Home Ερωτήσεις Προβλήματα στέγης και λειτουργίας των σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης στην πόλη της Κατερίνης

Προβλήματα στέγης και λειτουργίας των σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης στην πόλη της Κατερίνης

E-mail Εκτύπωση PDF
Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ Ποικίλα ως προς τη φύση τους και οξύτατα ως προς το μέγεθος, προβλήματα αντιμετωπίζουν και οι δυο βαθμίδες εκπαίδευσης στην πόλη της Κατερίνης. Συγκεκριμένα, και ύστερα από πρόσφατη επίσκεψη στην πόλη, διαπιστώθηκαν τα εξής προβλήματα: Σ’ ό,τι αφορά την προσχολική εκπαίδευση διαπιστώθηκε η δραματική έλλειψη κτιριακών εγκαταστάσεων ικανών να απορροφήσουν όλα τα παιδιά προνηπιακής και νηπιακής ηλικίας με αποτέλεσμα να εγγράφονται για την παρακολούθηση των μαθημάτων μόνο τα νήπια. Σ’ ό,τι αφορά την Α/θμια εκπαίδευση και τη σχολική της υποδομή, η πόλη της Κατερίνης κατέχει μια θλιβερή πρωτιά καθώς 6 από τα 15 Δημοτικά σχολεία λειτουργούν με το σύστημα της διπλοβάρδιας (ποσοστό 40%) και μάλιστα με μέσο όρο 25-27 μαθητών ανά τάξη. ʼλλωστε πολλά κτίρια, μισθωμένα από το ελληνικό δημόσιο, είναι εντελώς ακατάλληλα για σχολεία καθώς χρειάστηκε να χωριστούν γυμναστήρια και να κλείσουν διάδρομοι προκειμένου να εξασφαλιστούν περισσότερες αίθουσες διδασκαλίας ενώ και οι προαύλιοι χώροι είναι ανεπαρκείς για την κάλυψη των καθημερινών αναγκών 300-400 μαθητών. Τέλος στη β/θμια εκπαίδευση υπάρχουν επίσης πολύ σοβαρά προβλήματα στέγης και λειτουργίας. Συγκεκριμένα, από τα τέσσερα ενιαία Λύκεια τα δυο έχουν δυναμικό 600 μαθητών και τα άλλα δυο 400 μαθητών! Έτσι, ο μέσος όρος είναι 32 μαθητές ανά τάξη γεγονός που προκαλεί επιπτώσεις και υποβάθμιση στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το κτιριακό πρόβλημα εντείνεται κι από το γεγονός ότι τα Λύκεια στην πλειονότητά τους συστεγάζονται με τα Γυμνάσια. Οι μικρές αίθουσες διδασκαλίας, η έλλειψη χώρων άθλησης, οι λιγοστές αίθουσες για εργαστήρια, συνθέτουν την εικόνα ενός ασφυκτικού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος για τους μαθητές της β/θμιας εκπαίδευσης της πόλης. Επιτακτική είναι η ίδρυση ενός 5ου Λυκείου που θα δώσει ανάσα στα διαπιστωμένα λειτουργικά προβλήματα της περιοχής. ʼλλα επιμέρους προβλήματα, κοινά και για τις δυο βαθμίδες είναι: η χαμηλή επιδότηση των σχολικών μονάδων (800 περίπου Ευρώ ανά τρίμηνο), η καθυστέρηση στην παραλαβή και διανομή βιβλίων (αναφέρθηκαν περιπτώσεις σχολείων στα οποία οι ανάγκες των μαθητών σε βιβλία δεν καλύφθηκε σε ποσοστό 30%). Τέλος σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων αλλά και Διδασκόντων εκφράζουν τη διαμαρτυρία τους για την ουσιαστική δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων με αφορμή το νέο καθεστώς πριμοδότησης των σχολικών μονάδων ανάλογα με το ποσοστό επιτυχίας των μαθητών στις εξετάσεις για εισαγωγή στα Πανεπιστήμια. Με δεδομένα όλα τα παραπάνω Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί - Με ποιες συντονισμένες ενέργειες προτίθενται να δώσουν λύσεις στα εκρηκτικά λειτουργικά προβλήματα των σχολικών μονάδων της πόλης της Κατερίνης; - Υπάρχει συστηματική καταγραφή των αναγκών της σχολικής στέγης, αποκατάστασης και συντήρησης αιθουσών και αντίστοιχο Νομαρχιακό (ή του Υπουργείου) πρόγραμμα για την επίλυσή τους; Αν ναι ποιο το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του, κυρίως ως προς τα ποσά της χρηματοδότησής του;