Home Ομιλίες Ομιλία κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης με θέμα: Ανάγκη άμεσων μέτρων για να μη μετακυλιθούν τα πρόστιμα στα Σούπερ Μάρκετ στις πλάτες των καταναλωτών

Ομιλία κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης με θέμα: Ανάγκη άμεσων μέτρων για να μη μετακυλιθούν τα πρόστιμα στα Σούπερ Μάρκετ στις πλάτες των καταναλωτών

E-mail Εκτύπωση PDF
Κύριε Υπουργέ, ο ρόλος της Επιτροπής Ανταγωνισμού είναι ακριβώς αυτός που είπατε. Εμείς, που έχουμε μια άλλη φιλοσοφία και θεώρηση στα θέματα της ανοιχτής και άκρως ανταγωνιστικής αγοράς, πάρα πολλές φορές έχουμε τονίσει σ’ αυτήν την Αίθουσα ότι οι επιτροπές ανταγωνισμού θα πρέπει να παίξουν το ρόλο τους, τουλάχιστον για να μην γίνει αυτή η κοινωνία ιδιαίτερα βάρβαρη και για να μην φορτώνονται τελικά όλα τα προβλήματα στους καταναλωτές, στους πολίτες. Όλα είναι σωστά μέχρι εδώ. Υπάρχει, όμως, αυτή η αντίδραση, την οποία εγώ αποκαλώ στην επίκαιρη ερώτησή μου προκλητική και εσείς έμμεση, των μεγάλων σούπερ-μάρκετ και υπάρχει ήδη από την άλλη πλευρά μια μεγάλη επιβάρυνση στους καταναλωτές από άλλες φορολογίες, όπως την αύξηση του Φ.Π.Α., τη γενικότερη αύξηση του πετρελαίου κ.λπ. Επίσης, βλέπω όλες αυτές τις μέρες μία τεράστια κόντρα μεταξύ βιομηχανίών, σούπερ-μάρκετ και αντίστοιχα εμμέσως με το Υπουργείο Ανάπτυξης. Είναι ένα μεγάλο θέμα. Υπάρχουν τεράστια προβλήματα και υπάρχει ιστορικό για όλο αυτό το θέμα, που είναι η υπερσυσσώρευση όλης αυτής της δραστηριότητας στα πολύ μεγάλα σούπερ-μάρκετ, τα οποία φαίνεται τώρα να έχουν κάποιες κόντρες με τις μεγάλες βιομηχανίες τροφίμων. Κύριε Υπουργέ, όλα αυτά τα γνωρίζετε πολύ καλά, όπως τα γνωρίζει και η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Για παράδειγμα, γνωρίζετε το θέμα του πως θα αποτυπώνονται οι εκπτώσεις των προϊόντων στο ράφι, καθώς και τη διαμάχη που υπάρχει μεταξύ βιομηχανιών και σούπερ-μάρκετ, γιατί καθένας θέλει να κερδίσει για τον εαυτό του απ’ όλη αυτή την κατάσταση. Εκτός από τους πολίτες, οι ίδιοι οι βιομήχανοι εκφράζουν το φόβο ότι τα σούπερ-μάρκετ θα μετακυλίσουν με έμμεσους τρόπους αυτά τα πρόστιμα στις τιμές. Οι ίδιοι λένε ότι αυτοί πληρώνουν μέσω της διαφήμισης κ.λπ. όλα αυτά τα κόστη και άρα έχουν έρθει σε πλήρη ρήξη με τα σούπερ-μάρκετ. Επίσης, σήμερα διαβάζω στον Τύπο ότι και η διοίκηση του ΣΕΣΜΕ έχει παραιτηθεί και αποχωρούν τα CARREFOUR και η DIA από το σύνδεσμο. Όλα αυτά δημιουργούν μεγάλες ανησυχίες, με την έννοια ότι αυτοί επιμένουν, κύριε Υπουργέ, ότι το πρόβλημα είναι βαθιά διαρθρωτικό και ότι πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει επαγρύπνηση από το Υπουργείο και από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, αλλά εγώ πιστεύω ότι εδώ και ο ρόλος του Συνηγόρου του Πολίτη σε αυτούς τους τρεις τομείς, καταναλωτή, βιομηχανία και σύνδεσμο των σούπερ-μάρκετ, θα πρέπει να είναι καθοριστικός. Ο ρόλος του Συνηγόρου του Καταναλωτή στην εξυγίανση των σχέσεων αυτών των τριών κλάδων θα είναι πάρα πολύ ουσιαστικός.