Home Ερωτήσεις Υπόλογη η Ελλάδα για την παραλαβή και διαχείριση των αποβλήτων στα εθνικά λιμάνια

Υπόλογη η Ελλάδα για την παραλαβή και διαχείριση των αποβλήτων στα εθνικά λιμάνια

E-mail Εκτύπωση PDF
Εμπορικής Ναυτιλίας Για μια ακόμη φορά η χώρα μας βρίσκεται υπόλογη καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσέφυγε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κατά της Ελλάδας κι άλλων τεσσάρων χωρών. Αιτία η ανεπαρκής εφαρμογή (της υποχρέωσης της χώρας μας και των άλλων κρατών), έγκρισης και εφαρμογής σχεδίου παραλαβής και διαχείρισης των αποβλήτων σε όλα τα εθνικά λιμάνια και τα καταφύγια αλιευτικών σκαφών και σκαφών αναψυχής, πράγμα το οποίο αποτελεί υποχρέωση για τη χώρα μας και τα άλλα κράτη - μέλη. Πρόκειται για υποχρέωση της Ελλάδας για κατάρτιση σχεδίου που θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί μέχρι τις 28 Δεκεμβρίου του 2002. Ωστόσο το σχέδιο ουδέποτε καταρτίστηκε με αποτέλεσμα η χώρα μας να απειλείται τώρα με κυρώσεις παρ’ όλο που δόθηκε παράταση ως τις 21 Αυγούστου του 2006. Όσο για την κοινοτική οδηγία που συνιστούσε την κατάρτιση του εν λόγω σχεδίου έχει εκδοθεί από το Νοέμβριο του 2000. Το όλο θέμα ανάγκασε τις αρμόδιες υπηρεσίες να επιταχύνουν τις διαδικασίες για την εφαρμογή του σχεδίου στα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Ν. Μηχανιώνας όπου κυρίως εντοπίζεται το πρόβλημα. Ειδικότερα το λιμάνι της Ν. Μηχανιώνας χαρακτηρίζεται εθνικό καθώς σ’ αυτό διακινούνται αλιεύματα μεγάλων ποσοτήτων που τροφοδοτούν ολόκληρη τη χώρα, ενώ 1340 αλιείς και 75 σκάφη μέσης αλιείας και 300 παράκτια ελλιμενίζονται εκεί. Τα απαραίτητα έργα στο συγκεκριμένο λιμάνι αφορούν στη βελτίωση των λιμενικών υποδομών του λιμανιού, στη δημιουργία εγκαταστάσεων παραλαβής, καταγραφής των λυμάτων αλλά και των στερεών αποβλήτων ενώ έχει προβλεφθεί και η εγκατάσταση συστήματος περιβαλλοντικής διαχείρισης. Ωστόσο απαραίτητη προϋπόθεση για να για να γίνουν όλα τα έργα είναι η ένταξή τους στο Δ’ ΚΠΣ. Με δεδομένα τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός: · Βάσει ποιου σχεδιασμού και με ποιες ενέργειες θα αποφευχθεί η επιβολή κυρώσεων σε βάρος της χώρας; · Έχει εξασφαλιστεί, με όλες τις απαραίτητες ενέργειες η ένταξη των έργων στο Δ’ ΚΠΣ καθώς και η ταχύτερη δυνατή εκτέλεσή τους;