Home Ερωτήσεις Οι συμβάσεις παραχώρησης οδικών δικτύων και ειδικότερα της Αττικής Οδού πρέπει να επανεξετάζονται στα ενδιάμεσα στάδια.

Οι συμβάσεις παραχώρησης οδικών δικτύων και ειδικότερα της Αττικής Οδού πρέπει να επανεξετάζονται στα ενδιάμεσα στάδια.

E-mail Εκτύπωση PDF
Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων Έχει γίνει πολλή συζήτηση και έχουν κατατεθεί στο παρελθόν πολλές ερωτήσεις προς το ΥΠΕΧΩΔΕ για την σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, τόσο κατά την κατασκευή του έργου (απ΄ ευθείας αναθέσεις, χαμηλή ιδιωτική συμμετοχή) όσο και κατά την περίοδο εκμετάλλευσης της οδού. Είναι επίσης γνωστό ότι η σύμβαση αυτή παραχώρησης (εκμετάλλευσης) έχει κατ΄ αρχήν μια καθορισμένη διάρκεια, και ότι θα πρέπει ενδιάμεσα και με βάση τα κυκλοφοριακά δεδομένα και τα έσοδα των διοδίων που προκύπτουν απ΄ αυτά, η σύμβαση αυτή να ελέγχεται και αν χρειασθεί να επανεξετάζεται. Αυτό το τελευταίο εφαρμόζεται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου υπάρχουν αντίστοιχες συμβάσεις με ιδιωτικές εταιρίες και μάλιστα έχουν επιστραφεί σημαντικά ποσά στο κράτος στην περίπτωση «υπεραπόδοσης». Φυσικά έχει καταργηθεί το καθεστώς της απ΄ ευθείας ανάθεσης για επεκτάσεις του δικτύου επειδή αυτό αντίκειται στις διατάξεις περί ανταγωνισμού και επομένως οποιαδήποτε αντίστοιχη πρόταση, εκτός των άλλων, δεν έχει σήμερα καμία βάση. Επειδή σε αυτό ακριβώς το ενδιάμεσο στάδιο βρίσκεται η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού και ήδη τα κυκλοφοριακά δεδομένα παραπέμπουν σε σημαντικά έσοδα, επειδή έξι (6) συμβάσεις παραχώρησης οδικών αξόνων βρίσκονται στην τελική φάση του διαγωνισμού και θα πρέπει το ελληνικό δημόσιο να λάβει όλα εκείνα τα μέτρα που θα διασφαλίσουν τα συμφέροντά του και κατά την περίοδο εκμετάλλευσης των δικτύων, και επειδή το σύστημα αυτό της παραχώρησης έχει εγγενείς αδυναμίες με πολλαπλές παρενέργειες στη χώρα μας. Ερωτάται ο κ. Υπουργός: 1. Προτίθεται θα ελέγξει και επανεξετάσει και πότε τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού με βάση τα κυκλοφοριακά δεδομένα και τα έσοδα που προκύπτουν από αυτά; 2. Επιμένει και η σημερινή ηγεσία του υπουργείου στο υπάρχον ασαφές και διάτρητο νομοθετικό πλαίσιο για τις συμβάσεις παραχώρησης; Καθώς και στη δυνατότητα εκμετάλλευσης από ιδιώτες και άλλων οδικών τμημάτων εκτός αυτών που κατασκευάζουν με τη σύμβαση παραχώρησης; 3. Τέλος, ζητούμε να κατατεθούν τα στοιχεία από τον έλεγχο των κυκλοφοριακών δεδομένων και τα έσοδα που προκύπτουν από αυτά στην Αττική οδό σήμερα;