Home Ερωτήσεις Κάμψη τζίρου των μικρών καταστημάτων

Κάμψη τζίρου των μικρών καταστημάτων

E-mail Εκτύπωση PDF
Ανάπτυξης Σημαντική αύξηση των πωλήσεων των μεγάλων σούπερ μάρκετς και των πολυκαταστημάτων και κάμψη του τζίρου των μικρών εμπορικών καταστημάτων επιβεβαιώνουν τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας το Μάρτιο και το πρώτο τρίμηνο του έτους. Συγκεκριμένα, ο δείκτης του όγκου πωλήσεων το Mάρτιο αυξήθηκε κατά 5,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους και κατά 4,1% συνολικά στο πρώτο τρίμηνο σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2005. Ωστόσο, η ανάλυση των επιμέρους στοιχείων καταδεικνύει τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η αγορά. Στο πρώτο τρίμηνο, ο όγκος των πωλήσεων των καταστημάτων ειδών διατροφής, για τα οποία οι δαπάνες των νοικοκυριών είναι κατά το μάλλον ή ήττον ανελαστικές, αυξήθηκε κατά 8,7%, ενώ των υπολοίπων καταστημάτων μόλις κατά 1,1%. Eπίσης, στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων, ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 11,1%, ενώ στα μικρότερα καταστήματα τροφίμων και ποτών μειώθηκε κατά 3,4%. Aντίστοιχα, στα πολυκαταστήματα, δηλαδή στις μεγάλες εμπορικές επιφάνειες, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 12,1%, ενώ στα μικρότερα καταστήματα ένδυσης - υπόδησης μειώθηκε κατά 5,6%. Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει την εκτίμησή μας ότι η διεύρυνση του ωραρίου των καταστημάτων θα ευνοήσει μόνο τα μεγάλα πολυκαταστήματα και σούπερ μάρκετς και θα θίξει τα μικρά καταστήματα, τα οποία δεν θα έχουν τη δυνατότητα προσαρμογής, οπότε θα υποστούν περαιτέρω περιορισμό του τζίρου τους ή θα κλείσουν. Ερωτάται ο κ. Υπουργός: - Έχει γνώση των στοιχείων της Στατιστικής Υπηρεσίας, πώς τα εκτιμά και με ποια μέτρα και παρεμβάσεις προτίθεται να βελτιώσει το κλίμα υπέρ των μικρομεσαίων καταστημάτων;