς έγινε με μεγάλη προχειρότητα και χωρίς μελέτη για το κυκλοφοριακό. Η διέλευση των αστικών λεωφορείων από ορισμένα σημεία του δρόμου που χαρακτηρίζονται παγίδες, από επικίνδυνους κόμβους , από στάσεις παντελώς ακατάλληλες , αλλά και από την κάθετη διέλευση σε εθνική οδό, θέτει καθημερινά σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών. Επιπλέον η εθνική οδός, με τις πολλές στάσεις, δεν έχει την κατάλληλη υποδομή για την κυκλοφορία των πεζών, ούτε χώρους αναμονής επιβατών στις στάσεις, πεζοδρόμια και διαβάσεις. Αποτέλεσμα, η διέλευση των πεζών στην αντίθετη πλευρά να είναι άκρως επικίνδυνη. Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα, σύμφωνα με τους εργαζόμενους του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, παρατηρείται στο σταθμό μετεπιβίβασης στη Σταυρούπολη, όπου δεν υπάρχει φωτεινός σηματοδότης, που να ρυθμίζει την είσοδο και έξοδο των αστικών λεωφορείων, δεν εξασφαλίζεται η ασφαλής κυκλοφορία καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και σε συνδυασμό με το κυκλοφοριακό φόρτο της οδού Θερμαϊκού δημιουργεί κινδύνους για ατυχήματα. Παρόμοια είναι τα προβλήματα στο κόμβο Λαγυνών και Καβαλαρίου, όπου τα λεωφορεία διασχίζουν κάθετα την εθνική οδό, την ώρα που τα διερχόμενα αυτοκίνητα αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες. Σε μια περιοχή, όπου το χειμώνα οι συχνές ομίχλες αυξάνουν το κίνδυνο ατυχημάτων λόγω έλλειψης ορατότητας. Επίσης η έλλειψη ορατότητας κατά την έξοδο των αστικών στον ισόπεδο κόμβο του Βαθύλακου και στο τέρμα των λεωφορείων στη Σίνδο, εγκυμονούν τεράστιους κινδύνους για τους επιβάτες. Οι εκκλήσεις των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, οι οποίοι ζουν καθημερινά με το φόβο και την αγωνία να μη θρηνήσουμε θύματα, τα τελευταία τρία χρόνια προς κάθε αρμόδιο προκειμένου να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα και να βρεθούν λύσεις, πέφτουν συνεχώς στο κενό. Με δεδομένα τα παραπάνω ερωτώνται οι κ.κ. υπουργοί: - Με ποια άμεσα μέτρα θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα της αποκατάστασης των επικίνδυνων σημείων στους δρόμους και της κατάλληλης χωροθέτησης στάσεων, ώστε να είναι ασφαλής η μετακίνηση των επιβατών του Ν. Θεσσαλονίκης;