Home Ερωτήσεις Τα παράλια της Αττικής επιβαρύνονται από τους ρύπους των πλοίων

Τα παράλια της Αττικής επιβαρύνονται από τους ρύπους των πλοίων

E-mail Εκτύπωση PDF
ΠΕΧΩΔΕ, Εμπορικής Ναυτιλίας Το λιμάνι του Πειραιά, η Ελευσίνα, αλλά και ολόκληρη η παραλιακή ζώνη της Αττικής έως τη Βουλιαγμένη επιβαρύνονται από τους επικίνδυνους ρύπους που αφήνουν πίσω τους τα πλοία κάθε φορά που σαλπάρουν. Σύμφωνα με έρευνα της Σχολής Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, το 10% των οξειδίων του αζώτου και περίπου το 25% του διοξειδίου του θείου στο νέφος της Αθήνας προέρχονται από τα φουγάρα των καραβιών. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται κατακόρυφα όσο πλησιάζουμε στον Πειραιά, στη Βούλα, στη Γλυφάδα και στο Φάληρο και μειώνεται ανάλογα, όσο απομακρυνόμαστε από αυτές τις γειτονιές. Τα πλοία διαθέτουν μηχανές εσωτερικής καύσης, οι οποίες είναι εξαιρετικά ρυπογόνες. Χρησιμοποιούν το πιο εχθρικό προς το περιβάλλον καύσιμο, το λεγόμενο "πετρέλαιο ναυτιλίας" και αφήνουν πίσω τους και μονοξείδιο του άνθρακα, υδρογονάνθρακες και αιωρούμενα σωματίδια. Η μακροχρόνια έκθεση των πολιτών σε αυτούς τους ρύπους αποδεδειγμένα επιβαρύνει την υγεία τους. Για πέντε μήνες τον χρόνο κινούνται ακατάπαυστα, ενώ έχουν σε λειτουργία τις μηχανές τους ακόμα και όταν είναι αγκυροβολημένα στο λιμάνι. Είναι ενδεικτικό ότι τον Δεκαπενταύγουστο, όταν η Αθήνα είναι άδεια, καταγράφονται στον Πειραιά υψηλές συγκεντρώσεις διοξειδίου του θείου, γεγονός που καταγράφεται και επιβεβαιώνεται από τις μετρήσεις των δύο σταθμών του ΥΠΕΧΩΔΕ στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά. Η μηχανή ενός και μόνο πλοίο ισοδυναμεί με μερικές χιλιάδες, Ι.Χ. Επειδή το θέμα δεν αφορά μόνο το Λεκανοπέδιο, αλλά και τα υπόλοιπα πολυσύχναστα λιμάνια της Μεσογείου, η αρμόδια Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναζητεί ήδη λύσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Συγκεκριμένα, εξετάζει τη λύση της αλλαγής των καυσίμων που χρησιμοποιούν τα πλοία. Παράλληλα προτείνει την ανακατασκευή των πλοίων, ώστε να αποκτήσουν και μια δεύτερη δεξαμενή οπότε να χρησιμοποιούν καύσιμο πιο φιλικό προς το περιβάλλον, όταν πλησιάζουν προς τις ακτές. Βέβαια, και οι δύο λύσεις βρίσκουν αντίθετους τους ακτοπλόους, αφού το κόστος μετατροπής θα είναι μεγάλο. Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί: § Είναι σε γνώση των Υπουργείων τα στοιχεία του Πολυτεχνείου και οι λύσεις που εξετάζει η αρμόδια Επιτροπή της Ε.Ε.; § Τι προτείνουν και με ποια άμεσα μέτρα θα αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις των ρύπων των πλοίων στις συγκεκριμένες περιοχές;