Home Ομιλίες Ομιλία κατά τη συζήτηση επί της αρχής των άρθρων και των τροπολογιών του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης «Αρχές και κανόνες για την εξυγίανση της λειτουργίας και την ανάπτυξη βασικών τομέων του εμπορίου και της αγοράς -Θέματα Υπουργείου Ανάπτυξης»

Ομιλία κατά τη συζήτηση επί της αρχής των άρθρων και των τροπολογιών του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης «Αρχές και κανόνες για την εξυγίανση της λειτουργίας και την ανάπτυξη βασικών τομέων του εμπορίου και της αγοράς -Θέματα Υπουργείου Ανάπτυξης»

E-mail Εκτύπωση PDF
Θα επαναλάβω και πάλι τη διαμαρτυρία μου, επειδή δεν μου δόθηκε ο λόγος πριν την ψηφοφορία, επισημαίνοντας ότι όλοι οι συνάδελφοι εισηγητές αναφέρθηκαν σχεδόν στο οκτάλεπτο και μετά πήραν παράταση στα επίμαχα άρθρα και κυρίως στο άρθρο 12. Με τις μεταρρυθμίσεις, μεταξύ των οποίων και αυτή της διεύρυνσης του ωραρίου, έχουμε μία επίθεση, έχουμε αντιλαϊκά μέτρα εναντίον των εργαζομένων. Η γνωστή επωδός και αυτής της Κυβέρνησης, αλλά και της προηγούμενης, για την τόνωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, παραμένει ως ένα άλλοθι για μια σειρά αντιλαϊκών μέτρων, όπου τον πρώτο κύκλο αυτών σφραγίζουν αυτές τις μέρες και το νομοσχέδιο που τελειώνει σήμερα και το νομοσχέδιο για το εργασιακό το οποίο, αντί να ρυθμίζει τις εργασιακές σχέσεις, υπονομεύει και ανατρέπει το οκτάωρο, καταργεί τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, μειώνει το κόστος εργασίας, για να το χαρίσει στους εργοδότες. Έχω καταθέσει μία εμπρόθεσμη τροπολογία, η οποία αναφέρεται ακριβώς στο άρθρο 12, το οποίο ψηφίστηκε μόλις πριν, θέτοντας τα βασικά επιχειρήματα: Ότι, δηλαδή, το μέχρι σήμερα εφαρμοζόμενο ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων εφαρμόζεται με μία διαδικασία κοινωνικού διαλόγου και επετεύχθη αυτό μετά από μία επίπονη διαδικασία, ότι δημιουργούνται μεγάλα προβλήματα και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στους εργαζόμενους εμποροϋπάλληλους και ότι πλέον οι συλλογικές τους συμβάσεις εργασίας, όπως συντάχθηκαν με βάση εκείνη τη συμφωνία, δεν μπορούν να τηρηθούν όσον αφορά τις ώρες εργασίας. Με την τροπολογία, που δεν χρειάζεται να τη συζητήσουμε μετά, ζητάω την απάλειψη αυτού του άρθρου. Ήθελα να κάνω μία συμπλήρωση, όσον αφορά το θέμα της λειτουργίας των φαρμακείων. Κύριε Υπουργέ, είχατε καταθέσει χθες μία ερμηνευτική δήλωση για το ωράριο της λειτουργίας των φαρμακείων. Έχω καταθέσει γι αυτό το θέμα μία σχετική τροπολογία, βάζοντας τη διατύπωση ότι στο άρθρο 12 θα πρέπει στην παράγραφο που λέει «με εξαίρεση αυτά που αναφέρονται στο άρθρο 11 του ν. 2994/94», με σαφήνεια να προσθέσουμε «και με εξαίρεση την ισχύουσα περί του ωραρίου των φαρμακείων νομοθεσία». Θεωρώ ότι οι ερμηνευτικές δηλώσεις έχουν ισχύ νόμου, αλλά θα ήταν καλύτερα να διατυπωθούν αυτά, κάνοντας και την παρατήρηση ότι στην ερμηνευτική δήλωση υπάρχει και ένα χρονολογικό λάθος όσον αφορά το νόμο, το ν. 1483/84 και όχι του ’86. Αν λοιπόν θεωρείτε ότι η ερμηνευτική δήλωση καλύπτει απόλυτα το θέμα της διατήρησης του ωραρίου των φαρμακείων, έχει καλώς, αλλιώς θα είναι καλύτερα να συμπεριλάβετε την τροπολογία όπως σας την έχω θέσει. ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ (Υφυπουργός Ανάπτυξης): Μου επιτρέπετε να κάνω μία διακοπή; ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΤΥΡΗ-ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΑΡΗ: Δεν μου δόθηκε η δυνατότητα να κάνουμε πιο νωρίς αυτήν τη συζήτηση. ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ (Υφυπουργός Ανάπτυξης): Κύριε Πρόεδρε, μπορώ να δώσω μία απάντηση; ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήρης Χατζηγάκης): Αν το θέλει η κυρία συνάδελφος. Θέλετε, κυρία Ξηροτύρη; ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΤΥΡΗ-ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΑΡΗ: Βεβαίως, κύριε Πρόεδρε. ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Σωτήρης Χατζηγάκης): Διακόπτω, λοιπόν, το χρόνο σας. Ορίστε, κύριε Υπουργέ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ (Υφυπουργός Ανάπτυξης): Κύριε Πρόεδρε, είναι σαφές -και το επαναλαμβάνουμε για άλλη μια φορά- ότι δεν συμπεριλαμβάνονται τα φαρμακεία. Ο λόγος που δεν αναφέρεται μέσα στη διάταξη είναι γιατί ο νόμος ο οποίος τροποποιείται δεν αφορά τα φαρμακεία. Δηλαδή και η ερμηνευτική δήλωση θα ήταν περιττή, διότι ο νόμος που τροποποιείται και λέει «με εξαίρεση» είναι αυτό που είχε η προηγούμενη διάταξη. ʼρα λοιπόν και χωρίς την ερμηνευτική δήλωση δεν περιλαμβάνονται τα φαρμακεία που ορίζονται από άλλη διάταξη. Η ερμηνευτική δήλωση έγινε ως εκ περισσού και για κάποιον ο οποίος ενδεχομένως δεν θα ήθελε να το αντιληφθεί κατ’ αυτόν τον τρόπο. Επαναλαμβάνω ότι και χωρίς την ερμηνευτική δήλωση η διάταξη την οποία τροποποιούμε ούτως ή άλλως εξαιρεί τα φαρμακεία, γι αυτό και επαναλαμβάνεται ακριβώς η ορολογία που χρησιμοποιείται και στη μέχρι σήμερα ισχύουσα διάταξη. ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΤΥΡΗ-ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΑΡΗ: Στη συνέχεια θα τοποθετηθώ στα υπόλοιπα άρθρα, από το άρθρο 16 έως το τελευταίο. Όσον αφορά το άρθρο που αναφέρεται στην πώληση των βιβλίων, νομίζω ότι έγιναν βελτιώσεις αναφορικά και με τα αιτήματα των βιβλιοπωλών και των ενώσεων. Θέλουν όμως μια καλύτερη διασφάλιση όσον αφορά τις εκθέσεις βιβλίου που διοργανώνονται από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις. Να γραφεί δηλαδή ο όρος δευτεροβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις. ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ (Υφυπουργός Ανάπτυξης): Έχει γίνει αυτό. Το βάλαμε στο χαρτί που σας μοιράσαμε. ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΤΥΡΗ-ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΑΡΗ: Το βάλατε, δεν είναι όμως στο νόμο. Και όσον αφορά το χρόνο των βιβλίων που πωλούνται στις εκθέσεις, να είναι πριν από πέντε χρόνια και όχι δέκα τουλάχιστον χρόνια που γράφετε. Αν μπορείτε να συμπεριλάβετε και αυτήν την αλλαγή, θα ψηφίζαμε αυτό το άρθρο, έτσι όπως διαμορφώθηκε τώρα. Στο άρθρο 17 συμφωνούμε. Στο άρθρο 18 είναι πάρα πολλά τα ζητήματα. Από τη μία πλευρά είναι πάρα πολλές οι ανάγκες που έχουμε για τις ανανεώσιμες πηγές, για τους σταθμούς παραγωγής από συμβατικά καύσιμα κλπ. Είναι γνωστό ότι η χώρα μας δεν έχει υποδομή, δεν έχει χωροταξικό σχεδιασμό, δεν έχει ειδικό σχεδιασμό γι αυτές τις εγκαταστάσεις, για τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να ισχύουν κ.ο.κ. Από την άλλη πλευρά οι δασικές εκτάσεις βάλλονται από παντού και πρέπει να προστατευτούν. Και στο γενικότερο θέμα του κλίματος, αυτό που πάνε να διορθώσουν οι ανανεώσιμες πηγές με την καθαρή ενέργεια, κατά κύριο λόγο η φύση έχει τα δάση που επιτελούν αυτόν το σκοπό. ʼρα είμαστε εξαιρετικά επιφυλακτικοί σε αυτές τις αλλαγές, γιατί πρέπει να δούμε λίγο για τους δύο υποσταθμούς της ΔΕΗ που λειτουργούν στα όρια των δήμων Ηλιούπολης-Αργυρούπολης και που μέχρι τώρα δεν έχουν αδειοδότηση κανονική και αυτό γιατί το Συμβούλιο Επικρατείας δεν έχει εγκρίνει τους περιβαλλοντολογικούς όρους και τους όρους δόμησης. Υπάρχει μέχρι τώρα μια άσχημη κατάσταση σε όλες αυτές τις επεμβάσεις και δεν μπορούμε να δεχθούμε ότι με μία απλή απόφαση του γενικού γραμματέα της οικείας περιφέρειας θα μπορούν να εγκρίνονται όλα αυτά τα συνοδά έργα που αφορούν τα δίκτυα, τις εγκαταστάσεις κ.ο.κ. Καταλαβαίνουμε τα προβλήματα αλλά είμαστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με τον τρόπο με τον οποίο ρυθμίζονται έτσι αυτά τα θέματα της προστασίας των δασικών εκτάσεων από την εγκατάσταση όλων αυτών των σταθμών και των δικτύων για την εξυπηρέτηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και δεν θα το ψηφίσουμε. Όσον αφορά το άρθρο 19 έχουμε να κάνουμε την παρατήρηση ότι μακάρι όλα αυτά τα θέματα των υπαλλήλων -και τα έχουμε θέσει πάρα πολλές φορές- να γίνονται και σε άλλες περιπτώσεις που δεν έχετε επιδείξει ανάλογη ευαισθησία. Στο άρθρο 20 συμφωνώ. Για το άρθρο 22 σε συνδυασμό με το άρθρο 24: Κατ’ αρχήν δεν θα μπορούσε κανείς να διαφωνήσει για τους περιφερειακούς πόλους καινοτομίας και γενικότερα για όλα τα θέματα που αφορούν την πρόοδο στη χώρα μας των θεμάτων έρευνας και τεχνολογίας. Το έχουμε θέσει πάρα πολλές φορές και στην προηγούμενη κυβέρνηση και έχουμε αναφερθεί στον ισχνότατο προϋπολογισμό γι αυτά τα θέματα έρευνας και τεχνολογίας και ότι δεν υπάρχει ένα ενιαίο κανονικό πλαίσιο και ένας προγραμματισμός ούτως ώστε να αρχίσει και η χώρα μας να μπαίνει σε αυτόν τον τομέα, σε μία κανονική τροχιά. Ο ίδιος δε ο Πρωθυπουργός πριν από λίγο καιρό διακήρυξε ότι θα έρθει πολύ γρήγορα ένα νέο θεσμικό πλαίσιο που θα αφορά όλα αυτά τα θέματα της έρευνας και τεχνολογίας. Νομίζουμε λοιπόν ότι εκεί θα πρέπει να συμπεριληφθούν όλα τα θέματα και ιδιαίτερα τα θέματα της αξιολόγησης που θέτει το άρθρο 24, και του προσωπικού, του ερευνητικού προσωπικού κλπ. Αν θα μπορούσαμε δηλαδή να δεχθούμε το άρθρο 22 δεν μπορούμε να δεχθούμε το άρθρο 24, διότι υπάρχουν πολύ σοβαρές ενστάσεις ως προς αυτήν τη διαδικασία επιλογής των υπαλλήλων που εργάζονται στα ερευνητικά αυτά κέντρα και έχουν κάποια πρόσθετα προσόντα. Υπάρχουν πάρα πολλές ενστάσεις και εμείς δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε σε αυτό το άρθρο και επαναλαμβάνουμε τη μεγάλη ανάγκη κατάθεσης αυτού του νέου νόμου που θα αναδεικνύει όλα αυτά τα θέματα. Για το άρθρο 23 συμφωνούμε για την παράταση των αδειών στη ΔΕΗ. Για το άρθρο 26 που αφορά τη ΡΑΕ δεν θα διαφωνήσουμε στο να γίνουν επτά τα μέλη του συμβουλίου αλλά εκείνο το οποίο μας ενοχλεί και το έχουμε θέσει και για τις άλλες επιτροπές είναι ότι επιμένουμε ότι τα μέλη των επιτροπών θα πρέπει να εκλέγονται από τη Διάσκεψη των Προέδρων σύμφωνα με το άρθρο 101 του Συντάγματος παράγραφος 2 κλπ. ʼλλωστε ο ρόλος της ΡΑΕ είναι πολύ σημαντικός. Μέχρι τώρα εμείς θεωρούμε ότι δεν επιτέλεσε το έργο της για να δημιουργηθεί στη χώρα μας μία υγιής απελευθέρωση της ενέργειας και από την άλλη πλευρά να εξασφαλισθεί και το διασυνδεδεμένο εθνικό μας σύστημα, να διασφαλισθεί η τεχνική επάρκεια στη χώρα και θεωρούμε και τον από εδώ και πέρα ρόλο της πολύ σημαντικό. Στο άρθρο 27 -και τελειώνω, κύριε Πρόεδρε- διαφωνούμε διότι ήδη είναι υψηλά τα δίδακτρα. Με το μαθηματικό τύπο τον οποίο εισάγετε η παράμετρος «ψ» της αμοιβής του διδακτικού προσωπικού είναι αστάθμητη. Πόσο θα παίρνει κανείς για να βγάλει το τελικό αποτέλεσμα. Θα είναι ο μικρότερος μισθός των εκπαιδευτικών; Θα είναι ο μεσαίος; Θα είναι ο μεγαλύτερος; Για το λόγο αυτό διαφωνούμε με το άρθρο 27. Κυρία Πρόεδρε, το μεγαλύτερο θέμα, το οποίο έχει ανοίξει αυτό το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα, είναι οι λεγόμενες μεταρρυθμίσεις, μεταρρυθμίσεις με τις οποίες, χάρη στη γνωστή επωδό και της προηγούμενης κυβέρνησης ότι χρειάζεται τόνωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, λαμβάνονται τα πιο αντιλαϊκά μέτρα. Η διεύρυνση του ωραρίου πλήττει τους μικρομεσαίους και τους εργαζόμενους, τους εμποροϋπάλληλους και το εργασιακό έρχεται να πλήξει όλους τους εργαζόμενους και να αφαιρέσει μια σειρά δικαιωμάτων, που είχαν κατακτήσει με μεγάλους αγώνες. ʼκουσα και την τοποθέτηση του Προέδρου της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Πρέπει, όμως, η παράταξη του ΠΑ.ΣΟ.Κ. να γνωρίζει ότι στην προηγούμενη θητεία της ξεκίνησε εκείνη αυτόν το μονόδρομο, δηλαδή το ότι η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας, η ανταγωνιστική ανάπτυξη, θα συμβεί μόνο μέσα από μια σειρά μέτρων, που και τότε τα λέγαμε «αντιλαϊκά μέτρα». Ξεκίνησε το ελαστικό ωράριο, άνοιξε το θέμα του ασφαλιστικού, ξεκίνησε την ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας, ξεκίνησε και τα θέματα -και τα εγκατέστησε- των μεγάλων σούπερ-μάρκετς κλπ. και μια σειρά άλλα μέτρα, που δεν πρόλαβε να τα ολοκληρώσει. Παρ’ όλα αυτά τώρα, βέβαια, βλέπει ότι αυτά τα πράγματα, όταν προχωρήσουν ακόμη περισσότερο, όπως θα προχωράει με τα πολύ περισσότερο αντιλαϊκά μέτρα η Νέα Δημοκρατία, θα δυσκολέψουν όντως τα πράγματα για τους εργαζόμενους. Και σ’ αυτήν τη φάση, θα θέλαμε και εμείς να έχουμε μια πιο σαφή πρόταση -και του ΠΑΣΟΚ- απέναντι σ’ αυτά τα μεγάλα ζητήματα. Προτάσεις και διαπληκτισμοί που ακούστηκαν όσον αφορά τα παραμύθια του ʼντερσεν ή του Αισώπου κλπ., δεν δημιουργούν μια σαφή πρόταση για το εργασιακό και το ασφαλιστικό, για τα μεγάλα αυτά προβλήματα. Και βέβαια, εκείνο που πρέπει να έχουμε κατά νου όλοι μας, είναι ότι οι προτάσεις θα διαμορφωθούν και οι αντιστάσεις θα προκύψουν από τους αγώνες των εργαζομένων, από τις συνδικαλιστικές τους οργανώσεις πάνω σ’ αυτά τα μέτωπα τα οποία ανοίγονται. Και εκεί θα κριθούν οι προτάσεις. Όσον αφορά τα θέματα της Αριστεράς, η Αριστερά δεν είναι μόνο για το χρονοντούλαπο. Το λέω και για τις δύο παρατάξεις και βέβαια περισσότερο για τον Υπουργό, που ακούει μεν τις προτάσεις, τις σέβεται, αλλά διαφωνεί. Είναι προτάσεις ζωντανές. Η Αριστερά είναι μέσα στην καρδιά αυτήν τη στιγμή των εργαζομένων και οι προτάσεις που κάνει, είναι οι προτάσεις που προέρχονται σήμερα απ’ όλους τους εργαζόμενους ενάντια σ’ αυτά τα αντιλαϊκά μέτρα. Από εκεί και πέρα, στην ιστορία η Αριστερά δεν είχε μόνο το μεγαλύτερο ποσοστό όσον αφορά το πολιτικό βάρος των αγώνων και κατά την Αντίσταση στην Κατοχή και κατά τη δικτατορία, αλλά δυστυχώς είχε και το μεγαλύτερο φόρο αίματος. Και γι αυτό θα έλεγα και για τις δύο παρατάξεις, όταν αναφέρονται στην Αριστερά, να είναι περισσότερο προσεκτικοί σ’ αυτήν τη βαριά ιστορική και συλλογική μνήμη. Θα επαναλάβω τις επιφυλάξεις μου για το άρθρο 18, για τη διαδικασία, δηλαδή, μέσω και της απόφασης του γενικού γραμματέα της αδειοδότησης για την εγκατάσταση υποσταθμών, δικτύων κλπ.. Όπως είπα και στην πρωτολογία μου επί των άρθρων η αγωνία μας για να εφαρμοστεί ένα σωστό πλαίσιο και να υπάρξει εξέλιξη στις εγκαταστάσεις και στη λειτουργία της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από τις ανανεώσιμες πηγές είναι σε όλους μας κοινή, και οι υποχρεώσεις μας τεράστιες απέναντι και στις συμφωνίες που υπογράψαμε κ.λπ.. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνεται κάθε φορά μ’ έναν αποσπασματικό τρόπο που τις περισσότερες φορές υπάρχουν αντιδράσεις. Στους δύο υποσταθμούς της ΔΕΗ στην Αργυρούπολη δεν έχει δοθεί ακόμη η αδειοδότησή τους βάσει της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας στο οποίο προσέφυγαν οι κάτοικοι, βλέπετε τι γίνεται με τις εγκαταστάσεις των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, με τη χρήση της αιολικής ενέργειας κ.ο.κ.. Επιτέλους αυτά τα πράγματα πρέπει να τα βάλουμε σε μία σειρά και σε καμία περίπτωση να μην αφήνονται ανοικτά παράθυρα ότι μπορούμε να θίξουμε δασικές εκτάσεις, οι οποίες προστατεύονται και από τα άρθρα του Συντάγματός μας. Όσον αφορά το άρθρο 22 για τα κέντρα καινοτομίας κλπ. δεν μας απαντήσατε, κύριε Υπουργέ. Πρόκειται να έρθει ένα ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο για όλα αυτά τα θέματα; Τουλάχιστον να έχουμε ορατό ότι κάτι θα συμβεί στο άμεσο μέλλον – το υποσχέθηκε και ο Πρωθυπουργός - γι αυτό το μεγάλο θέμα της έρευνας και τεχνολογίας. Για το άρθρο 24 που αφορά τους ερευνητές και τη χαριστική αυτή διάταξη και τις μεγάλες επιφυλάξεις που έχουν οι υπόλοιποι εργαζόμενοι ερευνητές σε όλα αυτά τα κέντρα, δεν μας δώσατε μία απάντηση. Όσον αφορά τώρα για το θέμα του άρθρου 26 της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, το Δεκέμβριο του 1999 το ΠΑΣΟΚ ψήφισε το ν.2773 για την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας και εκεί προβλεπόταν και η συγκρότηση της ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής. Εμείς είχαμε επισημάνει και είχαμε διαφωνήσει σε δύο πράγματα. Στο ότι κατ’ αρχάς η συγκρότηση αυτής της αρχής γινόταν από τον αρμόδιο Υπουργό και μόνον ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος προέρχονταν από τη διατύπωση γνώμης της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής. Και τώρα ακόμα περισσότερο μετά τις διατάξεις του Συντάγματος, εμείς επιμένουμε ότι τα μέλη και αυτής της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας πρέπει να εκλέγονται βάσει του άρθρου 101 του Συντάγματος, δηλαδή, από τη Σύσκεψη των Προέδρων. Δεν θεωρούμε ότι είναι επιχείρημα, όπως ακούστηκε για τον Συνήγορο του Καταναλωτή ότι επειδή το Σύνταγμα αναφέρεται σε εκείνες τις ανεξάρτητες Αρχές, δεν μπορεί να επεκταθεί. Αυτή είναι η φιλοσοφία μας. Και η δεύτερη αντίρρησή μας ήταν ότι ενώ είναι τόσο σημαντικός ο ρόλος της ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας και θα έπρεπε, πράγματι, τα μέλη της να εκλέγονται με τις καλύτερες δυνατές διαδικασίες, από την άλλη πλευρά δεν είναι ισχυρή η γνώμη της. Λέει: «μετά από γνώμη» κλπ.. Εδώ χρειάζεται μία ισχυροποίηση της γνώμης των γνωμοδοτήσεων της ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας για να επιτελέσει κάποτε και το έργο της, που, πραγματικά, μέχρι τώρα θα έλεγα ότι ήταν πολλές οι αντιφάσεις της σε σχέση και με το νομοθετικό πλαίσιο το οποίο υπάρχει στη χώρα και με τη λειτουργία και τις αποφάσεις της ΔΕΗ πάνω στο θέμα της απελευθέρωσης της ενέργειας και στο μεγάλο θέμα που έχει η χώρα μας της επάρκειας ηλεκτρικής ενέργειας και, εν πάση περιπτώσει, στο θέμα των νέων επενδύσεων σε πηγές καθαρότερης ενέργειας κ.ο.κ.. Αυτά, κύριε Πρόεδρε, όσον αφορά τα βασικά άρθρα τα οποία συζητούμε. Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Για την 378 τροπολογία που αφορά τους ελέγχους για το ελαιόλαδο κλπ., εμείς συμφωνούμε με την αξιοποίηση των κέντρων, εκτέλεση οργανοληπτικών και φυσικοχημικών αναλύσεων ελαιολάδου κλπ., αλλά θα ήθελα, κύριε Υπουργέ, εδώ να σας επισημάνω ότι υπάρχουν σημαντικά περιφερειακά κέντρα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης που έχουν πολλές τέτοιες δυνατότητες, αντίστοιχες δυνατότητες οργανοληπτικών ελέγχων κλπ. Κύριε Υπουργέ, ήθελα να σας επισημάνω για την τροπολογία 378 ότι και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης έχει περιφερειακά κέντρα τα οποία βρίσκονται αυτήν τη στιγμή σε μεγάλη ένδεια και από πλευράς υποστήριξης οικονομικής κλπ., που κάνουν αντίστοιχους οργανοληπτικούς ελέγχους για το ελαιόλαδο κλπ. Θα πρέπει αυτή η ρύθμιση να συμπεριλάβει και την αξιοποίηση και την ενίσχυση και αυτών των κέντρων. Και με αυτήν την παρατήρηση εμείς θα ψηφίσουμε την τροπολογία. Όσον αφορά την τροπολογία 380 για το θέμα της καταβολής ενός παράβολου μέχρι και 5.000 ευρώ για την κάθε ένσταση που κάνει ο ενδιαφερόμενος. Η διαδικασία των ενστάσεων είναι μία σωστή δημοκρατική διαδικασία προκειμένου και ο συμμετέχων στο διαγωνισμό να διαφυλάξει τα συμφέροντά του και βέβαια πολλές φορές οι ενστάσεις μπορεί να ευνοήσουν και το δημόσιο. Έχουμε, πράγματι, ένα σοβαρό πρόβλημα όσον αφορά τις αβασάνιστες κλπ. ενστάσεις, άσε μια ένσταση ίσα για να υπάρχει κλπ. Δεν είναι το πρόβλημα εκεί. Το πρόβλημα είναι στο να συντάσσονται πράγματι οι όροι των διαγωνισμών των προμηθειών και να είναι σωστοί, να υπάρχει ευκρίνεια, διαφάνεια στην όλη διαδικασία και να υπάρχει μία ισχυρή Δημόσια Διοίκηση και στα κλιμάκια εκείνα που, πράγματι, επεξεργάζονται και τους όρους του διαγωνισμού και συμμετέχουν στις διαδικασίες ελέγχου και ανάθεσης σ’ αυτό το διαγωνισμό. Εκεί πρέπει να δώσουμε το μεγαλύτερο βάρος. Και δεν συμφωνώ μ’ αυτήν την τροπολογία γιατί δεν συμφωνώ με τη φιλοσοφία της. Στα προβλήματα τα οποία υπάρχουν, σε καμιά περίπτωση δεν μπορούμε με το να τους κόψουμε το κεφάλι. Δεν συμφωνώ λοιπόν. Όσον αφορά με την τροπολογία με τα θέματα ασφάλισης βεβαίως και συμφωνούμε με το να παίρνει ο ενδιαφερόμενος την ασφάλειά του. Αλλά στην περίπτωση που δεν μπορέσει να τα εισπράττει αυτά το δημόσιο, υπάρχει μία αντίφαση. Εν πάση περιπτώσει θα συμφωνήσω και μ’ αυτήν την τροπολογία, με αυτήν την παρατήρηση.