Home Ερωτήσεις Χωρίς ουσιαστικά κίνητρα κι αβοήθητες παραμένουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Χωρίς ουσιαστικά κίνητρα κι αβοήθητες παραμένουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις

E-mail Εκτύπωση PDF
Ανάπτυξης Τα χρήματα που διατίθενται για προγράμματα επιχορηγήσεων και ενισχύσεων για τις ΜικροΜεσαίες Επιχειρήσεις (ΜΜΕ) δεν επαρκούν και οι αιτήσεις των επιχειρήσεων είναι πολλές, με αποτέλεσμα λίγοι να επωφελούνται των ευνοϊκών ρυθμίσεων. Η σύνταξη των φακέλων, που περιλαμβάνουν τα σχέδια των επιχειρήσεων και τα απαραίτητα δικαιολογητικά, είναι τόσο περίπλοκη που οι αιτούντες καταφεύγουν σε γραφεία συμβούλων επιβαρύνοντας τον προϋπολογισμό τους με ένα έξοδο, το οποίο δεν γνωρίζουν εάν θα έχει αποτέλεσμα. «Περίπου το 8% του ποσού της επιχορήγησης καταλήγει στην εταιρεία συμβούλων και σε κάθε περίπτωση το 10% περίπου του συνολικού ποσού να μην καταλήγει στη νεοσύστατη επιχείρηση. Επίσης, πολλές από τις αιτήσεις δεν εγκρίνονται, πράγμα που σημαίνει ότι ο μοναδικός κερδισμένος τελικά είναι η εταιρεία που παρείχε τις υπηρεσίες». Στο τέλος του 2006 αναμένεται και η λειτουργία του Εθνικού Παρατηρητηρίου ΜΜΕ που σκοπό έχει την επίβλεψη της αποτελεσματικότητας των ρυθμίσεων και νέων κανονισμών που κατά καιρούς επιβάλλονται. Στην προσπάθεια αντιμετώπισης των προβλημάτων των ΜΜΕ πολλές ευρωπαϊκές χώρες έλαβαν δράσεις φορολογικού περιεχομένου σε μια απόπειρα τόνωσης της αγοράς. Στη Μ. Βρετανία για παράδειγμα η φορολογία των ΜΜΕ είναι ιδιαίτερα μικρή, ενώ την πρώτη πενταετία σχεδόν ανύπαρκτη. Αντίθετα στην Ελλάδα, η κατάργηση του αφορολόγητου αποθεματικού (35%), που σύμφωνα με τη ΓΣΕΒΕΕ αποτελούσε την κύρια πηγή χρηματοδότησης, επενδύσεων, επέκτασης, ανανέωσης του εξοπλισμού των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, αποτέλεσε μεγάλο πλήγμα. Σημαντικά προβλήματα αντιμετωπίζουν οι ΜΜΕ και με τις δαπάνες οι οποίες δεν αναγνωρίζονται από τις φορολογικές αρχές. Η σχετική λίστα για τις δαπάνες που εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα, είναι ελλιπής, με αποτέλεσμα οι «συναλλαγές» μεταξύ των φορολογικών αρχών και των επιχειρηματιών να ανθούν. Οι εκπιπτόμενες δαπάνες αποτελούν την αχίλλειο πτέρνα του φορολογικού συστήματος λόγω του ασαφούς προσδιορισμού ακόμη και όσων περιγράφονται στη σχετική λίστα του υπουργείου, τονίζουν στελέχη ΜΜΕ. Παράλληλα αναφέρουν ότι οι προσφυγές στα διοικητικά δικαστήρια αποφεύγονται καθώς υιοθετούνται ταχύτερες και αποτελεσματικότερες πρακτικές όπως αυτή της συναλλαγής κάτω από το τραπέζι. Ερωτάται ο κ. Υπουργός: - Προτίθεται να επανεξετάσει το καθεστώς και τη διαδικασία για την ένταξη των ΜΜΕ στα προγράμματα επιχορηγήσεων; - Ποια άμεσα μέτρα φορολογικού περιεχομένου θα λάβει, ώστε να τονωθεί η αγορά;