Home Ερωτήσεις Οι Έλληνες αγνοούν το ευρωπαϊκό σήμα κατατεθέν των οικολογικών προϊόντων

Οι Έλληνες αγνοούν το ευρωπαϊκό σήμα κατατεθέν των οικολογικών προϊόντων

E-mail Εκτύπωση PDF
Ανάπτυξης και ΠΕΧΩΔΕ Tο «λουλούδι», το ευρωπαϊκό σήμα κατατεθέν για τα οικολογικά προϊόντα που κυκλοφορούν στην Ευρώπη (eco-label) απονέμεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση σε εταιρείες που τα προϊόντα τους περιέχουν λιγότερο επιβλαβείς χημικές ουσίες σε σύγκριση με άλλα, ρυπαίνουν ελάχιστα το περιβάλλον, καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια για την παραγωγή τους και παράγονται λιγότερα απόβλητα, ενώ είναι ευκολότερο να ανακυκλωθούν. Στην Ελλάδα, ωστόσο, τέτοια προϊόντα δεν είναι καθόλου δημοφιλή, αφού πολίτες και εταιρείες τα αγνοούν γιατί έχουν προωθηθεί ελάχιστα από την πολιτεία, με αποτέλεσμα να παραμένουν άγνωστα τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν στο περιβάλλον και την υγεία των πολιτών. «Σίγουρα είναι χρήσιμο για τον καταναλωτή να υπάρχουν τέτοια προϊόντα», λέει η πρόεδρος της καταναλωτικής οργάνωσης ΕΚΠΟΙΖΩ. «Ποιος γονιός δεν θα 'θελε τα ρούχα του παιδιού του να έχουν ελάχιστες χημικές ουσίες;». Απογοητευτικά για τη διάδοση του οικολογικού σήματος στην Ελλάδα είναι και τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε από την καταναλωτική οργάνωση ΕΚΠΟΙΖΩ σε συνεργασία με άλλους φορείς στο πλαίσιο ευρωπαϊκού προγράμματος. Το 98,8% των καταναλωτών δεν γνωρίζουν τι είναι το ευρωπαϊκό οικολογικό σήμα. H ίδια έρευνα έγινε και σε ένα πιο ειδικό κοινό. Δηλαδή σε επιχειρήσεις, δημόσιους φορείς, μέλη καταναλωτικών οργανώσεων στην Ελλάδα, από την οποία προέκυψε παρόμοια... άγνοια για το θέμα. Μόλις 17% από αυτούς που συμμετείχαν στην έρευνα γνωρίζουν το σήμα. Ενδεικτικό της άγνοιας για το οικολογικό σήμα στην Ελλάδα είναι ότι ακόμα και οι εταιρείες που διαθέτουν προϊόντα με το οικολογικό σήμα εταιρείες στρωμάτων, χρωμάτων, εσωρούχων, πλυντηρίων πιάτων και ένα ξενοδοχειακό συγκρότημα, δυσκολεύονται να δώσουν περισσότερες πληροφορίες για τα πλεονεκτήματα που προσφέρει στους καταναλωτές. Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί: - Με ποιες πρωτοβουλίες και μέτρα θα γνωστοποιήσουν στο ευρύτερο καταναλωτικό κοινό της χώρας μας το ευρωπαϊκό σήμα για τα οικολογικά προϊόντα και τα πλεονεκτήματα που αυτά προσφέρουν στο περιβάλλον και στην υγεία των πολιτών και παράλληλα θα διευκολυνθούν και θα ενισχύσουν τις εταιρείες, ώστε να αυξήσουν την παραγωγή τέτοιων προϊόντων;