Home Ερωτήσεις Μετά την ολυμπιακή εκεχειρία οι δρόμοι γεμίζουν πάλι με διαφημίσεις

Μετά την ολυμπιακή εκεχειρία οι δρόμοι γεμίζουν πάλι με διαφημίσεις

E-mail Εκτύπωση PDF
Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, ΠΕΧΩΔΕ Το 2003 ξεκίνησε μια προσπάθεια καθαίρεσης των διαφημιστικών πινακίδων που βρίσκονταν στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, με βάση τον νόμο 2833/2000 περί ολυμπιακής προετοιμασίας. Η νομοθεσία τροποποιήθηκε τέσσερις φορές, με σκοπό να γίνει αυστηρότερη και να δώσει μεγαλύτερο τομέα ευθύνης στην Εταιρεία Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων (ΕΑΧΑ). Η κατάσταση μέχρι τους ολυμπιακούς αγώνες ήταν γενικά ανεξέλεγκτη, ολόκληρα κτίρια στο Σύνταγμα και στην Ομόνοια ήταν καλυμμένα με διαφημίσεις και τεράστιες ταμπέλες. Αντίστοιχη ήταν η εικόνα και σε πολλούς από τους κεντρικούς δρόμους της πόλης. Η κατάσταση αυτή επανέρχεται σταδιακά και η ανεξέλεγκτη παρουσία αφισών γίνεται κάθε μέρα και πιο έντονη. Μόνο στους δρόμους της Αθήνας και των όμορων δήμων βρίσκονται σήμερα περίπου 15.000 θέσεις υπαίθριας διαφήμισης και κάθε μία απ’ αυτές ενοικιάζεται για δεκάδες χιλιάδες ευρώ, αποφέρει δηλαδή τεράστια κέρδη, όταν στις περισσότερες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες η ανάρτηση διαφημιστικών πλαισίων απαγορεύεται. Επίσης, θα πρέπει να επισημανθεί ότι η καταγραφή της παράνομης πινακίδας και η προσπάθεια εντοπισμού του ιδιοκτήτη της είναι η πρώτη δυσκολία καθώς οι περισσότερες δεν έχουν στοιχεία. Όσοι μάλιστα επιχειρήσουν να αποκαθηλώσουν τις παράνομες αφίσες κινδυνεύουν άμεσα από αυτούς που για λογαριασμό των αφεντικών τους έχουν αναλάβει την προστασία της παρανομίας. Παρόλα αυτά η Εταιρεία Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων έχει καταφέρει να εκδοθούν περίπου 7.500 αποφάσεις από το ΥΠΕΧΩΔΕ, οι οποίες κηρύσσουν πινακίδες αυθαίρετες. Το ΥΠΕΧΩΔΕ από την πλευρά του αδιαφορεί. Η νομοθεσία ορίζει πρόστιμο 30.000-50.000 ευρώ ανά εξάμηνο για κάθε παράβαση. Όμως ούτε η σημερινή, ούτε η προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ επέβαλαν πρόστιμα. Σχεδόν το σύνολο των υπαίθριων διαφημίσεων είναι παράνομες. Πρόκειται για ένα μεγάλο πάρτι εκατομμυρίων ευρώ. Με δεδομένα όλα τα παραπάνω ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί: - Προτίθενται να ελέγξουν συστηματικά το κύκλωμα ανάρτησης διαφημιστικών πινακίδων, με ποιους μηχανισμούς και συγκεκριμένα μέτρα και ποιος θα είναι ο επιδιωκόμενος στόχος για την αποκατάσταση της αισθητικής, της ασφάλειας των δρόμων και της απρόσκοπτης κυκλοφορίας των πολιτών;