Home Ερωτήσεις Με σοβαρά προβλήματα αρχίζει η νέα σχολική χρονιά στη Β. Ελλάδα

Με σοβαρά προβλήματα αρχίζει η νέα σχολική χρονιά στη Β. Ελλάδα

E-mail Εκτύπωση PDF
Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων Υπόσχεση για μείωση των προβλημάτων στη σχολική στέγη στη Θεσσαλονίκη είχε δώσει πριν ένα χρόνο ο Πρωθυπουργός, η οποία ξεχάστηκε και επαναλήφθηκε και φέτος. Έτσι πολλοί μαθητές στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρεια Ελλάδα θα υποχρεωθούν και φέτος να παρακολουθήσουν τα μαθήματα σε ακατάλληλα κτίρια και με το απαράδεκτο σύστημα της διπλοβάρδιας. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά το πρόβλημα της σχολικής στέγης είναι χαρακτηριστικό ότι παλιές καφετέριες και λυόμενες κατασκευές θα χρησιμοποιηθούν για να καλύψουν τις ανάγκες στέγασης και φέτος. Αιτία, όπως έχουμε επισημάνει και σε προηγούμενη ερώτηση, η ολιγωρία της κυβέρνησης να δώσει τα απαραίτητα χρήματα για την αγορά οικοπέδων και την κατασκευή σχολείων. Υπενθυμίζουμε ότι πέρσι το ποσοστό σχολικών μονάδων που λειτουργούσαν με το σύστημα της διπλοβάρδιας ανερχόταν σε 21,14% ενώ ειδικά στο δήμο Θεσσαλονίκης έφτασε στο 37,63% τη στιγμή που στο λεκανοπέδιο Αττικής βρίσκεται στο 5,4%. Σε ό,τι αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση το μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζονται στα Τεχνολογικά Εκπαιδευτήρια πολλά απ’ τα οποία λειτουργούν με το σύστημα της διπλοβάρδιας και σε απαράδεκτα, κατά κανόνα, κτίρια. Μάλιστα υπάρχουν ακόμα σχολεία προκατασκευασμένα ή κτίρια αμιάντου. Το πρόβλημα της σχολικής στέγης, όπως έχουμε επισημάνει και σε προηγούμενη ερώτηση παρουσιάζεται οξύτερο σε περιοχές της Θεσσαλονίκης που παρουσιάζουν μεγάλη οικιστικά ανάπτυξη, όπως στον Εύοσμο, στα Πεύκα, τη Θέρμη, τη Μίκρα, το Χορτιάτη και την Ευκαρπία. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Θεσσαλονίκη, αλλά και η Βόρεια Ελλάδα γενικότερα, με τη σχολική στέγη δεν είναι τα μοναδικά καθώς για άλλη μια χρονιά, και μετά τις τοποθετήσεις των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, παρουσιάζεται το φαινόμενο, χαρακτηριστικό της έλλειψης συντονισμού και της προχειρότητας με την οποία αντιμετωπίζονται τα κρίσιμα εκπαιδευτικά θέματα, σε άλλες περιφέρεις να υπάρχει υπεραριθμία εκπαιδευτικών και σε άλλες έλλειψη κι ως εκ τούτου λειτουργικά κενά. Με δεδομένα τα παραπάνω, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί: · Με ποιες συντονισμένες ενέργειες προτίθενται να αντιμετωπίσουν τα μεγάλα και δυσεπίλυτα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα γενικότερα τόσο στο θέμα της σχολικής στέγης όσο και στην έγκαιρη κάλυψη των λειτουργικών κενών στα σχολεία της πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης;