Home Ερωτήσεις Προβληματική η εξυπηρέτηση των πολιτών όλου του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης από το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς

Προβληματική η εξυπηρέτηση των πολιτών όλου του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης από το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς

E-mail Εκτύπωση PDF
Μεταφορών και Επικοινωνιών Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα των κατοίκων του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης είναι η καθημερινή μετακίνησή τους, με το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς της πόλης, το λεωφορείο. Από έρευνα που διενήργησε η εταιρεία ALCO για λογαριασμό του Υπουργείου Μεταφορών, ενόψει της κατάρτισης του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της πόλης, το 50% των Θεσσαλονικέων δεν είναι ικανοποιημένο από τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ λόγω των συνεχών καθυστερήσεων, από τις δυσκολίες στην τροχαία κίνηση αλλά και του μικρού αριθμού των οχημάτων. Μάλιστα, μελέτη των συγκοινωνιολόγων του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης διαπιστώνει ότι, για την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών των Θεσσαλονικέων απαιτείται να προστεθούν στη δύναμη των 380 λεωφορείων του ΟΑΣΘ, επί πλέον 117 λεωφορεία. Να σημειώσουμε επίσης, λόγω και της έντασης που παρουσιάζει αυτές τις μέρες το ζήτημα, ότι η διατήρηση και επέκταση των λεωφοριόδρομων είναι επιθυμία του 67% των πολιτών, αφού έστω και στους λίγους που υπάρχουν, διαπιστώνεται ότι η ταχύτητα μετακίνησης είναι ικανοποιητική, φθάνοντας (κατά την έρευνα) στα 20 χιλ/ώρα, περίπου. Αντίθετα, στους λοιπούς κεντρικούς δρόμους καθημερινά οι Θεσσαλονικείς αναγκάζονται να περιμένουν στη στάση του λεωφορείου έως και μια ώρα, αφού η γνωστή για την πόλη κυκλοφοριακή συμφόρηση δημιουργεί πολύ μεγάλο χρόνο απόκλισης των δρομολογίων από το προκαθορισμένο πρόγραμμα. Επίσης σε περιοχές, όπως του Ευόσμου, ʼνω και Κάτω Ηλιούπολης, ο ΟΑΣΘ δεν εκτελεί προκαθορισμένα δρομολόγια κατά ποσοστό 20%, όπως αποδείχθηκε από σχετική έρευνα του Δήμου. Ακόμη στη περιοχή του Φιλύρου όπου υπάρχει πληθυσμιακή αύξηση και οικιστική επέκταση, οι κάτοικοι εξυπηρετούνται από μόνο τρία λεωφορεία ανά 45’, ενώ για τη μετάβασή τους στο κέντρο της πόλης, χρειάζονται μία ώρα. Με τρία επίσης λεωφορεία εξυπηρετούνται κι οι γραμμές Ρυσίου, Ταγαράδες, Ραιδεστού. Παρατηρείται μάλιστα το φαινόμενο, περιοχές που γειτνιάζουν μεταξύ τους να είναι ασύνδετες, όπως οι περιοχές Φιλύρου _ Χορτιάτη, ενώ υπάρχουν σημεία και ζώνες περιοχών που δεν προσεγγίζουν τα λεωφορεία, όπως αυτό του Νοσοκομείου Παπαγεωργίου ή ζώνες της Πυλαίας, περιοχή δηλαδή με αυξημένους ρυθμούς δόμησης και ανάπτυξης. Η εικόνα αυτή του μοναδικού Μέσου Μαζικής Μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη παραμένει η ίδια εδώ και δεκαετίες που συνδέεται άρρηκτα βέβαια με το τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και την έλλειψη σχετικών υποδομών, έχει ως αποτέλεσμα την ατέρμονη ταλαιπωρία των κατοίκων της πόλης και την δικαιολογημένη αγανάκτησή τους. Ερωτάται ο κ. Υπουργός: 1. Τι μέτρα θα λάβει για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών από το μέσο μαζικής μεταφοράς και τις υπηρεσίες του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη; 2. Πότε προτίθεται να προβεί στην αύξηση της δύναμης του στόλου των λεωφορείων του ΟΑΣΘ και των σχετικών δρομολογίων;