Home Ερωτήσεις Σιδηροδρομική παράκαμψη Κοζάνης και μεταφορά του Σιδηροδρομικού Σταθμού στα Κοίλα

Σιδηροδρομική παράκαμψη Κοζάνης και μεταφορά του Σιδηροδρομικού Σταθμού στα Κοίλα

E-mail Εκτύπωση PDF
Μεταφορών και Επικοινωνιών Το χρονικό διάστημα που διανύουμε συντάσσεται από τη διοίκηση του Ο.Σ.Ε. η οριστική μελέτη για τη σιδηροδρομική γραμμή Κοζάνης-Καλαμπάκας που καρκινοβατεί εδώ και είκοσι χρόνια. Ένα έργο πνοής που θα συνδέσει την Δυτική Μακεδονία με τη Θεσσαλία προς όφελος της εθνικής οικονομίας και των κατοίκων των περιοχών αυτών. Η χάραξη που προωθεί ο ΟΣΕ θα δημιουργήσει όμως σοβαρότατα προβλήματα για την πόλη της Κοζάνης την οποία θα διασχίζει ο σιδηρόδρομος σε όλο το μήκος της (5,5 χλμ). Τα Γεωμετρικά και Πολεοδομικά δεδομένα της Κοζάνης, η θέση και η μορφή της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής και του σταθμού, οι νέες επεκτάσεις του Σχεδίου Πόλης οι οποίες ήδη οριστικοποιήθηκαν όπως και η χωροθέτηση της Πανεπιστημιούπολης καθιστούν πλέον ανέφικτη και απαγορευτική τη συνέχιση της σιδηροδρομικής γραμμής μέσα από την πόλη προς Βατερό και Καλαμπάκα. Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) Δυτικής Μακεδονίας, φορείς και κάτοικοι της πόλης επισημαίνουν πως η παράκαμψη Βατερού-Κοζάνης, η διέλευση του σιδηροδρόμου δίπλα από την Εγνατία Οδό προς Ν. Νικόπολη και η δημιουργία Σιδηροδρομικού Σταθμού στα Κοίλα δίπλα από τον κόμβο της Εγνατίας, έχει τα εξής πλεονεκτήματα: ▫ Η γραμμή απέχει πάνω από 500 μ. από τα όρια της Κοζάνης και του Βατερού χωρίς επιπτώσεις στην πόλη θορύβου-δονήσεων-ατυχημάτων λόγω μεταφοράς και τοξικών και επικίνδυνων φορτίων για την ΔΕΗ (διερχόμενοι μεγάλοι συρμοί από μακρινές αποστάσεις και κατευθυνόμενοι προς Ηγουμενίτσα και Ευρώπη μελλοντικά αλλά και τις Βιομηχανίες της περιοχής ΔΕΗ κ.λ.π.). ▫ Δεν δημιουργεί κανένα πολεοδομικό και κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη. ▫ Η διαδρομή συντομεύει κατά 8 χλμ. ▫ Ο Σταθμός είναι μόλις στα 4-5 χλμ από το κέντρο της διευρυμένης και μεγάλης πλέον πόλης με πολλούς πόλους και όχι μακριά. ▫ Δεν έχει διπλά λειτουργικά έξοδα με την ύπαρξη δυο Σταθμών χωριστά (Επιβατικού-Εμπορευματικού). ▫ Δεν θα κατασκευαστούν οι δυο νέες γέφυρες επί των οδών προς Θεσσαλονίκη και προς Αθήνα που είναι αναγκαίες εάν παραμείνει η Σιδ. Γραμμή. ▫ Τα 120 στρέμματα του Σιδηρ. Σταθμού και της γραμμής μετατρέπονται σε πράσινο πάρκο και λεωφόρο ως βασικού εσωτερικού οδικού δακτυλίου με τεράστια οφέλη για την ποιότητα ζωής και την αισθητική της πόλης, το περιβάλλον και το κυκλοφοριακό. Κατόπιν αυτών, ερωτάται ο κ. Υπουργός: · Τι μέτρα προτίθεται να πάρει ώστε στην οριστική μελέτη για τη χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής Κοζάνης-Καλαμπάκας να μελετηθεί η θέση του. Τ.Ε.Ε. Δυτικής Μακεδονίας, των ενδιαφερομένων κατοίκων και φορέων, να γίνει παράκαμψη της Κοζάνης, να δημιουργηθεί επιβατικός και εμπορευματικός σταθμός στα Κοίλα που παρουσιάζει σειρά πλεονεκτημάτων; Οι ερωτώντες Βουλευτές Θανάσης Λεβέντης Ασημίνα Ξηροτύρη-Αικατερινάρη