Ομιλία κατά τη συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου: «Ρυθμίσεις θεμάτων αθλητισμού»

Τετάρτη, 06 Ιούλιος 2005 02:00 Ομιλίες
Εκτύπωση
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η Κυβέρνηση με τις τροποποιήσεις που προτείνει με το παρόν νομοσχέδιο έρχεται να αλλάξει ένα νόμο που ψήφισε πριν από δέκα μήνες. Και εκείνος ο νόμος άλλαζε προς το καλύτερο κατά την Κυβέρνηση το νόμο 2725, κ.ο.κ. Αποδεικνύεται τελικά ότι η πολιτεία, όπως επανειλημμένα εμείς έχουμε τονίσει, είναι ανήμπορη να βάλει σε λειτουργία ένα θεσμικό πλαίσιο εξυγίανσης του αθλητισμού. Να μπορέσουμε, δηλαδή, να διορθώσουμε τα μεγάλα προβλήματα που εμφανίζονται κυρίως στον επαγγελματικό αθλητισμό με τα ζοφερά φαινόμενα της εμπορευματοποίησης, του ανεξέλεγκτου παραγοντισμού και της βίας στα γήπεδα. Είναι φαινόμενα που ο ν.2725 και οι άλλοι νόμοι που ακολούθησαν με τις ρυθμίσεις και την εφαρμογή τους, δεν κατάφεραν να επιλύσουν. Ο αθλητισμός σε όλες του τις βαθμίδες πρέπει να αντιμετωπιστεί ως ένα κοινωνικό ζήτημα, για να μπορέσουμε τελικά να οδηγηθούμε στην εξυγίανσή του. Θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ως ένα ουσιαστικό στοιχείο της διαπαιδαγώγησης και της διαμόρφωσης της νέας γενιάς. Εμείς πιστεύουμε ότι ένα σύγχρονο, ριζοσπαστικό θεσμικό πλαίσιο για τον αθλητισμό, πρέπει να στηρίζεται κατ' αρχήν στο πνεύμα ότι η φυσική αγωγή και ο αθλητισμός αποτελούν συστατικό στοιχείο της διαπαιδαγώγησης της νέας γενιάς και όχι να κυριαρχούν τα στοιχεία της αγοράς και της εμπορευματοποίησης. Πρέπει να έχει ως βασικούς στόχους τον εκδημοκρατισμό των ομοσπονδιών και των συλλόγων του, τη διαφάνεια στα οικονομικά, το σαφή διαχωρισμό μεταξύ ερασιτεχνικού και επαγγελματικού αθλητισμού και την ενίσχυση του μαζικού, ερασιτεχνικού αθλητισμού. Ένα χρόνο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες ακούσαμε το πόσο σημαντική ήταν η επιτυχία τους, αλλά από εκεί και πέρα τι έμεινε στον ελληνικό λαό; Έμειναν κατ' αρχήν τα χρέη, στην περιφέρεια ιδιαίτερα. Τουλάχιστον θα περίμενε κανείς να υπάρχει μία βελτίωση στον ίδιο τον αθλητισμό -δεν θα τολμούσα βέβαια να χρησιμοποιήσω τη λέξη "άνθηση"- ιδιαίτερα στο μαζικό και τον ερασιτεχνικό. Όμως, αυτή τη στιγμή δεν είναι στα επείγοντα θέματα. Δεν υπάρχει κανένα σχέδιο για πρόσθετες υποδομές, ενώ βέβαια, όπως γνωρίζετε πολύ καλά, οι ολυμπιακές εγκαταστάσεις παραμένουν κλειδωμένες για το κοινό και ανοικτές στην ιδιωτικοποίησή τους. Αναζητούν, δηλαδή, τον ιδιώτη, ο οποίος θα τις αξιοποιήσει. Συνεχίζεται δε και θα συνεχιστεί, φαντάζομαι, αυτός ο αποκλεισμός, η μη εύκολη πρόσβαση των πολιτών, η πρόσβαση χωρίς εισιτήριο των παιδιών των πολιτών, που με τον ιδρώτα τους πλήρωσαν και θα αποπληρώνουν για πολλά χρόνια ακόμη αυτές τις πανάκριβες ολυμπιακές εγκαταστάσεις. Το πρώτο θέμα το οποίο αντιμετωπίζει το νομοσχέδιο συμπληρωματικά, είναι το μεγάλο πρόβλημα της βίας στους αγωνιστικούς χώρους όχι μόνο του ποδοσφαίρου, αλλά όλων των αθλημάτων. Συνδέεται το πρόβλημα της βίας κατ' εμάς με την αξιοπιστία, με τη λειτουργία των θεσμών, με την εμπιστοσύνη των φιλάθλων στα θεσμικά όργανα του ποδοσφαίρου, με το επίπεδο των διοικητικών παραγόντων, με τη λειτουργία των συνδέσμων των φιλάθλων και με τον αθλητικό τύπο. Έχουμε την αίσθηση ότι μέχρι σήμερα καμία κυβέρνηση, εκτός από τα μέτρα καταστολής, δεν έχει πάρει ουσιαστικά μέτρα πρόληψης για τη βία. Κύριοι συνάδελφοι, βασική προϋπόθεση για να εκλείψει η ψευδαίσθηση συμμετοχής των πολιτών στους αγώνες, θεωρούμε ότι είναι η επίτευξη της ενεργούς συμμετοχής. Είναι η ουσιαστική και ενεργητική συμμετοχή στον αθλητισμό, των νέων, των πολιτών, ούτως ώστε να μην είναι παθητικοί και καθοδηγούμενοι θεατές. Το θέμα της βίας σε μεγάλο βαθμό θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί, εάν το επιθυμούσαν και οι ομάδες. Προς αυτή την κατεύθυνση, λοιπόν, πρέπει να δώσουμε το βάρος. Αναλυτικότερα σχετικά με το άρθρο 1 υπάρχει από εμάς ένας προβληματισμός για τα νέα μέτρα, την κάρτα φιλάθλου, την τράπεζα δεδομένων και την καθολική πλέον παρακολούθηση των φιλάθλων και των απλών θεατών. Η εμπειρία της χρονιάς που πέρασε, θα λέγαμε ότι ήταν σημαντική. Αποδείχθηκε ότι στην περίπτωση ορισμένων ΠΑΕ, όταν οι διοικήσεις τους αντιμετωπίσουν το θέμα των οργανωμένων οπαδών με διαφορετική φιλοσοφία από αυτή του ιδιωτικού στρατού, με σεβασμό προς τον φίλαθλο, ο οποίος σεβασμός φαίνεται από τις υπηρεσίες που προσφέρονται στο γήπεδο, από οικογενειακό κλίμα γιορτής, διασκέδασης και πολιτισμού που πρέπει να δημιουργείται, τότε τα πράγματα, όσον αφορά τα φαινόμενα της βίας, θα απλοποιούνται σε σημαντικό βαθμό. Μπορούμε να πούμε ότι την προηγούμενη χρονιά ορισμένες ΠΑΕ προσπάθησαν να λειτουργήσουν μ' αυτόν τον τρόπο. Στα μέτρα που προτείνονται σήμερα για την αλλαγή αυτού του συστήματος εμείς δεν είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι αλλά, όπως σας είπα, υπάρχει ένας σημαντικός προβληματισμός. Προβλέπεται η κάρτα φιλάθλου και η απαγόρευση ομαδικής διανομής εισιτηρίων στους οργανωμένους οπαδούς στην ίδια θύρα. Όμως, όπως είχα πει και στην Επιτροπή, η εμπειρία μας για το ονομαστικό εισιτήριο δεν είναι αρνητική. ʼλλωστε, αυτό το τόνισαν και οι φορείς και ο Πρόεδρος της Επιτροπής Προσωπικών Δεδομένων. Το ονομαστικό εισιτήριο λειτούργησε αποτρεπτικά, όχι όμως από μόνο του. Θα πρέπει να συνδεθεί, όπως σας είπα, και με άλλα μέτρα και με τη γενικότερη αλλαγή φιλοσοφίας στη σχέση που έχουν οι ΠΑΕ με τους φιλάθλους. Όσον αφορά τώρα την οργανωμένη παρακολούθηση αγώνων από τους συνδέσμους από κοινές θύρες ή της διασποράς τους μέσα στο γήπεδο, υπάρχουν επιφυλάξεις για το πόσο δεν θα δημιουργηθούν και εδώ μικρές οργανωμένες ομάδες, οι οποίες θα προξενούν επεισόδια σε όλο το γήπεδο. Αυτό το στοιχείο μπορούσαμε να το έχουμε με το ονομαστικό εισιτήριο. Τι μπορούμε να κάνουμε με αυτήν τη ρύθμιση; Εδώ ως μέτρο προτείνεται η καθολική παρακολούθηση των θεατών, των φιλάθλων. Τι μπορούμε να κάνουμε, όταν η τιμή των εισιτηρίων διαμορφώνεται για ορισμένες πτέρυγες και έτσι μπορεί να οδηγήσει εκεί και αυτές τις ομάδες, οι οποίες θα δρουν ανεξέλεγκτα; Θα πρέπει να μας προβληματίσουν όλα αυτά τα πράγματα. Όμως, αυτό που μας προβληματίζει όλους είναι ότι τελικά είτε μέτρα καταστολής κάθε φορά προτείνονται είτε καθολική παρακολούθηση των φιλάθλων. Είχαμε και σε παλαιότερους νόμους την εγκατάσταση των ηλεκτρονικών συστημάτων εποπτείας. Δεν εφαρμόστηκαν, όχι γιατί εμείς είχαμε εκφράσει την αντίθεσή μας σε όλη αυτήν την παρακολούθηση, αλλά γιατί δεν είχε λυθεί το θέμα του ποιος θα πληρώνει αυτές τις εγκαταστάσεις και τη συντήρησή τους. Το πρόβλημα αυτό παραμένει. Το βασικότερο, όμως, θέμα για εμάς είναι η ασάφεια στους όρους χρήσης αυτών των συστημάτων, δηλαδή στα θέματα της επεξεργασίας, της αξιολόγησης αυτών των δεδομένων, της τήρησης των αρχείων, της παρακολούθησης των φιλάθλων και ούτω καθεξής. Όλες αυτές τις σοβαρές επισημάνσεις για τις δεσμεύσεις που πρέπει να υπάρχουν για τα συστήματα αυτά, για την παρακολούθηση και για το πότε θα καταστρέφονται και πώς θα γίνεται η τήρηση αυτών των αρχείων τις ακούσαμε και από τον Πρόεδρο της Επιτροπής Προσωπικών Δεδομένων. Για το ότι επιμέναμε δηλαδή ότι εδώ υπάρχει πρόβλημα, το ότι επιμέναμε ότι στην Επιτροπή πρέπει να έλθει ο Πρόεδρος της Επιτροπής Προσωπικών Δεδομένων είχαμε δίκιο. Φαίνεται τώρα αυτό και από μία διόρθωση, μία συμπλήρωση που κάνει ο Υπουργός και φαίνεται και από την Έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής. Διότι δεν μπορεί να τίθενται τόσα μέτρα παρακολούθησης των πολιτών, τόσα συστήματα και να μην υπάρχει καμία προϋπόθεση και καμία αναφορά σε νόμο που έχει η πολιτεία για την τήρηση των προσωπικών δεδομένων. Δεν ξέρω αν η διόρθωση αυτή, η οποία γίνεται σήμερα, μπορεί να λύσει όλες αυτές τις σημαντικές ασάφειες. Είχα κάνει μία ερώτηση και στην Επιτροπή: Με τον προηγούμενο νόμο είχαν τεθεί κάποιες προϋποθέσεις, προκειμένου στις ΠΑΕ να δίδονται τα εισιτήρια, τα οποία θα τα διανέμουν με τον τρόπο που προέβλεπε η νομοθεσία στους φιλάθλους. Αυτές οι ΠΑΕ και οι σύνδεσμοι έπρεπε να έχουν αναγνωριστεί, έπρεπε δηλαδή να καταθέσουν όλα τα στοιχεία τους, τα οποία απαιτούσε ο νόμος, ποινικά μητρώα, καταστατικά μητρώα μελών κλπ, ούτως ώστε να μπορούν να έχουν αυτήν τη δυνατότητα. Δεν μου απαντήσατε, κύριε Υπουργέ, και περιμένω σήμερα. Πώς πήγε η εφαρμογή αυτής της ρύθμισης; Έχει γίνει; Έχουν αναγνωριστεί αυτές οι ΠΑΕ; Διότι κάθε φορά, με το να βρίσκουμε κάποιες άλλες αλλαγές για να διορθώνουμε τα πράγματα και εκείνο το οποίο δεν κάνουμε είναι να επιβάλλουμε ώστε οι ρυθμίσεις οι οποίες υπάρχουν να εφαρμόζονται από τις ΠΑΕ και από τους συνδέσμους, δεν έχουμε κάνει τίποτα, διότι εκεί είναι το πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι τι θα κάνουν οι ΠΑΕ με τις σχέσεις τους με τους φιλάθλους και τι κλίμα θα δημιουργούν στα γήπεδα. Θα δημιουργήσουν αυτό το κλίμα το οποίο θέλουμε όλοι και για το οποίο κάθε φορά φροντίζουμε με διάφορες ρυθμίσεις; Θα τιμωρηθούν εάν η κατάσταση δεν διορθωθεί, εάν δεν ανταποκριθούν δηλαδή στις απαιτήσεις της πολιτείας; Αλλιώς εδώ πέρα συνεχώς θα νομοθετούμε και θα νομοθετούμε και καμία βελτίωση δεν θα γίνεται. Από την άλλη πλευρά με το άρθρο 2 ξεκινάμε καινούργιες παροχές. Θα έπρεπε να είχατε καταγράψει συστηματικά -και θα έλεγα ότι αυτό έπρεπε να γίνει ακόμη και πριν φέρετε το νόμο το 2004- όλα τα στοιχεία ώστε να τα έχετε ως νέα κυβέρνηση για το πού βρίσκονται οι ΠΑΕ, ποιες είναι οι οφειλές τους, ποια είναι η βιωσιμότητά τους, τι είναι το ένα, τι είναι το άλλο κ.ο.κ. Σας το είχαμε πει και τότε που φέρατε τις πρώτες ρυθμίσεις οι οποίες ήταν ευεργετικές για τις ΠΑΕ. Τώρα, φέρνετε νέες ρυθμίσεις και από την άλλη πλευρά συστήνετε μια Επιτροπή η οποία θα αρχίσει αυτό τον έλεγχο. Ας τελειώνουμε κάποτε! Ας καταγράψουμε τη ζοφερή κατάσταση η οποία υπάρχει με στοιχεία κλπ. για να πάρουν και τα μέτρα τα οποία οφείλουν να πάρουν. Τι γίνεται λοιπόν τώρα; Ερχόμαστε στο μεγάλο θέμα το οποίο δημιουργείται με το άρθρο 2 του νομοσχεδίου. Τι κάνουν τελικά οι ΠΑΕ της τρίτης κατηγορίας που μπορούν να μετατρέπονται σε ΤΑΠ; Είχαν αυτό το δικαίωμα και από την προηγούμενη νομοθεσία. Μέχρι εκεί όμως. Δεν απαλλάσσονταν από τις οικονομικές τους υποχρεώσεις. Δεν αιωρείτο στο προηγούμενο παρ' όλο που ήταν χαριστική η ρύθμιση, τι θα κάνει με τις υποχρεώσεις της η ΠΑΕ απέναντι στο δημόσιο, απέναντι στους ποδοσφαιριστές, απέναντι σε τρίτους. Τώρα, εδώ αυτό το θέμα είναι μετέωρο. Εγώ τουλάχιστον το ερμηνεύω ότι απαλλάσσονται απ' αυτές τις οικονομικές υποχρεώσεις. Θα έλεγα ότι αυτή είναι μια τροποποίηση -και μάλιστα 10 μήνες μετά από το νόμο τον οποίο ψήφισε η κυβέρνησή σας, που είχατε φέρει, κύριε Υπουργέ- προς το χειρότερο. Ας δούμε ποιο είναι το γενικότερο πρόβλημα το οποίο δημιουργεί. Ενδεχομένως να έχει αυτή η ρύθμιση στο μυαλό της να λύσει κάποια άλλα προβλήματα, αλλά δεν λύνονται. Αλλά να δημιουργούμε ένα γενικότερο πρόβλημα προς το χειρότερο για όλες τις ΠΑΕ, αυτό εμείς δεν μπορούμε να το δεχθούμε. Τι μεγαλύτερο πρόβλημα δημιουργεί αυτή η ρύθμιση, αυτή η τροποποίηση; Οποτεδήποτε κρίνουν σκόπιμο οι μέτοχοι μιας υπερχρεωμένης ΠΑΕ μπορούν να τη μετατρέψουν σε ΤΑΠ και μ' αυτό τον τρόπο απαλλάσσεται η ομάδα τους από οικονομικές υποχρεώσεις. Για μια λοιπόν ακόμη φορά, χάνουν τα χρήματά τους οι εργαζόμενοι, οι ποδοσφαιριστές, το δημόσιο και κάθε άλλος πιστωτής. Κατ' εμάς ανοίγουν κυριολεκτικά οι Ασκοί του Αιόλου για μια βιομηχανία τέτοιων μετατροπών, από ΠΑΕ σε ΤΑΠ, από επιτήδειους παράγοντες και αντίστροφα από ΤΑΠ σε ΠΑΕ. Και δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος με τη δυνατότητα κάθε "αεριτζή" να παίζει κάποια χρόνια και να αποκομίζει μεγάλα οικονομικά οφέλη. Έχετε κάνει τώρα μια βελτίωση, αλλά εγώ θεωρώ, κύριε Υπουργέ, ότι η ρύθμιση ακόμη έχει προβλήματα και ότι με τις ρυθμίσεις αυτές όχι μόνο δεν αναβαθμίζεται το ποδόσφαιρο και δεν εξυγιαίνεται, αλλά τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα. Είναι γεγονός ότι πρέπει να υπάρξει ένα καθαρό σκηνικό στην τρίτη εθνική κατηγορία, που να αποκλείει κατ' αρχήν τη δυνατότητα να επιβιώνει όποιος-όποιος ευκαιριακά και μετά να τους εγκαταλείπει. Θα πρέπει να μην ανακυκλώνεται κάθε χρόνο η συζήτηση, το τι θα γίνει με το καθεστώς αυτής της ομάδας και κάθε φορά βέβαια, τοπικοί παράγοντες και Βουλευτές να καθορίζουν ανάλογα με την κατάσταση της δικής τους ομάδας, της περιοχής τους, τι πρέπει να γίνει και με τις ομάδες των άλλων περιοχών. Αυτά τα πράγματα πρέπει να σταματήσουν. Τι γίνεται με τους ασφαλισμένους ποδοσφαιριστές; Τι θα κάνει η πολιτεία; Δεν θα είναι πλέον εργαζόμενοι ως επαγγελματίες, αλλά ερασιτέχνες; Και όταν θα χάσουν το μισθό τους από τη μετατροπή των ΠΑΕ σε ΤΑΠ τι ιδιότητα θα έχουν; Θα υπάγονται στο καθεστώς του ερασιτέχνη αθλητή; Να υποθέσουμε ότι με το σκεπτικό του Υπουργείου δεν θα μπορούν να μείνουν ούτε ελεύθεροι εφόσον οι ερασιτέχνες αθλητές υπάγονται στον κανονισμό των ερασιτεχνικών μεταγραφών; Πώς θα λυθεί αυτό το πρόβλημα; Είναι, λοιπόν, σαφές ότι με αυτή την τροποποίηση το μόνο που δεν σκέφθηκε η αθλητική ηγεσία είναι οι εργαζόμενοι. Αλλιώς δεν θα φθάνατε στο σημείο να προσδώσατε αναδρομική ισχύ στο νόμο θεωρώντας ορισμένες αποφάσεις των αθλητικών δικαιοδοτικών οργάνων ανίσχυρες. Τώρα με όλη αυτή τη συζήτηση που δημιουργήθηκε και έχοντας υπόψη τις παρατηρήσεις της επιστημονικής επιτροπής αποσύρατε τη διάταξη. Αποφάσεις οργάνων που είχατε συστήσει πριν από δέκα μήνες τις καταργούσατε. Με αυτόν τον τρόπο όμως δεν μπορούν να λυθούν τα μεγάλα προβλήματα που έχει ο αθλητισμός και ιδιαίτερα το ποδόσφαιρο. Κύριε Υπουργέ, πρέπει να μας δώσετε τα στοιχεία. Τι πάει να πει ότι θα τα βρει η επιτροπή αργότερα; Φέρνετε κάποιες ουσιαστικές ρυθμίσεις. Δώστε μας στοιχεία για τις οφειλές που έχουν οι ΠΑΕ της τρίτης κατηγορίας, για τις οφειλές του δημοσίου προς τους ποδοσφαιριστές κλπ. Εδώ είμαστε Βουλή και πρέπει να γνωρίζουμε τι θα κάνουμε. Τελειώνοντας θα ήθελα να πω ότι δεν βοηθά το νομοσχέδιο στα θέματα εξυγίανσης και βελτίωσης του αθλητισμού. Βέβαια δεν έχουμε καμία ρύθμιση για επείγοντα θέματα, που αφορούν τον μαζικό και τον ερασιτεχνικό αθλητισμό ο οποίος έχει τελματωθεί και επί χρόνια υπάρχουν οφειλές. Έχουμε όμως άλλες ρυθμίσεις, οι οποίες προκαλούν τη βεβαιότητα ότι οι εξελίξεις στο ελληνικό ποδόσφαιρο θα είναι αρνητικές. Είχαμε τη σκανδαλώδη απόφαση της κυβέρνησης να ξεπουλήσει το 17% του ΟΠΑΠ αφού πρώτα εντάξει στο "ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ" τις ελληνικές ομάδες. ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ Κατ' αρχήν, όπως σας είπα και στην πρωτολογία μου, το θέμα της βίας στα γήπεδα θα αντιμετωπιστεί αν αλλάξει η φιλοσοφία των ΠΑΕ απέναντι στους φιλάθλους. Αυτό είναι το βασικό κριτήριο. Εάν συνεχίσουν να τους θεωρούν ως οργανωμένους οπαδούς και ως ιδιωτικό στρατό και δεν φροντίσουν να αλλάξουν τα πράγματα και με το σεβασμό προς τον φίλαθλο και με υπηρεσίες που θα προσφέρουν στο γήπεδο, δεν θα μπορέσουμε με τα μέτρα καταστολής και παρακολούθησης να λύσουμε τα προβλήματα. Είπαμε και πριν ότι ΠΑΕ, όπως η ΑΕΚ, ο ΕΡΓΟΤΕΛΗΣ, η ΞΑΝΘΗ προσπάθησαν να κάνουν κάποιες αλλαγές και να λειτουργήσουν με έναν διαφορετικό τρόπο. Φάνηκε ότι τουλάχιστον μέσα στο γήπεδο δεν είχαν προβλήματα. Όμως το μεγάλο πρόβλημα μεταφέρεται έξω από τα γήπεδα. Όσο εξακολουθεί να υπάρχει αυτός ο φανατισμός και ο τρόπος με τον οποίο οι ΠΑΕ χρησιμοποιούν τους φιλάθλους, μπορεί να μετριάζονται τα επεισόδια μέσα στα γήπεδα, αλλά έξω από τα γήπεδα είχαμε έξαρση των επεισοδίων. Επομένως, η ηλεκτρονική παρακολούθηση και τα άλλα μέτρα δεν νομίζω ότι μπορούν να προσφέρουν. Θεώρησα θετικά ορισμένα πράγματα, όπως το ονομαστικό εισιτήριο. Η αντικατάστασή του από την κάρτα φιλάθλου... Ίσως στα άρθρα το ξεκαθαρίσουμε καλύτερα. Η δυνατότητα του ονομαστικού εισιτηρίου, δηλαδή του ελέγχου και της ευθύνης των ομάδων είναι σημαντική. Αν μεταφέρουμε όλη την ευθύνη στον φίλαθλο με την κάρτα, με την ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΉ παρακολούθηση και τον φάκελο που τον ακολουθεί, τελικά οι ΠΑΕ θα αποποιηθούν από κάθε ευθύνη. Η ευθύνη των ΠΑΕ πρέπει να είναι σημαντική. Το ονομαστικό εισιτήριο πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει. Εδώ επισημαίνω ότι η διατύπωση στο πρώτο άρθρο καταστρατηγεί το νόμο για τα ατομικά δικαιώματα και για την προστασία των ατομικών δεδομένων. Θα μπορούσαμε να διορθώσουμε κάποιες εκφράσεις, ώστε να μη φαίνεται ότι ο φίλαθλος παρακολουθείται σε κάθε του βήμα μέσα στις αθλητικές εγκαταστάσεις. Δηλαδή χρειάζεται διόρθωση ο νόμος, παρά την ασφαλιστική δικλείδα την οποία προσθέσατε. Τέλος, πρέπει να πω ότι δεν μου δόθηκε ο χρόνος που ζήτησα για να διατυπώσω κάποια πράγματα. Ο Συνασπισμός διαφωνούσε έστω και με τη μερική μετοχοποίηση του ΟΠΑΠ. Είχαμε καταγγείλει τη σύμβαση με την ΙΝΤRΑCOM. Τώρα λέμε πολύ περισσότερα, γιατί μιλάμε για το ποδόσφαιρο. Θεωρώ ότι η εκποίηση στους ιδιώτες του 17% του ΟΠΑΠ, οι αλλαγές στο "Πάμε Στοίχημα", θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις και για το ίδιο το ποδόσφαιρο. Κύριε Υπουργέ, θεωρείτε ότι το ελληνικό ποδόσφαιρο είναι αξιόπιστο και ότι ως δια μαγείας όλοι οι άνθρωποι που εμπλέκονται σ' αυτό έχουν διορθωθεί για να πάμε στο ξεπούλημα και στις ρυθμίσεις που κάνετε, από τις οποίες πράγματι ο ένας μέτοχος του στοιχήματος θα έχει οφέλη απ' αυτά τα πράγματα. Είναι πολύ περισσότερα τα οφέλη αυτού από τα οφέλη που θα έχει ο ΟΠΑΠ. Τελειώνοντας, κύριε Πρόεδρε, θέλω να πω ότι είναι πάρα πολύ σοβαρό αυτό το ζήτημα. Δεν αφορά τα δύο κόμματα αν διορθώθηκε η σύμβαση ή ισχύει η προηγούμενη κλπ, αφορά καθαρά τον ελληνικό λαό και τη δημόσια περιουσία. Εμείς περιμέναμε από την Κυβέρνησή σας για τους δημόσιους οργανισμούς που πάνε καλά, όπως ο ΟΠΑΠ και που είχαν επισημανθεί προβλήματα από παρεμβάσεις των μοναδικών προμηθευτών -εξάλλου μιλήσαμε και για τον Ο.Τ.Ε. πάνω σε αυτά, εκεί έγιναν τα λάθη και οι παραλείψεις και σημειώθηκαν σημαντικές αβαρίες. Τώρα τι πάτε να κάνετε; Δυστυχώς κάνετε ακόμη χειρότερα τα πράγματα και αυτό σας το λέμε και εμείς. Όσον αφορά την προσπάθεια του Υπουργείου, ενώ κάποια στιγμή η αθλητική ηγεσία θα θελήσει να προχωρήσει στη διεκδίκηση του EURO 2012, δεν πρέπει να συνεχίσετε αυτήν την πολιτική των παροχών και να αφήσετε να αναβιώσουν άνθρωποι της νύκτας που καταληστεύουν το ποδόσφαιρο εν ονόματι όλης αυτής της ευφορίας για την επιτυχία του EURO 2004 και πώς θα κάνουμε το EURO 2012. Θα πρέπει με σύνεση και προσοχή και προσπάθεια να διασφαλίσουμε και να διορθώσουμε κάποια πράγματα και όχι να αφήσουμε κάποιους να πάρουν περισσότερο αέρα, οι οποίοι μέχρι τώρα καταλήστευαν και έχουν απαξιώσει το ελληνικό ποδόσφαιρο. Όσον για τον ερασιτεχνικό αθλητισμό δε νομίζω ότι έχετε μόνο πληρώσει τις βασικές υποχρεώσεις δεν φτάνει, πρέπει να φέρετε και κάποιες ρυθμίσεις γενναίες, ένα νέο νομοσχέδιο ώστε να υπάρξει ουσιαστική ενίσχυση στα κίνητρα του μαζικού αθλητισμού, του ερασιτεχνικού αθλητισμού για να υπάρξει η διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς που τόσα μπορεί να προσφέρει στην πατρίδα.