Home Ερωτήσεις Πολλαπλά τα προβλήματα λειτουργίας στα ολοήμερα σχολεία

Πολλαπλά τα προβλήματα λειτουργίας στα ολοήμερα σχολεία

E-mail Εκτύπωση PDF
Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Σημαντικές είναι οι ελλείψεις στην οργάνωση και λειτουργία του σημερινού ολοήμερου σχολείου και ένα από τα βασικά αιτήματα των εκπαιδευτικών είναι η αναβάθμιση του. Το σημερινό ολοήμερο σχολείο οδηγεί πολλούς μαθητές που αρχικά είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον, να παρακολουθούν μόνο το ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και όχι τις επιπλέον δραστηριότητες. Τα υπάρχοντα σχολεία θα πρέπει από τη μία να αναδιαμορφωθούν ώστε να ικανοποιούν τις ανάγκες του προγράμματος (π.χ. χώροι σίτισης, άθλησης, εργαστηρίων) και από την άλλη στη μελέτη και σχεδίαση των νέων σχολικών κτιρίων θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι καινούργιες ανάγκες που δημιουργούνται από την εφαρμογή του θεσμού, προκειμένου στα νέα σχολεία να υπάρχουν όλοι οι απαραίτητοι χώροι που θα διευκολύνουν την πολύωρη παραμονή των μαθητών και των εκπαιδευτικών στο σχολείο. Στην αναδιοργάνωση του ολοήμερου σχολείου εκτός από την αναβάθμιση της κτιριακής υποδομής θα πρέπει να αναζητηθούν τρόποι για την εξεύρεση λύσεων και στα προβλήματα που δημιουργούνται κατά τη διάρκεια λειτουργίας του ολοήμερου όπως: βελτίωση στην εφαρμογή του ωραρίου των εκπαιδευτικών, ώστε να μη χρειάζεται να μετακινούνται σε πολλά σχολεία· διδασκαλία των μαθημάτων ειδικοτήτων από του ειδικούς και ανάλογα επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς και όχι από άλλους με ελλιπείς γνώσεις πάνω στο συγκεκριμένο αντικείμενο· αμοιβές των εκπαιδευτικών εναρμονισμένες με το υπεύθυνο και σημαντικό έργο που καλούνται να προσφέρουν σε αυτό το νέου τύπου σχολείο. Παράλληλα ο Διευθυντής μαζί με το σύλλογο διδασκόντων θα πρέπει με τη λήξη της σχολικής χρονιάς να ενημερώνει τους γονείς για το πρόγραμμα που θα εφαρμοστεί από τη νέα σχολική χρονιά, έτσι ώστε με την έναρξη κάθε σχολείο να προτείνει δραστηριότητες ανάλογα με την κτιριακή υποδομή που θα διαθέτει. Με τη σειρά τους οι γονείς θα πρέπει να είναι υποχρεωμένοι να επιλέγουν τις δραστηριότητες που επιθυμούν να παρακολουθήσουν τα παιδιά τους, αλλά και στα παιδιά, κυρίως των μεγάλων τάξεων που δεν παραμένουν στο ολοήμερο, θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα να μπορούν να παρακολουθούν μόνο τη δραστηριότητα που επιθυμούν σε συγκεκριμένη ώρα, με σκοπό να μπορέσει το ολοήμερο να προσελκύσει ολοένα με μεγαλύτερο αριθμών μαθητών. Με δεδομένα όλα τα παραπάνω ερωτάται η κ. υπουργός: 1. Έχει ολοκληρωθεί, από πλευράς υπουργείου, η καταγραφή των προβλημάτων που παρουσίασαν τα ολοήμερα σχολεία σ’ αυτά τα πρώτα χρόνια λειτουργίας τους; 2. Βάσει ποιου προγραμματισμού και με ποιες συντονισμένες ενέργειες το υπουργείο θα δώσει λύσεις στα ποικίλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ολοήμερα σχολεία σε όλη τη χώρα;