Home Ερωτήσεις Ηλεκτροκίνητες αυτοκινητάμαξες και μηχανές σε αχρηστία στους σιδηροδρομικούς σταθμούς Θεσσαλονίκης και Ειδομένης

Ηλεκτροκίνητες αυτοκινητάμαξες και μηχανές σε αχρηστία στους σιδηροδρομικούς σταθμούς Θεσσαλονίκης και Ειδομένης

E-mail Εκτύπωση PDF
Μεταφορών και Επικοινωνιών Μια μεγάλη, για τα δεδομένα του Ο.Σ.Ε, επένδυση, ύψους περίπου 200 εκατ. € παραμένει ανεκμετάλλευτη καθώς 20 ηλεκτροκίνητες αυτοκινητάμαξες και 30 ηλεκτροκίνητες μηχανές παραμένουν σε αχρηστία στους σιδηροδρομικούς σταθμούς Θεσσαλονίκης και Ειδομένης. Οι ηλεκτρικές αυτοκινητάμαξες, χωρητικότητας 300 ατόμων καθήμενων και 200 όρθιων, άρχισαν να παραλαμβάνονται σταδιακά και να δοκιμάζονται από το 2001 για να δρομολογηθούν στον προαστιακό Αθηνών κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Όμως το δίκτυο ηλεκτροκίνησης του προαστιακού δεν ήταν έτοιμο εγκαίρως κι έτσι οι αυτοκινητάμαξες έμειναν στη Θεσσαλονίκη, στο αμαξοστάσιο Μενεμένης. Οι υπεύθυνοι του Ο.Σ.Ε μετακίνησαν ένα μέρος τους για φύλαξη στην Ειδομένη και χρησιμοποιούνται στη γραμμή Θεσσαλονίκης Ειδομένης εκ περιτροπής προκειμένου να μην υποστούν βλάβες λόγω αχρηστίας. Η χρησιμοποίησή τους όμως είναι έτσι κι αλλιώς περιορισμένη καθώς για τη συγκεκριμένη διαδρομή, μήκους 76 χιλιομέτρων, δεν απαιτούνται περισσότερες από 5 μηχανές. Όσο για το δίκτυο Θεσσαλονίκης Αθηνών, για το οποίο προορίζονταν οι εν λόγω μηχανές, η ηλεκτροκίνησή του δεν προβλέπεται να είναι έτοιμη πριν απ’ το 2011. Φυσικά, στο μεταξύ οι μηχανές θα πρέπει να έχουν αντικατασταθεί λόγω παλαιότητας. Με δεδομένη την ως άνω κατάσταση ερωτάται ο κ Υπουργός: 1. Βάσει ποιου σχεδιασμού αποφασίστηκε η αγορά και παραλαβή ενός τόσο μεγάλου, για τις ανάγκες του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, αριθμού ηλεκτροκίνητων αυτοκινηταμαξών και μηχανών; 2. Με ποιες ενέργειες θα εξασφαλιστεί η σωστή φύλαξη και συντήρηση των μηχανών ώστε να είναι διαθέσιμες όταν ολοκληρωθεί το έργο ηλεκτροκίνησης Αθηνών Θεσσαλονίκης;